۲۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۲۸۷۰۱۲
حجت الاسلام والمسلمین اعرافی:

اسرائیل در چنگ مقاومت قرار دارد/ بی توجهی به اصول انتخابات و حق الناس ملت را گرفتار فتنه می کند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم با بیان این که ملت ایران با هوشیاری انتخابات پرشوری را برگزار خواهند کرد، گفت: نظارت استصوابی شورای نگهبان از اهمیت خاصی برخوردار است؛ همه جناح ها باید به اصول انتخابات و حق الناس توجه کنند که اگراین چنین نشود ملت گرفتار فتنه هایی همچون سال 88 خواهد شد.
حجت الاسلام والمسلمين اعرافي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه قم که در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، با بیان این که استحکام خانواده یکی از اموری به شمار می رود که شرع بر آن تأکید کرده است، گفت: این استحکام با همکاری و تبادل نظر زن و شوهر اتفاق می افتد.


وی مشاوره را یکی از اصول خانواده خواند و افزود: محدوده مشاوره در اسلام مربوط به جایی است که اسلام دستور معینی نداشته باشد، از همین رو اگر مسائل معین شده باشد دیگر مشاوره جایی ندارد؛ پیداکردن راه بهتر برای زندگی، کارایی در زمان تفاوت سیلقه و اختلاف، صمیمی کردن روابط نزدیک کردن دل ها از اثرات مشاوره در عصره خانواده است.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که مشاوره های خانوادگی باید گسترش پیدا کند، اظهار داشت: بخشی از نظام مشاوره بر پایه مبانی غربی است که باید پالایش شود، از همین رو افراد باید به مشاوران متعهد مراجعه کنند.


وی ادامه داد: برای مشاور اوصافی همچون عقل و حکمت، دانش و آگاهی، تجربه لازم، تقوا و تعهد و انگیزه برای باز کردن گرده مؤمنان ذکر شده است، امروز در عصری هستیم که نظام خانواده در اثر روح سرمایه داری غرب در حال فرو پاشی است؛ ملت ما باید خود را در برابر ان موج با عمل به دستورات الهی نجات دهند.


عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تبریک آغاز سال تحصیلی ابراز داشت: بیش از 12 میلیون دانش آموز، حدود 5 میلیون دانشجو و ده ها هزار طلبه در این ایام مشغول تحصیل می شوند، انتظار از آموزش و پرورش این است که اسناد مهم مربوط به آموزش و پرورش را مورد عنایت ویژه قرار دهند.


وی عنوان کرد: سند ویژه آموزش و پروش در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد و از مهم ترین اسناد و راهبردهای آموزش و پرورش است، همه سیاستگذاران و دست اندرکاران باید این سند را به عنوان یک من راهنما مورد توجه قرار دهند.


امام جمعه قم با بیان این که رشد علمی، نوآوری، ابداع و ابتکار در نظام آموزشی باید مهم شمرده شود، خاطرنشان کرد: رشد علمی کشور باید بیش از این باشد خوشبختانه گام های بلندی برداشتیم اما کافی نیست، پایه رشد علمی در آموزش و پرورش است.


وی اضافه کرد: اخلاق و تربیت باید مدار آموزش و پرورش باشد، تربیت جامع فرزندان ضرورتی است که نباید از آن غفلت شود، سپاه بزرگ معلمان باید به مقوله اخلاق و تربیت توجه داشته باشند؛ سرمایه گذاری در حوزه آموزش و پرورش نیاز به تلاش بیشتری دارد، دولت در برنامه ششم توسعه باید گام ها بلندتری در پیشرفت آموزش و پرورش بردارد و بودجه های لازم را تأمین کند؛ دولت و مجلس در این زمینه مسؤولیت های مهمی دارند.


حجت الاسلام والمسلمین اعرافی با بیان این که مهم ترین مسأله نظام اداری باید آموزش و پرورش باشد، گفت: زیر بنای آینده کشور فرزندان عالم و صالحی هستند که باید از آموزش و پروش بیرون بیایند، دستگاه ها و مردم شریف ایران باید آموزش و پرورش را یاری کنند.


وی افزود: دولت به تنهایی نمی تواند آموزش و پرورش را اداره کند بلکه مردم نیز باید حضور داشته و کمک کنند، دانشگاه فرهنگیان در شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان قطب تربیت معلم تصویب شد که باید با این نگاه سامان داده شود؛ عدالت باید در آموزش و پرورش اجرا شود و این عدالت به این معنا است که هیچکس به دلیل فقر مالی نباید از تحصیل علوم عقب بماند.


رییس جامعة المصطفی در بخش دیگر سخنان خود با بیان این که یکی از مسائل مهمی که رهبر انقلاب تذکر دادند خطر نفوذ استکبار در لایه های گوناگون فکری جامعه است، اظهار داشت: ما جامعه انقلابی، هوشمند، اهل گفت وگو و تعامل هستیم اما این جامعه باید هوشیار باشد که مبادا دسیسه گران، مستکبران و دشمنانی که پرونده سیاهی دارند نفوذ کنند.


وی ادامه داد: 2 خطر جهان اسلام را تهدید می کند، نخستین مسأله خطر تفرقه ها وفروپاشی کشورهای اسلامی با عناوین مذهبی و طائفی که بلایی در امت اسلام است، بارها گفته شده که انقلاب اسلامی ایران و حوزه علمیه قم منادی همبستگی و وحدت بین امت اسلام است؛ با هوشیاری و همبستگی باید جلوی فروپاشی امت اسلام را گرفت.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که دومین خطر مسأله نفوذ نرم و فروپاشی فکری امت اسلام است، ابراز داشت: دشمنان بدانند ایران اسلامی و ملت ایران از امام و رهبر وآگاهی برخوردار هستند که به هیچ نحوی اجازه نخواهند داد بنیان ها اعتقادی، اخلاقی، معنوی، فکری و انقلابی این ملت فرو بریزد و در برابر همه توطئه های غربی ها و مستکبران به فضل الهی با تمام وجود خواهند ایستاد.


وی عنوان کرد: ملت ایران هوشیار است، هشدار قاطع و کوبنده رهبر معظم انقلاب بیان همه امت اسلام است؛ اسرائیل یک زائده ناچیز و دولت جعلی است که ارزش اعتنا نیز ندارد، سروصداهای این افراد نیز ارزش شنیدن ندارد و مورد توجه دنیا قرار نمی گیرد.


امام جمعه قم خاطرنشان کرد: اسرائیلی ها بدانند امروز در چنگال مقاومت قرار دارند و خیلی کوچک تر از آن هستند که بخواهند در برابر مقاومت و موج توفنده انقلاب اسلامی بایستند، اسرائیل غاصب بسیار کوچک و ناچیز است.


وی اضافه کرد: ملت ایران هوشیار است و با همین هوشیاری انتخابات پرشوری را برگزار خواهد کرد، قطعا آرای مردم حق الناس است که در تمامی انتخابات به این مسأله توجه ویژه شده است؛ نظارت استصوابی شورای نگهبان نیز از اهمیت خاصی برخوردار است؛ همه جناح ها باید به اصول انتخابات و حق الناس توجه کنند که اگراین چنین نشود ملت گرفتار فتنه هایی همچون سال 88 خواهد شد./1323/پ201/ج

ارسال نظرات