۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۷
کد خبر: ۲۹۷۵۹۱

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

خبرگزاری رسا ـ هشدار پلیس فتای خراسان شمالی درباره کلاهبرداری اینترنتی از عزاداران حسینی، لزوم اجرای امینانه نیات واقفان در ماه محرم و شناسایی 110 تعزیه‌خوان جدید در استان عناوین برخی از اخبار فرهنگی خراسان شمالی است.
اخبار كوتاه خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، سرگرد سهیل خاکشور، رییس پلیس فتا فرماندهی انتظامی خراسان شمالی در مورد کلاهبرداری در روزهای عزاداری امام حسین(ع) در پوشش گروه های مذهبی و خیریه به عزاداران محرم هشدار داد.

 

وی اظهار کرد: شهروندان به هیچ عنوان در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی به افراد ناشناس که با عنوان های مختلف، قصد جمع آوری نذورات و کمک های خیریه را دارند اعتماد نکنند.

 

سرگرد خاکشور افزود: یکی از مواردی که در روزهای عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله(ع) زیاد مشاهده می شود، کلاهبرداری در پوشش گروه های خیریه است که از احساسات مذهبی و اعتماد مردم سوءاستفاده می کنند.

 

وی از شهروندان درخواست کرد: نذورات و کمک های خود را به مراکز شناخته شده و ارگان های ذی‌صلاح پرداخت کنند و در صورت مشکوک شدن به آدرس اینترنتی www.cyberpolice.ir مراجعه یا به پلیس 110 اطلاع دهند.

 

اجرای دقیق نیت واقفان از وظایف اصلی اداره اوقاف است

حجت‌الاسلام محمد صالحی نیا، رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جاجرم با اشاره به شناسایی موقوفات مرتبط با برنامه های محرم برای برگزاری ویژه برنامه های این ایام گفت: اجرای دقیق نیت واقفان از وظایف اصلی اداره اوقاف است.

 

وی اظهار کرد: همزمان با ایام ماه محرم نیات موقوفات مرتبط ماه محرم و عزاداری امام حسین(ع) بوده شناسایی شده و در این ایام نیات واقفان به طور دقیق و کامل اجرا می‌شود.

 

حجت الاسلام صالحی نیا بیشترین موقوفات در سطح شهرستان را مربوط به مراسم اطعام وعزاداری در ماه محرم برشمرد و افزود:‌ تلاش و جدیت بر این است تا نیات واقفان به طور کامل اجرا شود که در این راستا با شناسایی این نیات تلاش می‌کنیم تا نارسایی و قصوری در این زمینه انجام نشود.

 

شناسایی 110 تعزیه‌خوان جدید در خراسان شمالی

سیدعباس هاشمی، مسؤول انجمن تعزیه‌خوانی شمالی گفت: 110 تعزیه‌خوان جدید در استان خراسان شمالی شناسایی شدند.

 

وی با بیان اینکه هم‌اکنون 420 نفر در انجمن تعزیه‌خوانی شمالی فعالیت دارند، از برگزاری سوگواری استانی با انتخاب گروه‌های برتر شهرستان‌ها در پانزدهم محرم امسال در مرکز استان خبر داد.

 

هاشمی تصریح کرد: سوگواره دوره‌ای را نیز در هر شهرستان با دعوت از دو گروه از شهرستان‌ها به‌منظور تعامل با یکدیگر برگزار می‌کنیم.

 

مسؤول انجمن تعزیه استان خراسان شمالی از شیروان به‌عنوان یکی از شهرستان‌های مطرح کشوری درزمینه پرده‌خوانی و تعزیه در کشور نام برد.

 

عشق به کربلا فرزندان ایران را بسیج کرده است

حجت الاسلام حسین کوثری، امام جمعه شیروان با اشاره به اینکه روز عاشورا روز مصیبت اهل بیت(ع) است، گفت: فریاد امام حسین(ع) و عشق به کربلا است که فرزندان ایران را بسیج کرده است.

 

وی افزود: روز عاشورا روز ابراز محبت به اهل بیت است و باید عاشورا را زنده نگه داریم چراکه تا وقتی پرچم امام حسین(ع) بر سر ما است هیچ غصه ای نخورید چرا که ما هر چه داریم از تاسوعا و عاشورا است.

 

حجت الاسلام کوثری با بیان اینکه کربلا تقابل تمام عیار رهبری الهی با رهبری شیطانی و مقابله بین امام نور و امام نار بود افزود: امام حسین گفتند من قیام کردم چون می بینم سنت پیامبر مرده که باید زنده شود و فساد دامن امت اسلامی را فرا گرفته است./9314/203/ب1

ارسال نظرات