۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۲۸۹۰۹۲
فرمانده پایگاه دوم شکاری:

تهدید احتمالی دشمن با پاسخ کوبنده نیروی هوایی همراه خواهد بود

خبرگزاری رسا ـ امیر واحدی گفت: نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران همچون دوران هشت سال دفاع مقدس آمادگی دفع هرگونه تهدید احتمالی دشمنان نظام را دارد.
نيروي هوايي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، امیر واحدی فرمانده پایگاه دوم شکاری شهید فکوری منطقه شمال ‌غرب امروز در نشست مشترک خبری فرماندهان نظامی و انتظامی مستقر در استان با اصحاب رسانه اظهار داشت: پایگاه شهید فکوری در اکثر عملیات‌های دوران دفاع مقدس شرکت داشته است.


وی با بیان این‌که عملیات 140 فروندی نیروی هوایی ارتش در اوایل جنگ زهر چشم محکمی به صدام نشان داد، خاطرنشان کرد: پایگاه شهید فکوری 30 خلبان شهید در جنگ تحمیلی تقدیم انقلاب اسلامی ایران کرده است، ضمن این‌که کل شهدای این مرکز 110 نفر بوده است.


امیر واحدی با بیان این‌که شهید فکوری از قهرمانان و فرماندهان بزرگ جنگ تحمیلی بوده است، گفت: برادران دل حامد در اوایل انقلاب از نیروی هوایی منفک شده و به آمریکا رفتند، اما در زمان آغاز جنگ، به کشور بازگشتند و در نیروی هوایی دلاورمردی کردند و در نهایت به فیض عظیم شهادت نائل آمدند.


فرمانده پایگاه دوم شکاری شهید فکوری تبریز با اشاره به این‌که رزمندگان این پایگاه بیش از 11 هزار مأموریت در دوران دفاع مقدس داشته است، گفت: از این تعداد، 1250 مأموریت SM یا برون مرزی بوده است که نشان می دهد، نیروی هوایی ارتش برای دفاع از ایران اسلامی در هر زمان و مکان آمادگی کامل دارد.


وی با تأکید بر این‌که توانایی امروز نیروی هوایی به مراتب بیشتر از دوران دفاع مقدی است، خاطرنشان کرد: به جرأت می توان گفت؛ نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران همچون دوران هشت سال دفاع مقدس آمادگی دفع هرگونه تهدید احتمالی دشمنان نظام را دارد.


همچنین سرهنگ رضوان‌کیا، جانشین فرمانده پدافند هوایی شمال‌غرب کشور در سخنانی با بیان این‌که پدافند هوایی در کنار دیگر نیروهای مسلح نقشی اثرگذار در دفاع مقدس داشته است، گفت: پدافند هوایی ارتش تنها در یک عملیات موفق شد، بیش از 70 فروند هوایی عراقی را سرنگون کند.


سرهنگ اسماعیلی، جانشین فرمانده نیروی انتظامی استان آذربایجان شرقی نیز در سخنانی با تأکید بر این‌که هنوز جنگ تمام نشده و تنها سیستم جنگ دشمنان از جنگ نظامی به جنگ نرم تغییر یافته است، گفت: امروز شاهدیم که تلفات جنگ نرم به مراتب بیش از جنگ سخت است، از این رو باید مراقب توطئه‌های فرهنگی دشمنان بود.


مهری، مدیرکل جهادکشاورزی استان نیز در سخنانی به نقش جهادگران در دوران دفاع مقدس پرداخت و اظهار داشت: جهادسازندگی استان که با نام سنگرسازان بی سنگر شهرت یافته است، در طول جنگ 118 شهید جهادگر داشته و 37 هزار نفر را برای اعزام به جنگ ساماندهی کرده است./935/202/ب3

ارسال نظرات