۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۵
کد خبر: ۲۹۶۹۱۶
کارشناس مسائل دینی:

نام دولت سازندگی و عملکرد آن، سنخیتی باهم نداشت

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام ترابیان با اشاره به عدم سنخیت نام دولت سازندگی و عملکرد آن گفت: متأسفانه در دوران انقلاب ما بعضی به نام سازندگی آمدند و در خطبه‌های نماز جمعه گفتند مسؤولان باید به مانور تجمل روی بیاورند.
حجت الاسلام محمد ترابيان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت الاسلام محمد ترابیان امروز در مراسم عزاداری روز هفتم محرم که در دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار برگزار شد، گقت: یکی از عواملی که سبب شد بعضی از یاران انبیای الهی و ائمه اطهار از راه حق جدا شوند و در مسیر باطل بیفتند، حب دنیا و نگرانی نسبت به مسائل دنیوی بود.

 

وی ادامه داد: حب دنیا عامل بزرگی در تاریخ بوده و هم اکنون هم وجود دارد که سبب ریزش و انحراف بسیاری از خوبان شده است.

 

کارشناس مسائل دینی عنوان کرد: شاید بتوان اصلی ترین عامل تغییر مردم کوفه در طی چند روز بعد از ورود ابن زیاد به کوفه را همین موضوع دانست.

 

وی دلایل دنیاپرستی کوفیان را این چنین برشمرد و اظهار داشت: نخستین عامل این بود که در آن زمان همه به دنبال منافع خود بودند و در این فکر که دارایی‌های خود را زیاد کنند عامل دیگر  نیز بذل و بخشش‌های بی‏حدی بود که در زمان عثمان بی‏حساب و کتاب به افراد زیادی داده می‏شد.

 

حجت الاسلام ترابیان اضافه کرد: از سوی دیگر چون در فتوحات از نزدیک وضعیت شاهان ساسانی و رومی را دیده بودند و برای نخستین بار بود که عرب این وضع را می‏دید به شدت شیفته آن شد این روند تجملاتی سرعت یافت و آن زهد زمان ماضی به کلی از یاد رفت.

 

وی با اشاره به عدم سنخیت نام دولت سازندگی و عملکرد آن خاطرنشان کرد: متأسفانه در دوران انقلاب ما هم بعضی به نام سازندگی آمدند و در خطبه‌های نماز جمعه گفتند مسؤولان باید به مانور تجمل روی بیاورند؛ هرچند رهبری در مقابل این رویکرد ایستادند و فرمودند سازندگی آن کاری بود که امیرمؤمنان کرد اما مسؤولان در آن زمان حرف آن خطیب را که مسؤول هم بود گرفتند و متاسفانه امروز بر خلاف روحیه دوران جهاد را شاهد هستیم.

 

کارشناس مسائل دینی یادآور شد: امروز هم و غم بسیاری از خانواده های متدین ما دنیا و مافیا شده که اگر سر سوزنی را خدا از دست بعضی‌ بگیرد، دیگر او را بنده نیستند./831/202/ب1

ارسال نظرات