۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۵
کد خبر: ۲۸۴۲۷۸
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

فرهنگ سازی استفاده صحیح تنها راه جلوگیری از آسیب های برنامه های ماهواره ای است

خبرگزاری رسا ـ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تنها راه حفظ مردم از آسیب های برنامه های ماهواره ای، فرهنگ سازی استفاده صحیح از این امکانات ارتباطی است.
وزير ارشاد در جلسه شوراي اداري آذربايجان غربي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ظهر امروز در جلسه شورای اداری آذربایجان غربی به آسیب های فرهنگی و اجتماعی استفاده از برنامه های تلویزیونی شبکه های معاند، گفت: 2000 شبکه تلویزیونی از طریق گیرنده های دیجیتالی ماهواره ها در ایران قابل مشاهده است و با توجه به وسعت دسترسی افراد به این شبکه ها تنها راه حفظ مردم از آسیب های برنامه های ماهواره ای، فرهنگ سازی درست است.

 

وی اظهار کرد: با توجه به جنگ نرم و پیامدهای آن، برای حفاظت از نسل آینده چاره ای جز حرکت کردن در مسیر صحیح فرهنگی که مقام معظم رهبری برآن تاکید فرمودند نداریم و باید به فرزندان مان نحوه استفاده بهینه از ابزار کنونی را آموزش دهیم تا از این ابزار در مسیر رشد علمی و صنعتی بهره بگیرند.

 

جنتی اذعان داشت: تهاجم فرهنگی که مقام معظم رهبری 20 سال پیش نسبت به آن هشدار می دادند امروز در جامعه خود را نشان می دهد و لازمه مقابله با آن عزم و تلاش عمومی است.

 

روی کار آمدن دولت با اوج تحریم ها مصادف بود

 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با اشاره به تحریم های ظالمانه غرب علیه ایران در دو سال گذشته، گفت: دولت یازدهم در حالی تشکیل شد که کشور مورد تحریم های ظالمانه واقع شده و قیمت و فروش نفت به شدت کاهش یافته بود به حدی که از فروش حدود دو میلیون بشکه در روز به 700 بشکه رسید.

 

جنتی بلوکه کردن پول نفت و عدم پرداخت آن به ایران را از جمله علل فقر دولت یازدهم دانست و افزود: در این دو سال دولت یازدهم مشکلات زیادی را طی کرد تا توانست نیازهای ضروری مردم را تامین کند.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی حل مشکلات هسته ای را اولویت اول دولت یازدهم عنوان و اضافه کرد: توافقی که صورت گرفت بیشتر شبیه یک معجزه بود، چرا که پیش از این توافق ایران در لیست سیاه شورای امنیت قرار داشت و به عنوان قدرتی که صلح جهانی را تهدید می کرد به دنیا معرفی می شد.

 

وی ادامه داد: در اثر این توافق نگرش ها نسبت به ایران تغییر کرد و حق استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای به کشور تعلق گرفت و در سایه همین توافق سازمان ملل قطعنامه ای مبنی بر لغو تحریم های هسته ای ایران صادر کرد.

 

پرداخت یارانه نقدی میراث دولت دهم و عامل کاهش فرصت های عمرانی است

 جنتی پرداخت یارانه های نقدی به مردم را میراث دولت سابق و عامل کاهش فرصت های عمرانی در کشور عنوان و اظهار کرد: دولت در این شرایط سخت اقتصادی مجبور به پرداخت ماهیانه 3هزار میلیارد تومان یارانه نقدی به مردم است، در حالی که اگر این بودجه 36 هزار میلیاردی سالیانه به مردم پرداخت نمی شد، در اختیار دولتمردان بود تا صرف کارهای عمرانی شود.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به نقش بیکاری در شیوع ناهنجاری های اجتماعی، گفت: پنج الی شش میلیون نفر از جمعیت کشور که درصد بالایی از آن افراد را قشر تحصیل کرده تشکیل می دهد امروز بیکار هستند و با این وضعیت اقتصادی امکان ایجاد اشتغال برای آنان فراهم نیست.

 

وی بیکاری را عامل کاهش ازدواج و در نتیجه آن افزایش روابط نامشروع در جامعه عنوان کرد و افزود: وقتی آقا پسران تحصیل کرده جامعه شغلی برای تامین معونه زندگی نداشته باشند، امکان ازدواج نداشته و در نتیجه آن دختران جامعه نیز در انتظار همسران دلخواه خود می مانند و زمینه ازدواج شان فراهم نمی شود.

 

حل مشکلات اقتصادی کشور نیازمند عزم عمومی است

 جنتی با تاکید بر اینکه دولت باید رونق اقتصادی ایجاد کند، خاطرنشان کرد: 80 درصد اقتصاد کشور را نهادهای دولتی اداره می کنند و دولت با داشتن سه میلیون نفر کارمند، از حجم بالایی برخوردار است و فراهم کردن دستمزد این تعداد از کارکنان دولت را با مشکل مواجه می کند.

 

وی تاکید کرد: تنها با همکاری و عزم عمومی می توان بر مشکلات اقتصادی فایق آمد و تلاش دولت نیز ایجاد رونق اقتصادی است که در این زمینه اقدامات خوبی به ویژه در بخش کشاورزی صورت گرفته است.

 

گفتنی است، شورای اداری شهریور ماه آذربایجان غربی امروز ظهر در سالن شهید عطایی استانداری این استان با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد./936/پ202/ش

ارسال نظرات