۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۲
کد خبر: ۲۹۶۸۰۰
استاد حوزه:

آمریکا و صهیونیست مانع پیشرفت علمی جهان اسلام هستند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه گفت: امروز قدرت‌هایی نظیر آمریکا و صهیونیست در جهان علم را کنترل می‌کنند و به جهان اسلام اجازه نمی‌دهند که پیشرفت علمی داشته باشند مرحوم آیت‌الله بهجت بارها به این مطلب اشاره کرده بودند.
حجت‌الاسلام پناهيان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان، استاد حوزه علمیه امروز به مناسبت سوگواری سالار شهیدان اباعبدالله‌الحسین(ع) که در مسجد دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: ما همه سیاست را عین دیانت می‌دانیم زیرا تا زمانی که قدرت به دست نیاید نمی‌شود مقابل گمراهی را گرفت.

 

وی افزود: ائمه هدی(ع) می‌توانستند قدرت را در دست گرفته و در مقطعی از عرصه سیاسی را محل هدایت‌های الهی قرار دهند اما از این طریق یک تمدن اسلامی پایدار در سراسر جهان به دست نمی‌آمد.

 

تمدن اسلامی محدود به حکومت یا منطقه خاص نیست

این محقق و پژوهشگر عنوان کرد: در ایجاد تمدن اسلامی در جهان باید شرایط لازم فراهم شود برای تحقق آن نیز نباید تمدن اسلامی را محدود به حکومت یا منطقه خاص کرد، امام زمان(عج) برای ایجاد یک تمدن جهانی می‌آید که برخی از زمینه‌های آن را غرب ایجاد کرده است.

 

حجت‌الاسلام پناهیان با اشاره به اینکه نزاع علم و دین یکی از نزاع‌های ساختگی است، عنوان کرد: هیچ علم تجربی مقابل دین نیست بلکه مهمترین وسیله برای اثبات حقانیت دین علوم تجربی است، علم تجربی حکمی را غیر از حکم دینی تایید نمی‌کند، روزی علوم تجربی آنقدر رشد خواهد کرد که کار آن تایید دین می‌شود.

 

علوم تجربی با دین تعارض ندارد

این استاد حوزه اظهار داشت: در آینده همه تجربیات علوم تجربی در خدمت امام زمان(عج) قرار خواهد گرفت، علوم تجربی با دین تعارض ندارد بلکه 99 درصد احکام دین با تجربه قابل اثبات است.

 

وی ابراز کرد: امروز قدرت‌ها علم را در اختیار خود گرفته و مشخص می‌کنند که جهان سوم مشغول تحصیل چه سرفصلی از علوم در دانشگاه‌های خود باشند تا آنها به علوم واقعی دست پیدا نکنند، حتی امام راحل نیز به این مساله اشاره کرده بودند.

 

امروز قدرت‌هایی نظیر آمریکا و صهیونیست اجازه پیشرفت علمی به جهان اسلام نمی‌دهند

این محقق و پژوهشگر افزود: امروز قدرت‌هایی نظیر آمریکا و صهیونیست در جهان علم را کنترل می‌کنند و به جهان اسلام اجازه نمی‌دهند که پیشرفت علمی داشته باشند مرحوم آیت‌الله بهجت بارها به این مطلب اشاره کرده بودند.

 

حجت‌الاسلام پناهیان گفت: قرآن می‌فرماید: کفر مقدمه ولایت طاغوت است که انسان را از نور به ظلمت مطللق می‌کشاند برای اینکه علوم تجربی در خدمت تمدن جایگزین الهی قرار گیرد باید مساله سیاسی قدرت‌ها حل شود.

 

تمدن اسلامی و مهدوی زمانی به وجود می‌آید که عشق به علم فراگیر شود

وی افزود: همچنین در راستای تمدن اسلامی باید مساله تعصبات شخصی، گروهی، باندی و صنفی نیز بر طرف شود، تمدن اسلامی و مهدوی زمانی به وجود می‌آید که عشق به علم فراگیر شود و عرصه رقابت و رسیدن به دانایی بدون تعصب به داشته‌های پیشینیان میدان پیدا کند.

 

این استاد حوزه در پایان خاطرنشان کرد: خداوند تعصبات علمی، کتمان و تحریف آن را لعنت می‌کند، امروز ما با تمدن غرب نمی‌جنگیم بلکه با قدرت‌های استکباری می‌جنگیم که با تعصبات خود در علم کتمان و تحریف ایجاد می‌کنند./807/202/ب2

ارسال نظرات