۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۷
کد خبر: ۲۹۲۸۴۰

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

خبرگزاری رسا ـ خاکسپاری 15 حاجی جانباخته خراسان شمالی در گلزار شهدا، اعزام پنج هزار دانش آموز به اردوهای راهیان نور و تأکید بر فراموش نشدن جنایت آل سعود از سوی ملت های مسلمان عناوین برخی از مهم ترین اخبار فرهنگی این استان هستند.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت‌الاسلام محمد‌تقی عزیزی مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان شمالی، گفت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده در بنیاد شهید و امور ایثارگران 15 حاجی جان باخته این استان در گلزار شهدا خاکسپاری می‌شوند.

 

وی با تسلیت به خانواده آنان اظهار کرد: تمام هماهنگی‌های لازم با ادارات بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان در این زمینه انجام شده است.

 

این جانباز و رزمنده سال های دفاع مقدس افزود: باید آیین‌های تشییع و خاکسپاری این مهاجران الی الله با شکوه و احترام هر چه تمام برگزار شود.

 

حجت الاسلام عزیزی اظهار کرد: با انتقال پیکرهای مطهر جان باختگان حادثه منا به استان به تدریج آیین‌های تشییع و خاکسپاری در شهرستان‌ها برگزار خواهد شد.

 

5 هزار دانش‌آموز خراسان شمالی به اردوهای راهیان نور اعزام می‌شوند

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان شمالی از اعزام پنج هزار دانش‌آموز استان به اردوهای راهیان نور طی سال تحصیلی جدید خبر داد.

 

سیدحسین سیدی‌زاده در نشست اردوهای راهیان نور گفت: نخستین اعزام دانش‌آموزان طبق جدول زمانبندی در 18 مهرماه از شهرستان بجنورد خواهد بود.

 

وی اضافه کرد: در این مرحله از اردو 240 دانش‌آموز پسر شرکت خواهند داشت که با 6 دستگاه اتوبوس شامل 40 دانش‌آموز، دو فرهنگی، یک راوی و یک روحانی به مناطق سابق عملیاتی اعزام می‌شوند.

 

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: هزینه خودیاری هر دانش‌آموز 50 هزار تومان مصوب شده است که توسط دانش‌آموزان پرداخت خواهد شد.

 

حجاج خراسان شمالی در فرودگاه مشهد معاینه می شوند

کارشناس بیماری های غیرواگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: تمام حجاج استان هنگام بازگشت از عربستان برای پیشگیری از انتقال بیماری های مختلف بویژه کرونا ویروس در فرودگاه مشهد معاینه می شوند.

 

رضا فاضلی اظهار کرد: زائران بیت الله از نظر ابتلای احتمالی به تب، سرفه و تنگی نفس معاینه شده و در صورت داشتن علائم آن برای درمان در بیمارستان های مشهد بستری خواهند شد.

 

وی تأکید کرد: حجاج هم باید تا 14 روز پس از بازگشت از این سفر، اگر با علائم تب، سرفه و تنگی نفس مواجه شدند سریعا به نزدیکترین مرکز بهداشتی و درمانی محل خود مراجعه کنند.

 

فاضلی همچنین توصیه کرد: رعایت بهداشت فردی و استفاده از دستمال موقع عطسه و سرفه، شست و شوی صحیح دست ها با آب و صابون، استفاده از ماسک و خودداری از روبوسی و دست دادن با حجاج توصیه می شود.

 

ملت ایران جنایات آل سعود را هرگز فراموش نخواهد کرد

مسؤول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه شیروان گفت: آل سعود تاکنون جنایات فراوانی انجام داده و ملت ایران جنایات این رژیم را هرگز فراموش نخواهد کرد.

 

حجت الاسلام علی منفردی عصر روز یکشنبه در مراسم یادبود دو نفر از جان باختگان حادثه منا در شیروان( مرحوم عباسعلی شکری و فرامرز غلامی) اظهار کرد: آل سعود مسلمانان را به خاک و خون می کشند و خودش را خادم الحرمین می دانند که این رژیم باید در مقابل جان باختگان حادثه منا مسئول و پاسخگو باشد.

 

وی با اشاره به جنایات آل سعود گفت: آنان در سال 66، 400 زائر ایرانی جوان، پیر و مرد و زن را به خاک خون غلتاند و 21 سال قبل نیز چادرهای زائران را آتش زدند و امسال چهار هزار معصوم پاکدامن را قربانی کردند که جنایات آنان برکسی پوشیده نیست.

 

حجت الاسلام منفردی افزود: امسال تعهد می دهیم به حزب الله که انتقام حاجیان به شهادت رسیده و دو شهید شیروان را از حلقوم آل سعود بیرون خواهیم کشید و اگر رهبری اجازه دهد نیروهای حزب الله ایران از راه زمینی و هوایی بینی آل سعود را بر خاک می نشاند./9314/203/ب3

ارسال نظرات