۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۲۸۲۹۴۲

اخبار کوتاه استان بوشهر

خبرگزاری رسا ـ دیدار امام جمعه بارزجان با تعدادی از روحانیون این شهر، بازدید معاونان حوزه علمیه استان از دوره میثاق طلبگی در مدارس علمیه، اعلام زمان آغاز امتحانات غیر حضوری طلاب و اختصاص 700 میلیون ریال اعتبار برای خرید کتاب‌های نویسندگان بوشهری از مهم‌ترین اخبار کوتاه استان بوشهر است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، حجت الاسلام حسن مصلح امام جمعه برازجان با حضور در منزل تعدادی از روحانیان شهر برازجان با آنان دیدار کرد.

 

حجت الاسلام مصلح در این دیدارها روحانیت را مایه افتخار اسلام دانسته و از تلاش های آنان در راه نشر دین مبین اسلام و معارف اهل بیت عصمت و طهارت تشکر و قدردانی کرد.

 

در ادامه این دیدارها هریک از روحانیون گزارشی از برنامه های فرهنگی مذهبی مساجدی که در آن اقامه نماز جماعت دارند ارائه و از فعالیت ها، دلسوزی ها و توجه خاص امام جمعه برازجان نسبت به مسائل شهر به ویژه برنامه های فرهنگی مساجد تشکر کردند.

 

بازدید معاونان حوزه علمیه استان از دوره میثاق طلبگی در مدارس علمیه

حجت الاسلام علی آذرشب معاون تهذیب حوزه علمیه استان بوشهر از سرکشی معاونان حوزه علمیه استان از دوره میثاق طلبگی خبرداد.

 

وی با علام این خبر گفت: بنا است در این هفته به همراه معاونان حوزه علمیه استان از مدارس علمیه استان که دوره میثاق طلبگی را برگزار کردند بازدید به عمل آید.

 

حجت الاسلام آذرشب هدف از برگزاری این دوره را آشنایی طلاب جدیدالورود با فضای حوزه، الزامات طلبگی و شیوه تحصیل در حوزه عنوان کرد.

 

اعلام زمان شروع امتحانات غیر حضوری طلاب

حجت الاسلام مهدی نعمتی معاون آموزش حوزه علمیه استان بوشهر از زمان شروع امتحانات غیر حضوری طلاب حوزه علمیه استان خبر داد.

 

وی گفت: این آزمون روز سه شنبه دهم شهریور ماه در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) شهر بوشهر است.

 

معاون آموزش حوزه علمیه استان بوشهر همچنین از برگزاری آزمون شفاهی پایه شش و 10 استادی و ارتقا< حکم و جامع سفیران خبر داد.

 

وی افزود: این آزمون روز پنجشنبه نهم مهر ماه در برگزار خواهد شد.

 

حجت الاسلام نعمتی آخرین مهلت ثبت نام در این آزمون را روز چهارشنبه یازدهم شهریور ماه اعلام کرد.

 

اختصاص 700 میلیون ریال اعتبار برای خرید کتاب های نویسندگان بوشهری

آنیتا مظفری معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: به منظور حمایت از نویسندگان استان بوشهر 700 میلیون ریال برای خرید کتاب های نویسندگان این استان تأمین شد.

 

مظفری افزود: این اعتبار در اجرای تفاهم نامه معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر تأمین شده است.


وی ادامه داد: از سوی معاونت یاد شده به میزان دو میلیارد ریال اعتبار خرید کتاب نیز به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اهداء خواهد شد.

 

مظفری اضافه کرد: تخصیص اعتبارات یاد شده کمک شایانی به رونق فعالیت های مرتبط با کتابخوانی در استان بوشهر خواهد کرد.

 

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر بیان کرد: در قالب تفاهم نامه عنوان شده 200 میلیون ریال نیز برای آیین بزرگداشت شهیدان رئیسعلی دلواری و صادق گنجی اختصاص یافته است.


مظفری گفت: برای بزرگداشت برنامه های هفته دفاع مقدس و برنامه های دهه کرامت نیز به ترتیب 50 و 10 میلیون ریال اعتبار تأمین شده است.


وی یادآور شد: مقرر شده مؤسسه های نمایشگاهی و فرهنگی نیز امسال در برگزاری هفته کتاب بوشهر مشارکت داشته باشند.


مظفری بیان کرد: در نمایشگاه کتاب امسال استان بوشهر تاکنون 20 درصد تخفیف فروش کتاب قطعی شده که از این میزان سهم وزارت ارشاد و مؤسسه های نمایشگاهی هر کدام 10 درصد تخفیف است.


معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر افزود: پیش بینی می شود با حمایت مسؤولان استان این میزان تخفیف از 20 درصد نیز فراتر برود./833/پ203/ح

ارسال نظرات