۰۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۲۹۰۵۰۳
وزیر ارشاد:

ستاد ویژه دولت تا پایان موسم حج فاجعه منا را پیگیری خواهد کرد

خبرگزاری رسا ـ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تشکیل ستاد ویژه هیات دولت برای رسیدگی و پیگیری حادثه دردناک و مرگبار منا، تاکید کرد که این ستاد تا پایان موسم حج نسبت به این امر اقدام خواهد کرد.
علي جنتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ارتباط زنده با بخش خبری ساعت چهارده شبکه اول سیما، با تسلیت فاجعه غم بار منا به رهبر معظم انقلاب، ملت ایران و بازماندگان، تصریح کرد: با دستور رییس جمهور معاون اول رییس جمهور موظف به تشکیل جلسه فوق العاده شده اند.

 

وی افزود: ستادی نیز در همین راستا تشکیل شده است که تا پایان موسم حج به صورت شبانه روزی موضوع را پیگیری کنند و با وزارتخانه ها و دستگاه های مختلف این امر را دنبال خواهند کرد.

 

جنتی خاطرنشان کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به طور خاص ماموریت یافته تا مراحل را تا پایان پیگیری کند، وزارت بهداشت مسؤول سلامتی حجاج و پیگیری مجروحان است.

 

وزیر ارشاد گفت: وزارت خارجه نیز مسؤولیت یافته ضمن تماس با مقامات سعودی نست به مسؤولیت حقوقی شان و استیقای حقوق حجاج و جان باختگان اقدام کند.

 

جنتی خاطرنشان کرد: وزارت کشور نیز ضمن برقراری تماس با وزیر کشور سعودی نسبت به مسؤولیت شان در این حادثه اصرار خواهد ورزید تا موضوع مشخص شود.

 

وی همچنین از دستور ستاد ویژه پیگیری حادثه منی به استانداران سراسر کشور خبر داد و گفت: استانداران سراسر کشور نیز موظف به سرکشی به خانواده شهدا و مجروحان شده اند و اگر نیاز به تسهیلاتی باشد نسبت به فراهم کردن آن اقدام خواهند کرد.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: جمعیت هلال احمر نیز تا پایان حج مسائل را دنبال می کند و از ایران نیز به صورت مستمر نیروهایی به عربستان اعزام خواهند شد. /924/پ202/ج
 

ارسال نظرات