۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۲:۰۱
کد خبر: ۲۹۱۶۸۳
نماینده ولی فقیه در اردبیل:

حج بدون رهبری صالح در راستای منویات استکبار قرار گرفته است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین عاملی گفت: امروز این خانه الهی در دست آل سعود خود فروخته قرار دارد، رهبری صالح در حج وجود ندارد از این رو تمام منویات اسرائیل و آمریکا در حج ابراهیمی که باید بت شکن و همراه با برائت از مشرکان باشد تأمین می‌شود.
حجت الاسلام عاملي حجت الاسلام عاملي حجت الاسلام سيدحسن عاملي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین عاملی نماینده ولی فقیه در استان اردبیل و امام جمعه اردبیل، شب گذشته در جمع مردم تبریز با تشریح ابعاد مختلف زندگانی بشریت و خون ریزی ها و جنایات از بدو حیات بشر، اظهار داشت: منشاء اصلی این اتفاقات و جنایات قدرت است.


وی با بیان این‌که خداوند بر سر بشریت منت نهاد و مرکز قدرت و سلطه را به دست امامان و پیامبران قرار داد، تصریح کرد: نقطه ذلت و مشکلات مسلمان از سر منشأ قدرت است، اگر قدرت و سلطه به دست امام عادل قرار گیرد بشریت از بسیار از مسائل و مشکلات رهائی پیدا می کند.


امام جمعه اردبیل ثروت، سیاست، اخلاق، تربیت و عدالت را در گرو قدرت دانست و اذعان داشت: دو تن از انبیای الهی تولیت و امامت انسان ها را از خداوند درخواست می کند، حضرت موسی(ع) تولیت بنی اسرائیل را از خداوند درخواست دارد.


وی ادامه داد: حضرت ابراهیم(ع) نیز مانند حضرت موسی امامت و تولیت انسان ها را از خداوند مسألت دارد، سر منشاء مشکلات جامعه اسلامی در این نقطه و از این مهم است، گرفتاری بشریت و بدبختی انسان ها از قدرت و قرار گیری آن در دست نا اهلان است.


عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان‌ این‌که استکبار جهانی راه نفوذ در جامعه اسلامی را از این نقطه پیدا کرده است، تأکید کرد: امروز استکبار جهانی با فهم این مطلب با در دست گرفتن قدرت های منطقه‌ای و قرار دادن دست نشانده های حکومتی در منطقه سعی بر نفوذ و سلطه بر جامعه اسلامی دارد.


وی سلطه رهبران بی کفایت و طاغوتی را عامل ذلت و فلاکت بشریت در طول تاریخ عنوان و خاطرنشان کرد: این رهبران خودکامه بودند که در جنگ جهانی را به انسان ها و بشریت تحمیل کرد و خون ریزی و کشتار مردم بی گناه را به ارمغان آوردند.


حجت الاسلام والمسلمین عاملی بشریت را ناموس الهی عنوان و تصریح کرد: خداوند متعال بشریت را به دست صالحان سپرده است، این بشریت به دست پیامبر به عنوان یک خانواده واحد مطرح می شود، پیامبر اسلام(ص) در جهان اصل بزرگی را پایه ریزی می کند و آن یک خانواده واحد جهانی از بشریت و قومیت های مختلف است.


وی با بیان اهمیت و تأثیر قدرت در مدیریت جهانی، خاطرنشان کرد: مگر ممکن است دین اسلام به این مهم توجه و نظر نداشته باشد، دین اسلام از این رهگذر با حساسیت ویژه‌ای به مسأله امامت توجه دارد، شیعه به جهت عقلانی و سیاسی بودن است که در طوت حیات خود قربانی زیاده خواهی های طاغوت قرار گرفته است.


نماینده ولی فقیه در اردبیل با بیان‌ این مطلب که تا مسأله امامت و حکومت امام حل نشود بدبختی بشریت تداوم خواهد داشت، افزود: امامت در حقیقت در برابر حل مشکلات درونی نظام اسلامی از سوی خداوند طرح ریزی شده است.


وی از جمله عناوین امامت را «عهد» خواند و اذعان داشت: خداوند متعال امامت را عهد می داند، این عهد به دست نا اهلان هیچ گاه نخواهد افتاد، امامت عهد الهی میان بشریت پیامبران و ائمه(ع) است که در جایگاه پاک و طاهر سکنی خواهد گزید.


عضو مجلس خبرگان رهبری ارزش و ارج حج و بیت الهی را به ساکن آن دانست و افزود: ارزش و جایگاه حج به امامت است، از این رو است که زیارت کربلا از ثواب بالاتری نسبت به حج برخوردار است، امام نباشد حتی آیات الهی نیز در جایگاه غیر حقیقی خود تشریح خواهند شد.


وی وهابیت را عامل تقطیع قرآن کریم مطرح کرد و افزود: امروز این خانه الهی به دست آل سعود خود فروخته قرار دارد، رهبری صالح در حج وجود ندارد از این رو تمام منویات اسرائیل و آمریکا در حج ابراهیمی که باید بت شکن و همراه با برائت از مشرکان باشد تأمین می گردد.


امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: از این حج بوی خون می آید، این اتفاقات ریشه در حکم رانی آل سعود بر حج و منطقه حجاز دارد، این نشان از اهمیت رهبر صالح است، زیارت کربلا اگر ثواب بالائی دارد به خاطر ارتباط آن با مسأله امامت و در نتیجه رهبری صالح در اجتماع بشری است./854/202/ب3

ارسال نظرات