۰۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۳
کد خبر: ۲۹۷۳۶۲

واکنش آیت الله ایمانی به شیرازگردی جک استراو همزمان با تاسوعا و عاشورای حسینی

خبرگزاری رسا – بدبختی این است که ما در بعضی از شرایط دشمن را جای دوست می‌گذاریم ما نمی‌خواهیم درگذشته بمانیم ولی نمی‌توانیم گذشته را فراموش کنیم بعد در ایام تاسوعا و عاشورا ایام عزای مردم و شیعیان است نخست‌وزیر اسبق انگلیس جک استراو به شیراز می‌آید و تفریح می‌کند! این واقعاً تفریح و گردشگری است! یعنی در ایام دیگری وقت نیست؟
آيت الله اسدالله ايماني، نماينده ولي فقيه در استان فارس آيت الله ايماني، نماينده ولي فقيه و امام جمعه شيراز آيت الله ايماني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، آیت الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز در خطبه های نمازجمعه، گفت: شرایط حاکم بر جهان و منطقه که مبتنی بر سیاست زر و تزویر است،  ضرورت بازشناخت قیام حسین بن علی(ع) را برای ما بیشتر می سازد، امروز می بینیم که با سیاست زر و تزویر حقایق را وارونه نشان می‌دهند و چهره‌های زشت و کریه را زیبا معرفی می کنند و انسان های مؤمن و خادم را خائن و خائنین را خادم نشان می دهند.

 

 

وی در ادامه افزود: در این شرایط بازپرداخت قیام حسین بن علی(ع) و نشان دادن فرازهای این قیام از سوی نخبگان جامعه و تطبیق آن با زمان و تاکتیک‌ها، با تغییر روش‌ها و دگرگون شدن چهره‌ها، ضرورتی  انکارناپذیر است، در داخل کشور هم از آغاز انقلاب تا امروز همواره دو جریان با ویژگی‌های خاص خودشان مقابل هم بوده‌اند.

 

آیت الله ایمانی با بیان اینکه این دو جریان تا به امروز که به فضل پروردگار یک جریان با اکثریت جامعه همراه است، تصریح کرد: یک جریان با اقلیت اما فعال و پرکار روبرو می‌باشد. جریان اول؛ پشوانه مردمی، همسویی با رهبری، غیرت عاشورایی، مجاهدت درراه ارزش‌های الهی، ایثار و ازخودگذشتگی، حمایت از مستضعفین و مقابله با نظام استکباری و نظام سلطه را دارد.

 

وی ادامه داد:  اما در مقابل جریان دیگری از آغاز تا امروز وجود داشته که انفعال‌پذیری در برابر فرهنگ غرب، تسامح و تساهل، پذیرش کدخدایی شیطان بزرگ آمریکا بر دنیا و منطقه، تکثر قرائت در مسائل دینی، تقابل با اصول مکتب امام و رهبری به‌ویژه ولایت‌فقیه، توهم دانستن دشمنی دشمنان نظام جمهوری با ملت رشید ایران، این‌ها تابلوی این جریان‌اند.

 

نماینده ولی فقیه در فارس با تأکید براینکه این دو جریان از ابتدای پیروزی انقلاب در کشور بوده و هست افزود: از این رو تبیین حرکت امام حسین و تطبیق آن با شرایط زمان یک ضرورت است. چون این دو جریان مربوط به ما هم نیست و مال همه دنیاست از روز اول زندگی آدم تا قیام حضرت مهدی(عج)، جریان حق و جریان باطل وجود دارد.

 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: این دو جریان، جریان حسین و  یزید، جریان ابوسفیان و پیامبر، جریان علی و معاویه؛ در ایران و منطقه و جهان برقرار است و به خاطر همین رهبر معظم انقلاب اسلامی خطر نفوذ را متذکر می‌شوند آن‌هم از دریچه همین جریان، یعنی جریان دوم دریچه‌ای است برای نفوذ دشمن است.

 

آیت الله ایمانی با بیان اینکه  استحاله فکری،  یعنی افکار و اندیشه‌ها را دگرگون ساختن است، خوب را بد دیدن و بد را خوب دیدن است، ابراز داشت:  مسائل مختلفی قابل ‌طرح است و باید در زیر لوای قیام اباعبدالله الحسین حقایق و واقعیت‌هایی روشن و مشخص کرد و رهبر معظم انقلاب دنبال همین مسأله هستند.

