۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۶
کد خبر: ۲۸۴۳۰۷

اخبار فرهنگی خراسان شمالی

خبرگزاری رسا ـ افزایش رشته های دانشگاه علوم قرآنی بجنورد، جمع آوری 10 میلیارد ریال صدقه و اعزام جوانان منتخب خراسان شمالی به اردوهای راهیان نور از جمله عناوین مهم ترین اخبار فرهنگی این استان هستند.
اخبار فرهنگي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام رحیم مهدوی پور، رییس دانشگاه علوم قرآنی بجنورد از افزایش رشته های این دانشگاه طی سال جاری خبر داد.

 

وی با بیان این که طی مهر ماه امسال رشته تفسیر و معارف قرآن کریم به رشته های موجود در این دانشکده افزوده می شود، اظهار کرد: هم اکنون دانشکده علوم قرآنی بجنورد دارای سه رشته علوم قرآن و حدیث،تفسیر قرآن کریم و تربیت مربی قرآن کریم است.

 

حجت الاسلام مهدوی‌پور افزود: با ایجاد رشته جدید تفسیر و معارف قرآن کریم تعداد رشته های این دانشکده به چهار رشته رسیده و احتمال افزایش دو برابری تعداد دانشجویان طی سال جاری در این مرکز وجود دارد.

 

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 130 دانشجو در دانشکده علوم قرآنی بجنورد مشغول به تحصیل هستند.

 

جمع‌آوری 10 میلیارد ریال صدقه در خراسان‌شمالی

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌شمالی گفت: طی چهار ماهه سال جاری 10 میلیارد ریال صدقه در سطح استان جمع آوری شده است.

 

عباس اهرابی اصیلی اظهار کرد: طی سال جاری میزان صدقه جمع آوری شده در استان نسبت به سال گذشته از رشد 25 درصدی برخوردار است.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 126 هزار صندوق صدقات کوچک ، بزرگ و متوسط در سطح استان وجود دارد، ادامه داد: امسال 60 میلیارد و 825 میلیون ریال کمک مردمی در سطح استان جمع آوری شده است.

 

اهرابی اصیلی با اشاره به اینکه از مجموع این میزان کمک مردمی 19 میلیارد و 468 میلیون ریال مربوط به اکرام ایتام و 10 میلیارد ریال نیز در ارتباط با صدقات است، افزود: طی چهار ماهه سال گذشته در سطح استان 70 میلیارد و 944 میلیون ریال کمک مردمی در قالب طرح های مختلف جمع آوری شده بود.

 

اعزام جوانان منتخب خراسان شمالی به اردوهای راهیان نور

40 جوان منتخب بسیجی و ورزشکار خراسان شمالی به اردوی راهیان نور غرب کشور اعزام شدند.

 

امان الله فیروزه، سرپرست معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان شمالی از اعزام 40 جوان منتخب استان به اردو ی راهیان نور خبر داد و افزود: این جوانان منتخب استان در قالب طرح ارتقای شاخص های هویت دینی و ملی و طرح گردشگری و هویتی به منطق عملیاتی غرب کشور اعزام شدند.

 

 وی هدف از اجرای این طرح را آشنایی جوانان با آرمانهای انقلاب و ارزشهای دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: در این کاروان جوانان ورزشکار، فعالان فرهنگی و اجتماعی ، جوانان منتخب علمی و بسیجیان فعال استان به مناطق عملیاتی دفاع مقدس اعزام شدند.

 

مراسم اعزام جوانان خراسان شمالی به مناطق عملیاتی غرب کشور در قالب طرح اردوی راهیان نور صبح امروز با حضور مدیر کل ورزش و جوانان استان از مقابل ساختمان اداره کل ورزش و جوانان برگزار شد.

 

برخی به دنبال کندی سرعت پیشرفت انقلاب هستند

فرمانده سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی با بیان اینکه برخی در درون جامعه به دنبال این هستند که سرعت حرکت انقلاب اسلامی را کند کنند، گفت: تا رسیدن به نتیجه قطعی نباید دست از تلاش برداریم.

 

سردار سید حسن مرتضوی امروز در همایش کانون بازنشستگان سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی، رمز پیروزی و ماندگاری انقلاب اسلامی ایران از ابتدا تاکنون را پیروی از ولایت فقیه دانست و اظهار کرد: یکی از مسئولیت‌های همه ما این است که در جامعه امروز بتوانیم از تجارب و موفقیت‌های نسل گذشته انقلاب رمزگشایی کنیم.

 

وی با بیان اینکه امروز در انقلاب اسلامی ایران با شرایط خاصی روبه‌رو هستیم، گفت: از یک‌ طرف با توسعه، پیشرفت و اشتیاق جهان به تفکر انقلاب و رهبری نظام اسلامی و از طرف دیگر ائتلاف و اشتراک دشمنان در جهت برخورد و حذف انقلاب روبه‌رو هستیم.

 

سردار مرتضوی با اشاره به اینکه در عصر حاضر شاهدیم که همه استکبار در مقابل اسلام قد کشیده اما متأسفانه هنوز همه اسلام نتوانسته در مقابل استکبار بایستد، خاطرنشان کرد: این امر تنها با اتحاد، وحدت و یکپارچگی تمام مسلمانان کشورهای اسلامی تحقق پیدا می‌کند.

 

فرمانده سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی تصریح کرد: اگر بنا است در این عرصه اراده خودمان را بر دشمنان تحمیل کنیم، راهی نداریم که در درون خودمان به اقتدار برسیم.

 

وی اظهار کرد: اگر یکی از رمزهای موفقیت ما در گذشته تبعیت مطلق از امام(ره) بود، امروز نیز باید تحقق فرمایشات رهبری را در جامعه تضمین کنیم./9314/پ203/ح

ارسال نظرات