۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۶
کد خبر: ۲۸۵۹۸۶

سال تحصیلی حوزه‌های علمیه تخصصی و سطح عالی خراسان جنوبی آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ سال تحصیلی جدید در حوزه‌های علمیه تخصصی و سطح عالی خراسان جنوبی همزمان با سراسر کشور آغاز شده است
طلاب حوزه هاي علميه خراسان جنوبي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، قدمت  حوزه های علمیه در خراسان جنوبی به بیش از 500 سال می‌رسد و در حال حاضر در سطح استان حدود 23 تا 25 حوزه علمیه برای خواهران و برداران در سطح مختلف تحصیلی فعال است.

همچنین در حال حاضر بیش از هزار 180 طلبه در حوزه های علمیه خراسان جنوبی مشغول به تحصیل بوده و در سال تحصیلی جدید هم بیش از 300 طلبه جدید الورود در حوزه های علمیه استان پذیرفته شده اند.

اضافه بر این سال تحصیلی جدید در پایه‌های عمومی مدرسه‌های علمیه استان از 20 شهریور آغاز شده و طلاب در مدرسه‌ها به صورت رسمی مشغول به تحصیل خواهند شد.

همچنین توجه به این نکته ضروری است که توسعه مدرسه‌ها علمیه در سطح استان نیاز مبرمی به حضور استادان برجسته و متخصص دارد که در حال حاضر حوزه علمیه استان با کمبود استادان برجسته روبه رو بوده و مهاجرت طلاب و فضلای خراسان جنوبی از قم و مشهد به استان می‌تواند موجب رونق حوزه های علمیه استان شود. 

لازم به ذکر است، در حال حاضر در بیشتر شهرهای استان حوزه های علمیه در سطح عمومی مشغول پذیرش و آموزش طلاب هستند ولی تعداد مدرسه‌ها در سطوح عالی با توجه به نیاز استان کم است./968/102/ب3

ارسال نظرات