۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۷
کد خبر: ۲۹۷۷۶۹
در فرهنگسرای خانواده کلید خورد؛

تدوین برنامه تحکیم خانواده ویژه جوانان متقاضی ازدواج در مشهد

خبرگزاری رسا ـ مدیر فرهنگسرای خانواده گفت: یکی از برنامه‌های 6 ماهه نخست امسال در این فرهنگسرا، تدوین برنامه تحکیم خانواده ویژه جوانان متقاضی ازدواج و زوجین جوان شهر مشهد بوده است.
ازدواج آسان

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام مرتضی رزم‌آرا، مدیر فرهنگسرای خانواده گفت: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در حوزه خانواده و نیز با توجه به ضرورت اقدامات فوری، پایه‌ای و تخصصی با هدف حفظ و تحکیم بنیان خانواده، اقدام به تدوین "برنامه تحکیم خانواده ویژه جوانان متقاضی ازدواج و زوجین جوان شهر مشهد مقدس" کرده‌ایم.

وی در تشریح این اقدام، خاطرنشان کرد: مجموعه اقدامات انجام شده، محصول بیش از 600 ساعت فعالیت پژوهشی، مشورتی و میدانی است و در حال حاضر، ستاد اجرایی برنامه تحکیم خانواده، آمادگی این برنامه را دارد.

 

مدیر فرهنگسرای خانواده در خصوص سایر برنامه‌های 6 ماهه نخست امسال، ادامه داد: ابتدای خردادماه جاری نخستین دوره کلاس‌های آموزشی مهارتی و شهروندی تشکیل شد و تا آخر تابستان تعداد 415 نفر در دوره مهارتی و 337 نفر نیز در دوره‌های شهروندی شرکت کرده‌اند و درآمدی حدود 93 میلیون و 560 هزار ریال نیز از دوره‌های مهارتی از این کلاس‌ها درآمدزایی شد.

 

حجت‌الاسلام رزم‌آرا افزود: در تابستان و با استفاده از ظرفیت مردمی و تشکل‌ها 7 عنوان برنامه (جنگ‌های شب نشینی، عصرانه‌های فرهنگی، بررسی و تحلیل فیلم‌های حوزه خانواده، مسابقه محله، جشنواره غذاهای سنتی، نمایشگاه سیار با موضوعات ازدواج خانواده و جشن‌های دهه کرامت) و با هدف افزایش آگاهی و شادی و نشاط در بین مخاطبان سطح منطقه به تعداد 45 برنامه در مکان‌ها و فضاهای باز(پارک‌ها و بوستان‌ها) و فضاهای مساجد و همچنین فرهنگسرا اجرا شد که حدود بیش از 7000 نفر از این برنامه‌ها استقبال کردند.

 

وی افزود: به منظور بزرگداشت مناسبت‌های ملی و مذهبی و الگودهی به خانواده‌ها از طریق معرفی جنبه‌‎های مختلف زندگی اهل بیت(علیهم السلام) و شخصیت‌های الگو، برنامه‌های مراسم جشن مبعث پیامبر اکرم(ص)، ولادت حضرت علی (ع)، جشن آزاد سازی خرمشهر و اعیاد شعبان برگزار شد.

 

مدیر فرهنگسرای خانواده گفت: فرهنگسرای خانواده با همکاری فرهنگسراهای حجاب و سلامت در راستای گسترش فرهنگ ازدواج آسان و پایدار اقدام به فضاسازی و غرفه‌آرایی جهت مشاوره، پرسش و پاسخ در موضوعات و مسایل مختلف با حضور اساتید مجرب حوزه خانواده به صورت کاربردی راهکارها و تکنیک‌های حل مسئله به مخاطب متقاضی ارائه کرد.

 

حجت‌الاسلام رزم‌آرا با بیان اینکه نمایشگاه ازدواج به مدت 5 روز در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی به مخاطبان ارائه خدمت کرده، افزود: در این نمایشگاه مشاوره فردی ویژه زوجین و خانواده‌ها ارائه شد که مورد استقبال مردم به خصوص جوانان قرار گرفت.

 

وی با اشاره به اینکه سالن ورزشی پس از تجهیز اولیه، برنامه‌های ورزش صبحگاهی و دوره کلاس‌های ورزشی برای علاقه‌مندان برگزار کرده، تصریح کرد: در این سالن دوره‌های ژیمناستیک پایه، کونگ فو، پیلاتس و یوگا برگزار شد و در کل تعداد 180 نفر از علاقه‌‎مندان از این دوره‌ها استفاده کردند و در مجموع هزینه‌ای در حدود 19 میلیون و 215 هزار ریال نیز از ورزشکاران دریافت شد.

 

مدیر فرهنگسرای خانواده گفت: سالن همایش فرهنگسرا با قابلیت 120 نفری و امکاناتی شامل سن، ویدیو پروژکتور، صوت و فضایی مناسب در 6ماهه اول سال حدود 27 جلسه برنامه اجرا کرده است.

 

حجت‌الاسلام رزم‌آرا همچنین به فعالیت کتابخانه این فرهنگسرا پرداخت و افزود: این کتابخانه شامل قفسه باز برای خواهران و برادران بصورت مجزا و امکان استفاده حدود 50 نفر در فرهنگسرا دایر است و هم اکنون حدود 128 نفر عضو فعال کتابخانه و در حدود 20 نفر به صورت روزانه از این فضا استفاده می‌کنند./1310/101/ب3

ارسال نظرات