۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۴
کد خبر: ۲۹۵۶۳۲
استاد حوزه و دانشگاه:

ولایت محوری درس بزرگ واقعه عاشورا است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه و دانشگاه بجنورد گفت: ولایت محوری و حمایت از دین و دینداری درس بزرگ صحرای کربلا و واقعه عاشورا است.
فرشته تختي- استاد حوزه و دانشگاه خراسان شمالي عبرت هاي عاشورا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، فرشته تختی، استاد حوزه و دانشگاه و کارشناس امور تربیتی و خانواده، امروز در همایش شیرخوارگان حسینی که همزمان با دومین روز از ماه محرم با شرکت مادران مؤمن و کودکان شیرخواره در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، با بیان اینکه عاشورا و صحرای کربلا یک نمایشگاه بزرگ است، اظهار کرد: واقعه عاشورا تاریخ بزرگ و پرمعنایی برای همه جهانیان است.

 

وی با تأکید بر اینکه می بایست به پای پیام ها و عبرت های عاشورا به عنوان یک نمایشگاه بزرگ معنویت و معرفت نشست، اضافه کرد: در این نمایشگاه غرفه های بی نظیر از جمله صبرآموزی، توکل، ایثار، ستم ستیزی و ذلت گریزی وجود دارد.

 

این کارشناس امور تربیتی و خانواده با قرائت حدیثی از امام محمدباقر(ع) که فرموده «عشق به امام حسین(ع) و عاشورا، حرارتی در دل های مؤمنان ایجاد کرده که هیچ گاه سرد نمی شود»، افزود: عاشورا دانشگاهی بزرگ بوده و باید از آن درس گرفت.

 

تختی که همسر حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد هست، با اشاره به اینکه باید زنان جامعه اسلامی پیام بانوان عاشورایی را درک کرده و آن را در زندگی خود به کار گیرند، اضافه کرد: عاشورا در طول تاریخ اسلامی همواره الگودهنده بوده و امام حسین(ع) و یاران با وفایش نیز در واقعه عاشورا به تمام دوران بعد از خود درس ایثار، مقاومت و ولایت پذیری دادند.

 

وی با بیان اینکه حضرت زینب هم به عنوان یک بانوی عاشورایی و الگوی زنان عالم به همه ما درس صبر، شکیبایی، مقاومت، ولایت مداری و ولایت محوری داده است، خاطرنشان کرد: زینب کبری(س) و حضرت عباس(ع) برای همه مردان و زنان الگو بوده و به قشر خاصی تعلق ندارند به همین دلیل نیز می بایست الگوی همه جامعه باشند.

 

این استاد حوزه علمیه و دانشگاه تصریح کرد: ولایت محوری و حمایت از دین و دینداری درس بزرگ صحرای کربلا و واقعه عاشورا است.

 

وی اضافه کرد: برخی افراد تلاش می کنند تا از عاشورا وقایع جانسوزی بسازند در حالی که عاشورا و کربلا به اندازه ای جانسوز هستند که دیگر نیازی به وقایع خودساخته و تحریفات تاریخی نیست.

 

تختی به شخصیت ویژه همسر امام حسین(ع) نیز پرداخت و افزود: باید در دهه محرم شخصیت های ویژه واقعه عاشورا برای مردم معرفی و تبیین شده و نقش آنها برای جوانان راه گم کرده امروزی روشن شود.

 

وی با بیان اینکه حضرت علی اصغر(ع) نماد و پرچم برافراشته رسوایی و اسارت قلب ستمگران است، اظهار کرد: در عصر فعلی نیز حرمله های زمان همانند روز عاشورا، نوجوانان و شیرخوارگان فلسطینی را با گلوله های خود از پای در می آورند در حالی که آن زمان جاهلیت عرب بود و امروز جاهلیت به صورت مدرن نمایان شده است.

 

تختی با تأکید بر اینکه می بایست مکتب عاشورا را در زندگی خود پیاده کرده و پای درس ها و معرفت شخصیت های کربلا بنشینیم، اضافه کرد: پایبندی عملی به درس های عاشورا سبب می شود تا در برابر هجمه دشمنان و فرهنگ مبتذل غربی که اعتقادات دینی را نشانه رفته ایستادگی کرده و از اسلام اصیل دفاع کنیم.

 

گفتنی است، صبح جمعه، همزمان با دومین روز و اولین جمعه ماه محرم که به‌ عنوان روز جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) نامگذاری شده است، آیین معنوی همایش شیرخوارگان حسینی در مصلاها، مساجد جامع، امامزاده ها و بقاع متبرکه شاخص و برخی از هیئات مذهبی و حسینه های شهرستان های مختلف استان خراسان شمالی با حضور مادران مؤمن و نوزادان شیرخواره برگزار شد./9314/202/ب1

ارسال نظرات