 

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب طی نامه‌ای که به رییس‌جمهور محترم فرستادند در ارتباط با مسأله برجام نکاتی داشت، افزود: بند دوم این نامه که ملاحظه فرمودید هم دردمندانه است و نشان می‌دهد که در چه شرایط روحی رهبر معظم انقلاب این نامه را مرقوم فرمودند و هم قاطعیتی که از فرزندان علی و عاشورا و حسین بن علی و تربیت‌شدگان مکتب امام راحل است، انتظار قاطعیت در برابر دشمنان است.

 

نماینده ولی فقیه با تذکر به اینکه دربند دوم که رییس‌جمهور محترم را و همه مسؤولان را به خطر بالفعل آمریکا متذکر می‌شود، بیان کرد:  دشمنی‌های چند دهه آمریکا را بازگو می‌کند و قبل از آمریکا دیگر کشور ها را بازگو میکند،  البته رهبر معظم انقلاب آمریکا را دربند دوم نامه مطرح می‌نمایند و عباراتی سنگین درباره خطر نفوذ امریکا آمده و علتش هم یک جمله است و آن اسلام ناب که مردم ایران از او دفاع می‌کنند.

 

وی در ادامه اظهار داشت: می‌فرمایند تا موقعی که مردم ایران از جمهوری اسلامی به معنای صحیح دارند دفاع می‌کنند و با نیروی مقاومت و ایستادگی از این جمهوری اسلامی دفاع می‌کنند آمریکا با ما دشمن است و خواهد بود . قبل از او هم دیگران بودند؛  قبل از آمریکا داعیه‌دار استعمار در دنیا انگلیس بود. ما از امریکا حدود 70 سال است داریم ضربه می‌خوریم.

 

آیت الله ایمانی با بیان اینکه  از انگلیس بیش از 200 سال ضربه خورده ایم، از دوران کریم‌خان زند انگلیسی‌ها برای نفوذ به ایران نقشه کشیدند،  ابراز کرد:  اصلاً دلیل اینکه حکومت زندیه را منقرض کردند و حکومت مرکزی را به تهران بردند به خاطر این بود که انگلیس می‌خواست حکومت را از خلیج‌فارس دور کند و انگلیس بتواند در خلیج‌فارس حضور پیدا کنند.

 

وی ادامه داد: بدبختی این است که ما در بعضی از شرایط دشمن را جای دوست می‌گذاریم ما نمی‌خواهیم درگذشته بمانیم ولی نمی‌توانیم گذشته را فراموش کنیم بعد در ایام تاسوعا و عاشورا ایام عزای مردم و شیعیان است نخست‌وزیر اسبق انگلیس به شیراز می‌آید و تفریح می‌کند! این واقعاً تفریح و گردشگری است! یعنی در ایام دیگری وقت نیست.

 

نماینده ولی فقیه در فارس با بیان اینکه این‌ها مسائلی است که ما به قول رهبر معظم انقلاب سهل اندیشانه از کنار این قضایا می‌گذریم خب نفوذ از همین دریچه‌هاست. این است که رهبر معظم انقلاب مسئولین را به خطر نفوذ آمریکا در حال اجرای برجام متذکر شدند. فرمودند زحماتی کشیده شده و خون‌دل‌هایی خورده شده و از همه آن‌ها تشکر داشتند اما نقطه‌ضعف‌ها و ابهام‌ها موجود است.

 

وی با تاکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند 9 بندی که مجلس شورای اسلامی و 10 بندی که شورای امنیت ملی و 9 الزامی که خودشان مطرح فرمودند در اجرا باید همه این‌ها رعایت شود، ابراز کرد:  اگر این‌ها رعایت شد برجام به قوت خودش باقی است و هرکدام مورد توجه قرار نگرفت خطراتی برای کشور به وجود می‌آید و طبیعتاً برجام از وضعیتی که دارد خارج می‌شود،  دیگر ما نمی‌توانیم به برجام به‌عنوان یک توافق ملی نگاه کنیم

 

نماینده ولی فقیه در فارس ادامه داد: امروز روز تاسوعا است روز عباس بن علی است من دیدم شما همه دیشب و امروز مصیبت عباس را شنیده‌اید و گریه کرده‌اید به فکر این افتادم که نظر امام درباره عباس بن علی، بیان بدارم.

 

وی با بیان اینکه امام زمان درباره عمویش عباس چه می‌گوید؟ افزود: امام می فرماید: توصیفی که از عمویش دارد کسی که با برادر تا آن لحظه آخر فداکاری را نشان داد و دفاع کرد. او به فکر فردای خود بود و از امروز و دیروز برای فردا استفاده کرد. او خود را فدای حسین کرد او خود را درراه حسین بن علی قرارداد و برای آوردن آب و رساندن آب به حسین بن علی کوشش کرد و دست‌هایش در این راه قطع شد./839/پ201/ج

ارسال نظرات