۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۲
کد خبر: ۲۹۰۷۳۹
حجت الاسلام حاج علی اکبری:

مسجد کانون تربیت انسان طراز اسلام است

خبرگزاری رسا ـ رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد، گفت: مساجد همیشه در راه تربیت انسان قدم برداشته‌اند.
حاج علي اکبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدجواد حاج علی اکبری،رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد، بعد از ظهر شنبه 4 مهر‌ماه و در حاشیه مراسم امضا تفاهم‌نامه همکاری بین مرکز رسیدگی به امور مساجد و اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران در مسجد قدس، گفت: با فجایعی که این روز‌ها در منا رخ داده است به این نتیجه می‌رسیم که حکومت آل سعود بسیار خطرناک است و باید این رژیم جنایتکار سقوط کند.

 

وی در خصوص جایگاه والای مساجد، تاکید کرد: مسجد کار‌کرد‌های مختلفی دارد، یکی از این کار‌کرد‌ها این است که تربیت در مساجد همیشه در اولویت قرار دارد و می‌توان مساجد را کانون‌های اصلی تربیت انسان طراز اسلام خواند.

 

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد اظهار داشت: مساجد زمینه‌ساز افتخارات بسیار بزرگی برای انقلاب و اسلام بوده‌اند که می‌توان یکی از مهم‌ترین این تاثیرات را در جمعیت 97 درصدی اعزام به جبهه‌های حق علیه باطل از سوی مساجد، مشاهده کرد.

 

حجت الاسلام حاج علی اکبری درباره تاثیر مستقیم مساجد بر جامعه، ابراز داشت: مساجد در زمینه‌های تربیتی جامعه بی رقیب هستند، زیرا در طول تاریخ مساجد ما همیشه به عنوان یک کانون پیش رو عمل کرده‌اند.

 

وی با اشاره به موضوع مهم مساجد و نسل جوان، تصریح کرد: مساجد باید برای کودکان و نوجوانان برنامه‌‎های ویژه داشته باشند، زیرا اگر در یک جامعه نسل پایه بارور شود، قطعا آینده آن جامعه نیز تضمین خواهد شد.

 

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد با انتقاد از برخی نا‌هماهنگی‌ها بین مدارس و مساجد، تاکید کرد: متاسفانه ارتباط بین مدارس و مساجد ما از نقطه مطلوب فاصله دارد، هر‌چند که این ارتباط در زمان‌هایی شکل گرفته است اما هنوز باید کار‌های فراوانی را انجام داد.

 

حجت الاسلام حاج علی اکبری در پایان، تصریح کرد: قطعا رابطه و تعامل مساجد و مدارس می‌تواند راه‌گشای کار مدیران و معلمان در جهت تربیت صحیح دانش آموزان باشد، در نقطه مقابل نیز مساجد می‌توانند از علم نسلی که با کانون دینی مسجد ارتباط دارند در جهت پیشبرد اهداف خود استفاده کنند./856/202/ب3

ارسال نظرات