۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۸
کد خبر: ۲۹۰۶۶۴
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در تجمع اعتراضی طلاب؛

مشارکت کشورهای اسلامی در مدیریت حرمین شریفین افزایش پیدا کند/ حوادث مکه مکرمه زنگ پایان عمر آل سعود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با انتقاد از بی کفایتی رژیم آل سعود در مدیریت امور حج و کشته و زخمی شدن چند هزار زائر در حادثه منا، گفت: باید مشارکت کشورهای اسلامی در مدیریت حرمین شریفین و حج افزایش یابد.
حجت الاسلام يعقوبي - سومين همايش وقف و رسانه در خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، پیش از ظهر امروز در تجمع اعتراض آمیز علما، روحانیان، اساتید و طلاب حوزه های علمیه استان خراسان شمالی که در محکومیت اقدامات غیرمسؤولانه رژیم آل سعود در کشتار ضیوف الرحمن در محل مدرسه علمیه امام صادق(ع) بجنورد برگزار شد، با تسلیت به خانواده های حجاج کشته شده در حادثه منا، اظهار کرد: دو حادثه اخیر در حج تمتع نشان داد که رژیم آل سعود لیاقت و توان اداره حرمین شریفین را ندارد و دنیا نیز متوجه این موضوع شده است.

 

وی افزود: هر سال که از عمر رژیم آل سعود می‌گذرد، جنایات شرم‌آور و مدیریت ناکارآمد آنها بیشتر می‌شود، چرا که جان مسلمانان برای این رژیم ارزش چندانی ندارد و این موضوع تاکنون بارها به اثبات رسیده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه تاکنون مسلمانان زیادی به دلیل بی کفایتی آل سعود در مدیریت امور حج جان خود را از دست داده اند، اضافه کرد: این حوادث تلخ هیچ گاه از اذهان مسلمانان پاک نشده و روز به روز نیز بر نفرت مردم از رژیم آل سعود می افزاید.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: سخت ترین روز حج، روز عید قربان بوده و بایستی جمعیت زیاد این روز به درستی مدیریت شود اما به دلیل مدیریت نادرست از سوی حاکمان سعودی، این حادثه و فاجعه بزرگ در منا روی داد.

 

وی اضافه کرد: حوادث اخیر در مکه مکرمه زنگ پایان عمر آل سعود و سقوط این رژیم بی لیاقت بوده و تاریخ هیچ گاه کشته و زخمی شدن چند هزار زائر در مراسم حج را فراموش نمی کند همان گونه که مسلمانان نیز هرگز رژیم آل سعود را به دلیل این فاجعه نمی بخشند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به توجیهات نادرست و اظهارات بی پایه و اساس شماری از مسؤولان سعودی در رابطه با فاجعه اخیر، اظهار کرد: تعدادی از مسؤولان عربستان حادثه منا را قضا و قدر الهی دانسته اند و می‌خواهند با این ترفند بی کفایتی خود را پنهان کنند در حالی که این شگرد پیش از این نیز از سوی بنی امیه اجرا می شد و آنها جنایات خود را به گردن خدا می انداختند.

 

به گفته وی، مسؤولان و عاملان این فاجعه بایستی پاسخگوی همه مسلمانان جهان باشند چرا که در این رویداد بیش از هر عاملی، بی کفایتی و بی تدبیری آل سعود نمود و بروز داشته است.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: این دو حادثه اخیر به همه اثبات کرد که می بایست مسلمانان در اداره حرمین شریفین مشارکت جدی داشته باشند و مشارکت کشورهای اسلامی در مدیریت حرمین شریفین و حج افزایش یابد.

 

گفتنی است، پنجشنبه گذشته و در روز عید قربان، بروز حادثه ای در منا منجر به مرگ و یا مصدومیت شمار زیادی از حجاج بیت الله الحرام شد.

 

براساس آخرین آمار اعلام شده، شمار جان باختگان و مصدومان فاجعه منا به چهار هزار نفر رسیده که حدود نیمی از آنها جان خود را از دست داده اند.

 

در این میان 133 زائر ایرانی جان باخته، 85 نفر مجروح شده و بیش از 360 زائر نیز مفقود شده اند.

 

بر اساس اعلام منابع رسمی استان 900 هزار نفری خراسان شمالی که امسال 620 زائر حج تمتع داشت نیز در این واقعه 10کشته و پنج مفقود دارد.

 

همچنین پیش از این هم بر اثر واژگون شدن جرثقیل در مسجدالحرام در شهر مکه به سبب بروز توفان که جمعه شب بیستم شهریور 94 رخ داد 107 نفر کشته و 230 نفر زخمی شدند./9314/202/ب2

ارسال نظرات