۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۶
کد خبر: ۲۹۶۲۸۲
حجت الاسلام مرادی:

تجسس به نام امر به معروف مردود است/ زشت بودن عمل افراد را به خود آن ها نسبت ندهیم

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام مرادی تغافل و ستار بودن را سبب ایجاد آرامش در جامعه دانست و گفت: تجسس به نام امر به معروف مردود است، زشت بودن عمل افراد را به خود آن ها نسبت ندهیم، سعی نکنیم رفتار و اخلاق افراد را تغییر دهیم، حق نداریم فردی را که خوبی های فراوان هم دارد را به بهانه یک ایراد در وجود او مورد اهانت قرار دهیم.
حجت الاسلام شهاب مرادي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام شهاب مرادی، کارشناس مذهبی رسانه ملی، شب گذشته در برنامه تلویزیونی زنده" حرم ماه"  که از شبکه اصفهان پخش شد، در پاسخ به شبهات اعتقادی دانشجویان، گفت: متاسفانه تصور عموم مردم از امر به معروف و نهی از منکر محدود به امر به حجاب و نهی از بی حجابی شده است.

 

وی ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر به معنای تفتیش مردم در خیابان برای کشف جرم های احتمالی نیست، هر کس که کبریت در جیبش دارد، لزوماً سیگاری نیست، گاهی تغافل لازم است، ستار بودن و تغافل می تواند باعث آرامش در جامعه شود، تجسس در امور زندگی مردم به نام امر به معروف مردود است و آثار بدی خواهد داشت.

 

کارشناس مذهبی رسانه ملی افزود: در امر به معروف و نهی از منکر بد بودن و زشت بودن عمل فرد را به خود شخص نسبت ندهیم، اگر شخصی مرتکب گناهی شد، بگوییم این عمل تو زشت است، نگوییم تو زشت هستی، اگر کودکی لیوان را شکست نگوییم چه پسر بدی، بلکه بگوییم لیوان شکستن چه کار زشتی است.

 

حجت الاسلام مرادی بیان داشت: وقتی اراده می کنیم به اصطلاح خودمان کسی را آدم کنیم، آرامش را از خودمان سلب می کنیم، با مهربانی رفتار کنیم و بدون نشان دادن برای اصلاح افراد، موارد معروف را متذکر شویم و انتظار نداشته باشیم آن فرد فوراً اصلاح شود، سعی نکنیم افراد را از پایه تغییر دهیم.

 

وی اظهار داشت: خوبی های افراد را هم ببینیم، حق نداریم فردی را که مسلمان است و بسیاری از خوبی های دین را دارد، اما متاسفانه ما متوجه آن خوبی ها نیستیم و فقط یک ایراد دارد را مورد اهانت قرار دهیم، حق نداریم بگوییم تو دیگر آدم نمی شوی چون مثلاً حجابت کامل نیست.

 

استاد حوزه علمیه ابراز داشت: دو نفر آقا و خانم هر دو مذهبی و مسلمان هستند و می خواهند با یکدیگر ازدواج کنند، اما مثلاً آقا می گوید باید حتماً خانم من چادری باشد، یا موارد این چنینی دیگر را بخواهد، اما خانم نمی تواند آن موارد را برآورده کند، خیلی سعی نکنیم آن مرد یا آن زن را تغییر دهیم و اصرار بر ازدواج آن ها نداشته باشیم. /869/203/ب3

ارسال نظرات