۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۳
کد خبر: ۲۸۸۲۱۰

اخبار فرهنگی خراسان شمالی

خبرگزاری رسا ـ برگزاری کارگاه آموزشی خانواده اسلامی، محرومیت سه امامزاده اسفراین از فعالیت عمرانی و درمان رایگان دو هزار بیمار بجنوردی از سوی پزشکان بسیجی عناوین برخی از اخبار فرهنگی استان خراسان شمالی هستند.
اخبار فرهنگي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، کارگاه های مهارت خانواده با عنوان «خانواده اسلامی» به همت کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی در شهرستان های  این استان برگزار می شود.

 

هاشم شیرازیان، مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی گفت: این کارگاه ها در دو بخش ویژه جوانان در آستانه ازدواج  و نیز زوج های جوان در شهرستان های استان برگزار می شود.

 

وی همچنین افزود: آموزش معیارهای اسلامی انتخاب همسر، مهارت های ارتباطی و گفتمان بین زوج های جوان، معرفی شیوه های اسلامی همسرداری و تحکیم بنیان خانواده، جمعیت، فرزند آوری و تربیت فرزندان و نیز تبیین آثار و نتایج غلط شیوه های نادرست، تجملات  و رسوم نابجا در امر ازدواج از جمله موضوعات مورد بررسی در این کارگاه ها خواهد بود.

 

شیرازیان تلاش برای تبیین معیارهای سبک زندگی اسلامی را محور برگزاری این کارگاه ها اعلام کرد و افزود: سال گذشته نیز این کارگاه ها برگزار شد و با استقبال خوب مخاطبان و جامعه هدف در نقاط مختلف استان رو به رو شده است.

 

وی همچنین برگزاری مراسم نمادین ازدواج زوج های جوان در کانون های فرهنگی و هنری با هدف معرفی ازدواج آسان و پایدار، برگزاری نمایشگاه خانواده اسلامی و برگزاری مسابقه فرهنگی با موضوع ازدواج از جمله دیگر برنامه های به مناسبت هفته ازدواج معرفی کرد.

 

رتبه نخست «پلاک‌8» در کشور

برنامه تلویزیونی «پلاک 8» سیمای خراسان شمالی در بین گروه های رادیویی و تلویزیونی سپاه سراسر کشور، رتبه نخست تولیدات دفاع مقدس را از آن خود کرد.

 

این برنامه تلویزیونی به همت سپاه جوادالائمه (ع) خراسان شمالی برای پخش از شبکه اترک آماده و تولید می شود.«پلاک 8» با هدف منزلت افزایی و معرفی و ارائه گزارشی از فعالیت های سپاه جواد الائمه (ع) خراسان شمالی و بسیج استان و همچنین اشاعه فرهنگ ایثار، مقاومت و شهادت تهیه و تولید می شود.

 

ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی و بررسی این موضوع نیز از دیگر اهداف تولید این برنامه به شمار می رود.

 

تهیه کنندگی و اجرای «پلاک 8» که با نگاهی بومی و محلی تولید می شود برعهده «ابوذر شفیعی» است.

 

محرومیت 3 بقعه متبرکه از فعالیت عمرانی

3 بقعه متبرکه و امامزاده اسفراین از فعالیت های عمرانی محروم هستند.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه اسفراین با اعلام این مطلب در گفت وگو با خبرنگار ما گفت: امامزادگان مصیب(ع) روستای بام، مظفر(ع) روستای چهاربرج و ضامن مسکین روستای درپرچین از فعالیت عمرانی محروم اند.

 

حجت الاسلام «عباسعلی خادمی» افزود: آغاز عملیات اجرایی عمرانی در این بقاع متبرکه نیازمند مشارکت مردمی با اهدای نذور است.

 

وی خاطر نشان کرد: با همکاری اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری این شهرستان کار عمرانی در بقاع متبرکه میراثی، در حال پیگیری است.

 

وی یادآور شد: شهرستان اسفراین، بیش از 28 امامزاده و بقعه متبرکه را میزبانی می کند.

 

پزشکان بسیجی دو هزار بجنوردی را رایگان معاینه کردند

مسوول سازمان بسیج جامعه پزشکی سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی گفت: در دو ماه اخیر پزشکان بسیجی بیش از دو هزار و 615 تن از افراد نیازمند شهرستان بجنورد را به صورت رایگان معاینه کردند.

 

سرهنگ رمضان موفق اظهار کرد: این افراد شامل خانوار های محروم و کمتر برخوردار بخش حاشیه نشین شهرستان بجنورد هستند.

 

وی افزود: این طرح به منظور حمایت، آگاه سازی، آموزش، ارتقای بهداشت عمومی نیازمندان و اقشار آسیب پذیر مناطق محروم و روستاهای دورافتاده صورت گرفته است.

 

سرهنگ موفق اعلام کرد: این خدمات رسانی در مناطق جوادیه، گلستان شهر، ناظر آباد، صندل آباد، احمد آباد و باقرخان بجنورد مرکز خراسان شمالی انجام شد.

 

مسوول سازمان بسیج جامعه پزشکی سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی گفت: در اجرای این طرح بیماران نیازمند خدمات درمانی و پزشکی، ویزیت رایگان به همراه دارو دریافت کردند.

 

استان خراسان شمالی با جمعیت 867 هزار نفری، 320 هزار بسیجی سازمان یافته دارد که بخش زیادی از آنان فعالان صنوف مختلف را در برمی گیرند.

 

از مجموع این تعداد 140 نفر پزشک و پیراپزشک عضو بسیج جامعه پزشکی هستند./9314/202/ب1

ارسال نظرات