۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۵
کد خبر: ۲۸۶۴۷۰
استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم:

شورای نگهبان میراث علمای مشروطه است

خبرگزاری رسا ـ استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم با بیان این که آمریکا درصدد است تا ایران اسلامی را با استفاده از توافق هسته ای مورد تهاجم فرهنگی قرار دهد، گفت: مذاکره کنندگان ایرانی با دلسوزی و با تدبیر، درآیت و هوشمندی خود توانستند به برنامه جامع اقدامات مشترک دست یابند.
حجت الاسلام سيد مهدي درياباري

حجت الاسلام سید مهدی دریاباری، استاد سطوح عالی حوزه علمیه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، با اشاره به این که شورای نگهبان وظیفه نظارت بر عملکرد، مصوبات و صلاحیت نمایندگان مجلس شورای اسلامی را به فرمان امام راحل به عهده دارد، گفت: شورای نگهبان میراث علمای مشروطه است، چرا که زحمات چند صد ساله منجر به نظارت علمای شیعه بر امورات کشور شده است.

وی افزود: با وجود شورای نگهبان، ایران شیعه توسط علمای شیعه تضمین می شود و کشور به دست آنهایی که درد مذهب و وطن را دارند و مطابق نظر خدا و رسول خدا(ص) و ائمه اطهار(ع) اداره می شود.

حجت الاسلام دریاباری با بیان این که کلیت مذاکرات هسته ای مورد تأیید رهبر معظم انقلاب، مجلس و عامه مردم است، گفت: مذاکره کنندگان ایرانی با دلسوزی و با تدبیر، درآیت و هوشمندی توانستند به برنامه جامع اقدامات مشترک دست یابند.

این استاد سطوح عالی حوزه علمیه با اشاره به این که چشم های جهانیان نظاره گر موفقیت دیپلماسی ایران اسلامی بود، افزود: مذاکرات هسته ای ایران با گروه 5+1 مورد تأیید برخی شخصیت های موجه جهان نیز واقع شد.

وی با اظهار امیدواری از تأثیر مثبت مذاکرات هسته ای در وضعیت اقتصادی، سیاسی و علمی کشور، گفت: مذاکرات هسته ای باید به برداشته شدن کلیه تحریم ها منجر شود.

به گفته وی، مسؤولان باید مراقب باشند تا بعد از توافق هسته ای خواسته های آمریکا مبنی بر نفوذ در مسؤولان ایرانی اتفاق نیفتد.

حجت الاسلام دریاباری با بیان این که دشمن به دنبال گسترش ارتباط فرهنگی و اجتماعی بیشتر با ایران است، گفت: آمریکا درصدد است تا ایران اسلامی را با استفاده از توافق هسته ای مورد تهاجم فرهنگی قرار دهد، از این رو مسؤولان باید جلوی اثرات مخرب مذاکرات در رابطه با بازشدن پای کشورهای غربی در ایران را ببندند./1307/302/ب3

 

ارسال نظرات