۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۳
کد خبر: ۲۹۵۵۱۲

اخبار فرهنگی خراسان شمالی

خبرگزاری رسا ـ اعزام 130 روحانی مبلغ به مساجد اسفراین، روضه سیدالشهدا نیت 65 درصد موقوفات خراسان شمالی و وقف منزل مسکونی برای فعالیت های قرآنی عناوین برخی از اخبار فرهنگی این استان هستند.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد،  حجت الاسلام مجید بداریه، رییس اداره تبلیغات اسلامی اسفراین گفت: همزمان با آغاز ماه محرم 130 مبلغ روحانی، به مناطق مختلف شهری و روستایی این شهرستان اعزام شدند.

 

وی اظهار کرد: این مبلغان که از طریق دفاتر تبلیغات اسلامی مشهد و قم به شهرستان اعزام شده اند، برای برگزاری برنامه های دهه نخست محرم، تبیین فلسفه قیام عاشورا و پاسخ به سؤالات شرعی مردم راهی این نواحی شده اند.

 

حجت الاسلام بداریه با اشاره به برگزاری نشست توجیهی با حضور هیات امنای مساجد، هیآت مذهبی، مداحان و مبلغان شهرستان اظهار کرد: هماهنگی لازم برای برگزاری باشکوه تر مراسم دهه اول محرم افزود: ایجاد گروه های ویژه حوزه تخصصی تبلیغ در ماه محرم و دسته بندی روستاها و مساجد شهری در این مقوله از اقدامات انجام شده برای دهه اول ماه محرم است.

 

ویبا اشاره به برگزاری برنامه لبیک یاحسین در نخستین روز محرم گفت: این مراسم نیز در هیات های مذهبی با هدف انسجام بخشی به هیات و ایجاد رویکرد قرآنی مراسم های هیآت و مساجد با تلاوت قرآن آغاز می شود.

 

روضه سیدالشهدا نیت 65 درصد موقوفات خراسان شمالی

حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی با تسلیت ایام محرم و سالروز شهادت سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع)، گفت: هم اکنون 65 درصد نیات واقفان استان را اطعام و عزاداری امام حسین (ع) تشکیل می دهد.

 

وی افزود: با توجه به ارادت مردم استان به سرور و سالار شهیدان، بیشتر نیت موقوفات استان به منظور اطعام و عزاداری عزاداران حسینی است.

 

حجت الاسلام سهرابی تصریح کرد: هم اکنون با فرهنگ سازی انجام گرفته درصدد هستیم نیات واقفین به سایر امور از جمله سلامت، فرهنگی و حوزه های علمیه و دانش آموزان نیازمند سوق داده شود.

 

وی مجموع موقوفات استان را چهار هزار و 998 موقوفه اعلام کرد و گفت: همچنین تعداد 86 وقف جدید نیز در سال جاری داشته ایم.

 

وقف منزل مسکونی با نیت مصارف قرآنی در خراسان‌شمالی

حجت‌الاسلام شیخ زاده، رییس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان گرمه از وقف یک باب منزل مسکونی با نیت مصارف قرآنی و فرهنگی در این شهرستان خبر داد.

 

وی اظهار کرد: خواهران نقی‌زاده یک باب منزل مسکونی خود به مساحت 500 متر مربع در شهر درق از توابع شهرستان گرمه  را به نیت مصارف در امور قرآنی و فرهنگی  وقف کردند.

 

حجت الاسلام شیخ زاده با ذکر این که ارزش ریالی این موقوفه 500 میلیون ریال برآورد می‌شود، گفت: افراد نیکوکاری که قصد وقف دارند، باید در نیات خود مصارف عام‌المنفعه و نیازهای روز جامعه از جله وقف سلامت، وقف ازدواج، وقف حوزه های علمیه، وقف تحصیلی را مدنظر داشته باشند.

 

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون 18 وقف جدید در شهرستان گرمه به ثبت رسیده است.

 

مساجد پناهگاه امن فرهنگی در نشر و تحکیم ولایتمداری است

حجت الاسلام قدیر محمدیان، امام جمعه اسفراین در دیدار فعالان کانون های فرهنگی و هنری مساجد این شهرستان که به مناسبت 22 مهر، سالروز ورود رهبر معظم انقلاب به این شهرستان و دیدار معظم له با مردم این خطه از استان برگزار شد، به استقبال با شکوه مردم  و برکات آن سفر اشاره کرد و جایگاه و اهمیت ولایت و ولایتمداری را مورد تأکید و توجه قرار داد.

 

وی افزود: امروز هرچه داریم مدیون  ولایت  و نهضت حسینی  و ولایتمداری است  و در شرایط حساس کنونی می بایست بیش از پیش برای  تبیین این مهم تلاش کرد.

 

حجت الاسلام محمدیان اضافه کرد: حضور پر شور اقشار مردم در استقبال از رهبری نشان داد که تحریم و فشارها و نیز سیاست ها و توطئه دشمنان در دلسردی مردم از نظام جمهوری اسلامی بی فایده است.

 

وی فضای فعالیت در مسجد را مهمترین و اثر بخش ترین جایگاه برای تبیین ولایتمداری نام برد و از آن در شرایط حاضر به عنوان پناهگاهی امن برای تریج و نشر ارزش های دینی و اسلامی و ایستادگی در برابر شیوه های اسلام ستیزانه دشمنان یاد کرد./9314/203/ب1

ارسال نظرات