۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۴
کد خبر: ۲۸۵۶۹۳
در مراسمی با حضور آیت‌الله نوری همدانی؛

سال تحصیلی حوزه‌های علمیه از فیضیه آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ حوزه‌های علمیه سراسر کشور لحظاتی پیش همزمان با حضور حضرت آیت‌الله نوری همدانی در مدرسه علمیه فیضیه قم، فعالیت رسمی خود را در سال جدید تحصیلی آغاز کردند.
مراسم آغاز سال تحصيلي جديد حوزه هاي علميه قم مراسم آغاز سال تحصيلي جديد حوزه هاي علميه قم حاشيه آغاز سال تحصيلي حوزه هاي علميه - مدرسه فيضيه قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حوزه‌های علمیه سراسر کشور لحظاتی پیش همزمان با حضور حضرت آیت‌الله نوری همدانی در مدرسه علمیه فیضیه قم، فعالیت رسمی خود را در سال جدید تحصیلی آغاز کردند.

 

بر اساس این گزارش، آیین آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه هم اکنون با حضور حضرت آیت‌الله نوری همدانی، علما، روحانیان، استادان، مدیران ارشد و مدارس و نیز طلاب و فضلای حوزه در مدرسه فیضیه در حال برگزاری است.

 

در این مراسم، حضرت آیت‌الله نوری همدانی از مراجع تقلید و حضرات آیات حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه و مقتدایی دبیر شورای عالی حوزه های علمیه به ایراد سخن می‌پردازند.

 

شایان ذکر است، دروس مقدمات، سطوح عالی و درس خارج نیز از امروز با حضور استادان، علما و مراجع تقلید دایر و همه طلاب در سراسر کشور، دو هفته زودتر از دانشجویان در پای کلاس درس حاضر می‌شوند.

 

این گزارش حاکی است، هم اینک 450 مدرسه علمیه در سراسر کشور وجود دارد که بیش از 150 هزار طلبه در این مدارس علوم حوزوی را فرامی گیرند.

 

همچنین در سال جدید بیش از 17 هزار طلبه جدید در سراسر کشور پذیرفته شده اند که از این تعداد یکهزار و 200 نفر از طلاب جدید در مدارس قم پذیرش شده اند که با پذیرش آنها طلاب مشغول به تحصیل در قم به بیش از 80 هزار نفر می رسد.

 

همچنین در حال حاضر بیش از 3 هزار مبلغ طرح هجرت بلند مدت در سراسر کشور و در شهرهای و روستاها به تبلیغ معارف دینی می پردازند.

 

در حال حاضر رشته های تخصصی حوزوی از 16 رشته به 37 رشته افزایش یافته است و هم اکنون 20 رشته آن در 12 استان تدریس می شود.

 

شایان ذکر است، مراسم افتتاحیه سال تحصیلی حوزه های علمیه اصفهان، اول شهریور با حضور شخصیت های برجسته حوزوی و علما و طلاب در شهر اصفهان برگزار شد./997/پ202/س

ارسال نظرات