۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۲۹۵۴۶۴
مسؤول بسیج سازندگی سپاه ناحیه امام سجاد قزوین:

جوانان با اتکا بر منابع داخلی خوداشتغالی را گسترش دهند

خبرگزاری رسا ـ مسؤول بسیج سازندگی سپاه ناحیه امام سجاد(ع) قزوین با بیان این‌که امروزه تاکید دشمن بر روی اقتصاد مقاومتی است، گفت: جوانان با اتکا بر منابع داخلی خوداشتغالی را گسترش دهند.
مسؤول بسيج سازندگي سپاه ناحيه امام سجاد(ع) قزوين وزير آموزش و پرورش - نشست شوراي اداري خراسان شمالي حجت الاسلام يعقوبي - نشست شوراي اداري خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، محمدرضا محمدخانی مسؤول بسیج سازندگی سپاه ناحیه امام سجاد(ع) قزوین در جمع خبرنگاران گفت: بسیج سازندگی هر ساله منویات رهبر معظم انقلاب را راهبرد و نقشه راه خود قرار می‌دهد.

 

وی با اشاره به این‌که رهبری تاکید ویژه‌ای بر تقویت و ورود به عرصه اقتصاد مقاومتی داشتند، اظهار کرد: بسیج سازندگی وظیفه خود دانست که بتواند با کمک بنگاه‌های خود وارد عرصه اقتصاد مقاومتی شود تا با یک برنامه‌ریزی مناسب یک نگاه اثربخش به اقتصاد مردمی و مقاومتی داشته باشد.

 

مسؤول بسیج سازندگی سپاه ناحیه امام سجاد(ع) قزوین با تاکید بر این‌که امروزه تاکید دشمن بر روی اقتصاد مقاومتی است، عنوان کرد: بسیج سازندگی در سال گذشته با همکاری تعدادی از دستگاه‌های متولی توانست به مبلغ 2 میلیارد و 500 میلیون تومان تسهیلات در عرصه‌های مختلف به کارآفرینان بپردازد که یکی از این عرصه‌ها صنایع تبدیلی کوچک بود.

 

این مسؤول در ادامه با اشاره به روند واگذاری تسهیلات به متقاضیان خاطرنشان کرد: بسیج سازندگی در ابتدا یک بازدید کلی از مکان انتخابی انجام داده و سپس ببرای توسعه کار تسهیلات را با سود کم در اختیار متقاضیان قرار می‌دهند.

 

جوانان با اتکاء بر منابع داخلی خوداشتغالی را گسترش دهند

محمدخانی با بیان همکاری بسیج سازندگی در راستای پیشرفت در عرصه‌های اقتصاد مقاومتی ابراز کرد: بسیج سازندگی آمادگی دارد تا در مسیر توسعه کار تولیدی، کارآفرینان را هم از نظر مشاوره‌ای و هم از نظر ارائه تسهیلات پشتیبانی کند.

 

وی ضمن توصیه به جوانان برای رسیدن به خودباوری عنوان کرد: طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب جوانان می‌توانند با اتکاء بر منابع و نیروی انسانی داخل کشور کارآفرین باشند و خوداشتغالی را گسترش دهند.

مسؤول بسیج سازندگی سپاه ناحیه امام سجاد(ع) قزوین با اشاره به موفقیت بسیجیان و رزمندگان ایران اسلامی در هشت سال دفاع مقدس یادآور شد: امروز دنیا میدان جنگ اقتصادی است و ان‌شاءالله که با پشتکار و تفکر انقلابی بتوانیم در جهت اعتلای کشور گام برداریم و همانند دوران دفاع مقدس پیروزی‌های چشمگیری را کسب کنیم.

امروز دنیا میدان جنگ اقتصادی است

 

 

این مسؤول با اشاره به چگونگی پرداخت تسهیلات و اهداف بسیج سازندگی گفت: وام‌های پرداختی ما به صورت خرد بوده نه کلان چراکه هدف این است همه اقشار جامعه بتوانند از بنگاه‌ها تسهیلات دریافت نموده و کار خود شروع کنند و چنانچه اگر شاهد توسعه بیشتر کارگاه‌های تولیدی باشیم تسهیلات دیگری را برای ادامه کار پرداخت خواهیم کرد.

 

وی با بیان بازپرداخت تسهیلات و متغیر بودن شرایط برای صنایع مختلف گفت: در کل سود پرداختی وام‌ها 26 درصد است اما سازمان بسیج مستضعفین به خاطر انگیزه بسیجیان برای توسعه کار؛ 10 درصد از سود پرداختی را خود متقبل می‌شود.

 

مسؤول بسیج سازندگی سپاه ناحیه امام سجاد(ع) قزوین با بیان اجرای کار مشاوره‌ای برای تولید کنندگان ابراز کرد: بسیج سازندگی متقضیان را با توجه به داشته‌هایشان در یک بانک اطلاعاتی دسته‌بندی کرده است تا بر اساس نیاز آن‌ها به ارائه مشاوره، تسهیلات یا آموزش بپردازد.

 

محمدخانی در پایان گفت: بسیج سازندگی با همکاری یکی از مؤسسات به نام بنیاد تعاون بسیج برای تضمین فروش کالا، ایجاد بازارچه‌ها و مشاوره به افرادی که نیاز به آموزش دارند اعلام آمادگی کرده و زمینه لازم را برای تولیدکنندگان فراهم می‌کند./955/203/ب3

ارسال نظرات