۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۱
کد خبر: ۲۹۱۰۹۶

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

خبرگزاری رسا ـ رقابت 10 گروه خراسان شمالی در جشنواره ملی «آواها و نغمه های آسمانی»، تأکید بر لزوم فرهنگ سازی مطالعه در جامعه و کمک چهار میلیارد ریالی به مستمندان در عید قربان عناوین برخی از اخبار فرهنگی این استان هستند.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، هاشم شیرازیان مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی از حضور 10 گروه این استان در هفتمین جشنواره سراسری آواها و نغمه های آسمانی ویژه کانون های مساجد خبر داد.

 

وی گفت: جشنواره آواها و نغمه‌های آسمانی از سری جشنواره های ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در راستای تولید و حمایت از آثار  هنری اسلامی و دینی است  که 10 گروه سرود از میان اعضای کانون های مساجد شهرها و روستاهای این استان، پس از ارزیابی و سنجش گروه‌های شناسایی شده، انتخاب و به مرحله کشوری این جشنواره معرفی شدند.

 

شیرازیان با معرفی  10 گروه مذکور افزود: شش گروه سرود با عناوین «ترنم وصال» از کانون شهید مطهری مسجد روستای میانزو بجنورد، «امام رضا» از کانون شمس الشموس روستای ینگه قلعه بجنورد و نیز گروه‌های سرود «بچه های انقلاب» کانون شهید نوری، «علی بن  موسی الرضا(ع)» از کانون علی بن موسی الرضا(ع)، «امام هادی(ع)» از کانون امام هادی(ع) و همچنین «کبوتران مسجد» از کانون پنج تن آل عبا از کانون های شهر بجنورد انتخاب شدند.

 

وی اعلام کرد: گروه سرود ولایت از کانون فرهنگی هنری  امام جواد (ع) مسجد روستای چهار برج از توابع شهرستان اسفراین و نیز گروه سرود انصار کانون امام خمینی(ره) این شهرستان و همچنین شهدای سراب از کانون شهدای سراب شهرستان گرمه و شهید بهشتی کانون شهید بهشتی شهر آشخانه نیز  در این جشنواره حضور می‌یابند.

 

شیرازیان گفت: گروه‌های سرود آثار خود را از بین موضوعات مرتبط با حضرات ائمه معصومین(ع)، مسجد، نماز، ایثار و شهادت، امربه‌معروف و نهی از منکر، عفاف و حجاب به دبیرخانه این جشنواره ارسال کردند.

 

احساس نیاز به مطالعه باید به فرهنگ تبدیل شود

علی رحیمی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی، در چهارمین نشست استانی کتاب‌خوان که با موضوع دفاع مقدس برگزار شد، هدف از برگزاری این نشست‌ها را تبدیل شدن نیاز به مطالعه، به‌عنوان فرهنگ در بین افراد جامعه دانست.

 

وی افزود: نیازسنجی برای شناخت ذائقه مطالعه شهروندان هم دیگر عامل برگزاری نشست‌های کتاب‌خوان است.

 

رحیمی تصریح کرد: این نشست‌ها فرصت خوبی برای معرفی کتاب‌های مفید و کاربردی است و از این طریق کتاب‌هایی که مورد علاقه افراد است به اشتراک گذاشته می‌شود.

 

وی اظهار کرد: برگزاری نشست‌های کتاب‌خوان کشوری و استانی سبب افزایش گرایش شهروندان به مطالعه شده است.

 

سومین نمایشگاه ملی «پوسترهای درخور» در بجنورد دایر شد‌

رضا کریمی، مدیر مجتمع نگارستان ‌فرهنگ و ارشاد ‌بجنورد گفت: سومین نمایشگاه ملی پوسترهای درخور در بجنورد دایر شد.

 

وی اظهار کرد: سومین نمایشگاه ملی پوسترهای درخور با موضوع آب و زندگی امروز با حضور مسؤولان شهرستانی و جمعی از هنرمندان در محل نگارخانه مجتمع فرهنگی هنری نگارستان افتتاح شد.

 

کریمی افزود: این نمایشگاه باهدف آموزش الگوی مصرف بهینه از آب این نعمت الهی و بیان بحران بی‌آبی در آینده با 30 اثر از 19 هنرمند از شهرهای بجنورد، شیروان، تهران، مشهد، قائم‌شهر، ساری و شاهرود برگزارشده است.

 

این نمایشگاه از امروز به مدت یک هفته در محل نگارخانه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بجنورد صبح‌ها از ساعت 9 الی 13 و بعدازظهرها از ساعت 17 و 30 دقیقه تا 20 و 30 دقیقه برای بازدید عموم دایر است.

 

مردم خراسان شمالی چهار میلیارد ریال گوشت قربانی اهدا کردند

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی گفت: مردم نیکوکار و نوع‌دوست این استان معادل چهار میلیارد و 106 میلیون ریال گوشت قربانی خود را برای کمک به نیازمندان اهدا کردند.

 

عباس اهرابی روز یکشنبه با اشاره به ادامه این کمک‌های مردمی در استان افزود: 934 پایگاه ثابت و سیار برای جمع‌آوری نذورات مردم نیکوکار استان در این ایام ساماندهی شده بود.

 

وی گفت: نیکوکاران می‌توانند نذورات خود را در اختیار دفترهای کمیته امداد یا پایگاه‌های ثابت و سیار مستقر در سطح شهرستان‌ها قرار دهند تا بین نیازمندان توزیع شود.

 

اهرابی افزود: پارسال کمیته امداد خراسان شمالی در عید قربان 22 میلیارد 619 میلیون ریال به‌صورت نقدی و غیر نقدی از نیکوکاران جمع‌آوری و بین نیازمندان توزیع کرده بود.

 

10 درصد از جمعیت 867 هزار نفری خراسان شمالی زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند./9314/203/ب3

ارسال نظرات