۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۱
کد خبر: ۲۹۴۳۸۱
مسؤول امور روحانیان تبلیغات اسلامی خوزستان خبر داد؛

برگزاری سلسله هم اندیشی ویژه مبلغان در شهرستان‌های خوزستان

خبرگزاری رسا ـ مسؤول امور روحانیان و مبلغان اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان با اشاره به اهدای دو کتاب «قرآن و امام حسین(ع)» و «مناظره دکتر و شیخ» برای آمادگی هر چه بیشتر مبلغان برای حضور در مناطق تبلیغی گفت: سلسله هم اندیشی ویژه مبلغان در سطح شهرستان‌های خوزستان تا پیش از آغاز ماه محرم برگزار می‌شود.
حجت الاسلام احسان فردآقايي ، کارشناس امور مبلغان سازمان تبليغات اسلامي خوزستان

حجت‌الاسلام احسان فردآقایی، مسؤول امور روحانیان و مبلغان اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به این‌که به مبلغان جهت آماده سازی هر چه بیشتر آنها دو کتاب ویژه ماه محرم اهدا می شود، ابراز داشت: «قرآن و امام حسین(ع)» کتاب نخست سلسله آثار حجت الاسلام قرائتی که برخوردار از مطالب مفید و با محتوا است.

 

وی ادامه داد: از جمله محورهای این کتاب می توان، حرکت سیدالشهدا درباره عاشورا و کربلا و تطبیق آن با مباحث قرآن، پاسخ به شبهه مبنی بر مرجعیت بودن حرکت امام حسین(ع) با قرآن، تأکید حرکت امام حسین(ع) براساس مبانی قرآن، بررسی اهداف قیام امام حسین(ع) و تطابق با مبانی قرآنی، موضوع امر به معرف و نهی از منکر و رابطه آن با حرکت امام حسین(ع)، نماز امام حسین(ع) از سرفصل های این کتاب است.

 

این مقام مسؤول به «مناظره دکتر و شیخ» اثر دکتر محمد حسن شجاعی فر با موضوع سلفیت و وهابیت به عنوان دومین کتاب اهدایی به مبلغان ماه محرم اشاره کرد و بیان داشت: باتوجه به در معرض خطر بودن استان و تهاجم های فرهنگی و اعتقادی دشمنان نظام و انقلاب، با ارائه این کتاب مبلغان را می توان به تخصص لازم برای پاسخگویی به مبانی برحق شیعه تجهیز کرد.

 

حجت الاسلام فردآقایی گفت: کتاب های «قرآن و امام حسین(ع)» و «مناظره دکتر و شیخ» به تعداد 1500 هر دو این کتاب، به همه مبلغان فعال در ماه محرم اهدا می شود.

 

مسؤول امور روحانیان و مبلغان اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان با اشاره به برگزاری سلسله همایش‌های پیش از ماه محرم برای استقبال و آمادگی مبلغان از این ماه ابراز داشت: این همایش با حضور مبلغان برادر و خواهر، ائمه جماعات مساجد و مراکز فرهنگی و شخصیت های مهم و اثرگذار شهرستان از جمله فرماندار، مسؤولان عقیدتی و سیاسی نیروهای مسلح، دفاتر ائمه جمعه استان به میزبانی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ها و با مشارک بخش های دیگر همچون حوزه های علمیه برگزار می شود.

 

وی ادامه داد: در این سلسله همایش، مبلغان پیش از آغاز ماه محرم گردهم می آیند و از رهنمودهای ائمه جمعه شهرستان برای اعزام و تبلیغ معارف اهل بیت(ع) و بیانات رهبرمعظم انقلاب در قالب هم اندیشی جهت آمادگی روحی و معنوی حضور خواهند یافت./9453/302/ب2

ارسال نظرات