۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۵
کد خبر: ۲۹۴۲۷۹

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

خبرگزاری رسا ـ آمادگی هزار هیأت مذهبی خراسان شمالی برای مراسمات محرم، اعزام 8 هزار دانش آموز به اردوهای راهیان نور و رکوردشکنی فیلم محمد رسول الله(ص) در بجنورد عناوین برخی از اخبار کوتاه این استان هستند.
اخبار كوتاه خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت‌الاسلام هادی مفیدی، مسؤول امور هیئات مذهبی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، با اشاره به برگزاری مراسمات عزاداری ماه محرم در هزار و 68 هیأت مذهبی استان، اظهار کرد: هیئات مذهبی استان با سیاه پوش کردن مساجد، حسینیه ها و برپایی تکایا و نصب بیرق ها به استقبال محرم می روند.

 

وی افزود: تمام هیئات مذهبی استان به مناسبت دهه اول محرم نسبت به برگزاری محافل سوگواری و عزاداری سیدالشهدا(ع) با برنامه ریزی های قبلی، اقدام می‌کنند.

 

اعزام بیش از هشت هزار دانش آموز خراسان شمالی به اردوهای راهیان نور

مسؤول اردویی، گردشگری و راهیان نور سپاه جوادالائمه (ع) خراسان شمالی از اعزام بیش از هشت هزار دانش آموز به اردوهای راهیان نور جنوب کشور در سال جاری خبر داد.

 

سرهنگ نصرالله یزدانپناه گفت: امسال هشت هزار و 156 دانش آموز دختر و پسر از استان به اردوهای راهیان نور جنوب کشور اعزام خواهند شد.

 

وی سهیمه دانش آموزان دختر را سه هزار و 799 نفر و دانش آموزان پسر را چهار هزار و 360 نفر اعلام کرد و اظهارداشت: اعزام دانش آموزی از مهرماه تا پایان آذر ماه سال جاری صورت خواهد گرفت.

 

مسؤول اردویی، گردشگری و راهیان نور سپاه جوادالائمه (ع) خراسان شمالی افزود: صبح امروز (18 مهر) اولین کاروان دانش آموزی شامل حدود 200 دانش آموز پسر و عوامل اجرایی در قالب سه دستگاه اتوبوس راهی مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس شدند.

 

بهره برداری از ساختمان کانون فرهنگی و هنری حجاب

ساختمان کانون فرهنگی و هنری «حجاب» مسجد روستای قراجه رباط از توابع شهرستان جاجرم  به مناسبت فرا رسیدن 19 مهر، سالروز ورود رهبر معظم انقلاب  به خراسان شمالی به بهره برداری می رسد.

 

 

هاشم شیرازیان، مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی گفت: احداث ساختمان کانون فرهنگی و هنری حجاب مسجد روستای قراجه رباط از توابع شهرستان جاجرم از 19 مهر سال گذشته آغاز شد و امسال به یمن و برکت این روز تاریخی به بهره برداری  می رسد.

 

وی افزود:  این پروژه دارای 60 متر مربع زیر بنا است که به برکت سفر رهبری تصویب و هم اکنون  مورد بهره  برداری قرار می گیرد.

 

شیرازیان اضافه کرد: برای احداث و تکمیل این پروژه 100 میلیون ریال از اعتبارات و مساعدت های ستادعالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور و همچنین کمک های مردمی از جمله کمک های مالی و مشارکت مردم در بحث های عمرانی و ساخت و ساز آن هزینه شده است.

 

10 هزار نفر در بجنورد فیلم محمد(ص) را دیدند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی اعلام کرد: در رکوردی بی سابقه برای فروش یک فیلم سینمایی، 10 هزار نفر در این استان، فیلم محمد رسول الله(ص) را در سینما گلشن بجنورد به تماشا نشستند.

 

حسین ثابت‌قدم وحید اظهار کرد: با احتساب قیمت 60 هزار ریالی بلیت، مجموعا در مدت یک ماهه نمایش این فیلم، 600 میلیون ریال از محل فروش این اثر سینمایی حاصل شده است.

 

وی افزود: با توجه به اینکه سینما گلشن بجنورد در حال حاضر تنها سینمای استان است، شمار زیادی از بینندگان فیلم از هفت شهرستان دیگر استان برای دیدن این اثر هنری دینی به بجنورد سفر کرده بودند.

 

 

فیلم محمد، آخرین ساخته مجید مجیدی، با به کارگیری شماری از بهترین عوامل سینمایی شناخته شده در جهان، مقطع تولد تا نوجوانی رسول مکرم اسلام (ص) را روایت می کند.

 

این فیلم اخیرا به عنوان نماینده سینمای ایران برای حضور در جایزه امسال اسکار برگزیده و معرفی شده است./9314/203/ب2

ارسال نظرات