۰۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۲
کد خبر: ۲۹۷۴۶۹
آیت الله نظری:

عزاداری برای امام حسین سبب بقا و نجات بشریت است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله نظری خادم الشریعه، دل دادن به امام حسین(ع) را چراغ هدایتی برای بشر دانست و گفت: اگر نور حسینی در دل هر فردی نهادینه شود به یقین راه صحیح را پیدا خواهد کرد.
حضرت آيت الله نظري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نظری خادم الشریعه، امروز در مراسم عزاداری روز عاشورا در مرکز استان، دل دادن به امام حسین(ع) را چراغ هدایتی برای بشر دانست و افزود: اگر نور حسینی در دل هر فردی نهادینه شود به یقین راه صحیح را پیدا خواهد کرد.

 

آیت الله نظری حضور در مجالس عزاداری امام حسین(ع) و به سوگ نشستن برای سید و سالار شهیدان را سبب سعادت دنیوی و اخروی برای انسان دانست و خاطرنشان کرد: نورانیت امام حسین(ع)، انسان را از گمراهی نجات می‌دهد.

 

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه، برکات منبر و عزاداری امام حسین(ع) را سبب بقا و نجات بشریت ذکر کرد و گفت: آبرو و عزت امت اسلامی به ویژه امت شیعه به برکت سالار شهیدان است.

 

وی با بیان این که بهشت از نورانیت امام حسین(ع) آفریده شده است، خاطرنشان کرد: سید و سالار شهیدان در آن دنیا شفاعت کننده است و دل دادن به این امام همام ما را در این دنیا و آخرت سعادتمند خواهد کرد.

 

بنیانگذار دهه غدیر با تأکید بر این که مجلس امام حسین(ع) باید محل ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باشد، خاطرنشان کرد: فرهنگ غنی عاشورا امروز برای همگان جلوه گر است.

 

آیت الله نظری خادم الشریعه هدف عالم را قدم برداشتن در راه دین دانست و گفت: راه توحید و خداپرستی با شهادت حسین‌بن‌علی (ع) زنده و معرفی شد.

 

وی با بیان این که امام حسین(ع) برای رفع ظلم عالم قیام کرد، افزود: ظلم بزرگ‌ترین ننگ عالم است و جلسات عزاداری محرم این ظلم را سرنگون کرده و زمینه ظهور حضرت حجت(عج) را فراهم می‌کند.

 

آیت الله نظری خادم الشریعه در بخش دیگری از سخنان خود به چهار اصل تحرک، تحول، تکامل و تعادل اشاره کرد و با بیان این که تحرک و تحول مربوط به طبیعت است، گفت: تکامل و تعادل مربوط به دین است که رسیدن به آن نیازمند عقل و دانش مناسب از سوی بشریت است.

 

وی با بیان این که بشر با عقل به تکامل و تعادل می رسد، تصریح کرد: متأسفانه بشر امروز غرق در مسائل مادی است و توجه کمتری به این گونه مسائل دارد.

 

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه با اشاره به این که در دنیای امروز کمتر به تکامل و تعادل پرداخته می شود، خاطرنشان کرد: متأسفانه بشر امروز تنها به مسائل جسمانی توجه می کند و همین موضوع مانع تکامل و تعادل آدمی در دنیای امروز شده است.

 

آیت الله نظری دین را عامل ایجاد تعامل و تعادل دانست و گفت: بشر نتوانست از چراغ دین به خوبی استفاده کند و اگر نتیجه‌ای حاصل می‌شد، ذره‌ای ظلم در عالم نبود.

 

وی تصریح کرد: اگر بشر به تکامل و تعادل حقیقی که محصول عقل است بیشتر توجه می کرد به حتم امروز شاهد ظلم، تعدی و اختلاف‌ها در جهان نبودیم./950/202/ب1

ارسال نظرات