۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۶
کد خبر: ۲۸۶۱۶۵

چند خبر کوتاه فرهنگی از خراسان شمالی

خبرگزاری رسا ـ برگزاری جشنواره «آواها و نغمه های آسمانی»، آغاز طرح ولایت دانشجویی، برگزاری چهاردهمین آزمون سراسری قرآن و عترت در شیروان و استقبال چشمگیر از اکران فیلم محمد رسول الله(ص) از جمله عناوین مهم ترین اخبار فرهنگی استان خراسان شمالی هستند.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، هاشم شیرازیان، مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی از برگزاری هفتمین جشنواره «آواها و نغمه های آسمانی» ویژه اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد خبر داد.

وی از جمله اهداف برگزاری این جشنواره را شناسایی و ارتقای سطح اطلاعات عمومی و تخصصی نوجوانان و جوانان علاقه‌مند به رشته سرود و حضور پر نشاط‌تر اعضای کانون‌ها در فعالیت‌های گروهی مانند رشته هنری سرود عنوان کرد.

شیرازیان ایجاد رقابت سالم به منظور کشف و شناسایی استعدادهای برتر سرود فعال کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور، ترغیب و تشویق مدیران کانون‌ها به کشف استعدادهای محلی و منطقه‌ای فعال در هنرهای گروهی و آشنایی بیشتر مردم و مسئولان با استعدادها و ظرفیت‌های هنری موجود در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد را از دیگر اهداف برشمرد.

وی آخرین مهلت ثبت نام اولیه در این جشنواره را 19 شهریور ماه جاری ذکر کرد و افزود: گروه های سرود کانون های مساجد می توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی جشنواره فرهنگی و هنری جوانان مساجد کشور به آدرس www.javananemasajed.ir ثبت نام و فرم مورد نظر را تکمیل کنند.

شیرازیان با اشاره به موضوعات فراخوان جشنواره، گفت: کلیه گروه ها می توانند آثار خود را از بین موضوعات مرتبط با حضرات ائمه معصومین(ع)، مسجد، نماز، ایثار و شهادت، امر به معروف و نهی از منکر، عفاف و حجاب ارسال کنند.

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی با بیان اینکه پس از بررسی آثار توسط هیات انتخاب جشنواره، از 12 گروه برتر جهت حضور در مرحله کشوری و شرکت در بخش نهایی جشنواره دعوت به عمل خواهد آمد، اظهار کرد: زمان برگزاری مرحله کشوری هفتمین جشنواره آواها و نغمه های آسمانی هشتم دی ماه و به میزبانی استان همدان است.

 

آغاز طرح ولایت دانشجویی در خراسان شمالی

معاونت تربیت و آموزش بسیج دانشجویی خراسان شمالی گفت: ششمین دوره طرح ولایت دانشجویان خراسان شمالی 17 شهریور ماه در بجنورد آغاز می‌شود.

حجت الاسلام یاری با اشاره اینکه محتوای این دوره آموزشی شامل دو بخش بصیرتی و عقیدتی است، گفت: موضوعات بصیرتی پیرامون بحث های سیاسی و موضوعات عقیدتی شامل کلام و فلسفه و آموزش مبانی اندیشه اسلامی است.

وی اظهار کرد: هدف از برگزاری این دوره آموزش سرگروه های حلقه صالحین در دانشگاه های استان است و تعداد 160 نفر شامل 80 خانم و 60 نفر آقا در آن حضور می‌یابند.

معاون تربیت و آموزش بسیج دانشجویی استان تصریح کرد: برگزیدگان این دوره 10 روزه به طرح ولایت کشوری که در تابستان سال آینده برگزار می شود، اعزام خواهند شد.

حجت الاسلام یاری تصریح کرد: مکان برگزاری این طرح برای آقایان مجموعه شهید برونسی و برای خانم ها دانشکده فنی انقلاب پیش بینی شده است.

وی در پایان گفت: باتوجه به اینکه اساتید حاضر در دوره کشوری هستند از اصحاب رسانه و فرهیختگان استان جهت شرکت آزاد در این دوره دعوت به عمل می آوریم.

 

برگزاری چهاردهمین آزمون سراسری قرآن و عترت در شیروان

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شیروان گفت: همزمان با سراسر کشور چهاردهمین آزمون سراسری قرآن و عترت در شیروان برگزار می شود.

احمد زیبایی زمان برگزاری آزمون را 22 آبان ماه امسال عنوان و اظهار کرد: ثبت نام اینترنتی داوطلبان از 22 شهریور ماه به صورت یکماه می باشد که علاوه بر موسسات قرآنی دارای مجوز از فرهنگ و ارشاد اسلامی، قرآن آموزان سایر موسسات قرآنی و داوطلبان آزاد می توانند شرکت کنند.

وی با بیان اینکه این آزمون سالانه دو نوبت در آبان و اردیبهشت ماه برگزار می شود گفت: در اردیبهشت ماه امسال 135 خانم و آقا در این آزمون در شیروان شرکت کردند که این افراد علاوه بر دریافت گواهینامه معتبر می توانند از جوایز و حمایت مالی وکمک آموزشی معاونت قرآن و عترت برخوردار شوند.

زیبایی با بیان اینکه داوطلبان در تمام رده های سنی می توانند در دو رشته مفاهیم و حفظ در آزمون شرکت کنند افزود: تشویق به قرآن آموزی، مفاهیم و حفظ، شناسایی قرآن آموزان و ساماندهی آنان از جمله اهداف برگزاری آزمون است.

 

استقبال چشمگیر مردم خراسان شمالی از فیلم محمد رسول الله

مدیر امور سینمایی و سمعی و بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌شمالی گفت: با وجود گذشت یک روز از اکران رسمی فیلم محمد رسول الله(ص) در بجنورد، استقبال مخاطبان از آخرین ساخته مجید مجیدی بسیار خوب بوده است.

ابوالحسن حیدری اظهار کرد: فیلم محمدرسول الله(ص) از روز شنبه به طور رسمی در سینما گلشن بجنورد در حال اکران است.

وی با اشاره آغاز تبلیغات این فیلم از روز یکشنبه افزود: پیش بینی می کنیم این فیلم با استقبال خوب شهروندان همراه شود و بتواند رکوردی را در استان ثبت کند.

مدیر امور سینمایی استان اضافه کرد: با وجود گذشت یک روز از اکران رسمی فیلم محمدرسول الله(ص) دربجنورد، استقبال مخاطبان از آخرین ساخته مجید مجیدی بسیار خوب بوده است وپیش بینی ما این است که با آغاز تبلیغات فیلم استقبال از این اثر فاخر رشد قابل توجهی داشته باشد.

حیدری گفت: اگرچه مقرر شده این فیلم به مدت دو هفته در استان اکران شود ولی با استقبالی که در روز گذشته از این اثر شد احتمال تمدید زمان اکران برای سه هفته وجود دارد.

حیدری همچنین در رابطه با سانس های پخش این فیلم بیان کرد: با برنامه ریزی های صورت گرفته و نیز با توجه به زمان فیلم که حدود 3 ساعت است فیلم محمد رسول الله(ص) طی سانس های 10، 17 و 20:30 در بجنورد اکران خواهد شد.

وی ادامه داد: اکران این فیلم در شهرستان های اسفراین قطعی است و در صورت ایجاد زیرساخت های لازم ،این فیلم در دیگر شهرستان‌های استان نیز به صورت سیار به نمایش گذاشته می شود.

وی خاطرنشان کرد: بهای بلیط برای تماشای فیلم محمد رسول الله 60 هزار ریال است./9314/203/ب3

ارسال نظرات