۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۷
کد خبر: ۲۸۱۳۵۱
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

رسالت مهم روحانیان شیعه و سنی تقویت وحدت و تقریب مذاهب اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی با اشاره به اهمیت وحدت و انسجام در جامعه اسلامی، گفت: تلاش برای تقویت وحدت و تقریب مذاهب اسلامی در جامعه یکی از مهم ترین وظایف روحانیان شیعه و سنی است.
حجت الاسلام خادمي- ديدار با علماي اهل سنت خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، امروز در نشست با شماری از روحانیان اهل سنت این استان، با اشاره به اهمیت وحدت و انسجام در جامعه اسلامی، اظهار کرد: یکی از مهم ترین عوامل ایجاد وحدت در جامعه نحوه فعالیت و روشن گری علما و روحانیان است.

 

وی با بیان این که علمای بلاد و روحانیان دینی اعم از شیعه و سنی در بین مردم جامعه خود از نفوذ و جایگاه خاصی برخوردار هستند، افزود: این روحانیان بایستی با بهره گیری از این جایگاه خود در راستای افزایش وحدت، انسجام، همدلی و همکاری بین اقشار گوناگون مردم و پیروان مذاهب مختلف فعالیت کنند.

 

حجت الاسلام خادمی تصریح کرد: بر این اساس تلاش برای تقویت وحدت و تقریب مذاهب یکی از مهم ترین وظایف روحانیان شیعه و سنی است.

 

دبیر ستاد ساماندهی شؤون فرهنگی و مناسبت های مذهبی استان خراسان شمالی ایجاد بستر مناسب برای تقویت وحدت بین مذاهب، تعظیم شعائر و بزرگداشت ایام‌الله های مذهبی و انقلابی و تعمیق باورها، ارزش‌ها و ترویج فرهنگ انقلابی از جمله اقداماتی است که منجر به تقویت وحدت در جامعه اسلامی می شود.

 

وی با اشاره به وحدت کم نظیر موجود در بین پیروان شیعه و اهل سنت استان خراسان شمالی، خاطرنشان کرد: همکاری پیروان شیعه و سنی در برگزاری برنامه های مختلف و نیز افزایش انگیزه مشارکت مردم در مراسمات ملی و مذهبی این استان نشان دهنده وحدت و همدلی موجود در خراسان شمالی است.

 

حجت الاسلام خادمی تصریح کرد: وحدت موجود در بین پیروان اهل سنت و شیعه و نیز اقوام و دارندگان زبان های مختلف در خراسان شمالی می بایست به عنوان الگو در دیگر مناطق کشور و حتی سایر جوامع اسلامی استفاده شود.

 

به گفته وی همزیستی مسالمت آمیز و احترام متقابل بین پیروان مذاهب شیعه و سنی و نیز دارندگان فرهنگ و زبان های مختلف در خراسان شمالی، این استان را به گنجینه فرهنگ ها و معرفت ها مشهور کرده است.

 

حجت الاسلام خادمی با تأکید بر تقویت وحدت و همدلی موجود، افزود: انجام فعالیت های فرهنگی با همدلی و خرد جمعی در این زمینه کارساز است چرا که همه ما دارای یک دین و هدف مشترک بوده و با تعامل با یکدیگر می توانیم اهداف و آرمان های نظام اسلامی را بهتر از گذشته محقق کنیم.

 

آخوند گلدی کمالی، از علمای اهل سنت استان خراسان شمالی نیز در این نشست، ضمن قدردانی از تعامل و همکاری مناسب نهاد تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، اظهار کرد: اشاعه فرهنگ دینی و انقلابی و تثبیت و تعمیق آن در بین اقشار مختلف جامعه علی الخصوص نسل های جوان با استفاده از ظرفیت مراسمات مذهبی نیازمند همدلی و وحدت است که این موضوع در خراسان شمالی به خوبی جاری و ساری است.

 

وی که مشاور استاندار خراسان شمالی در امور اهل سنت نیز هست، خواستار تعامل و همکاری پررنگ تر نهادهای فرهنگی و مذهبی استان در راستای اجرای برنامه های مشترک فرهنگی و مذهبی بین اهل سنت و شیعیان استان شد.

 

مدیر حوزه علمیه خادمیه اهل سنت امانلی بخش جرگلان شهرستان راز و جرگلان استان خراسان شمالی در خاتمه بر استفاده از ظرفیت های ملی مناسبت های مذهبی در راستای تقویت وحدت و انسجام در جامعه تأکید کرد./9314/پ202/ح

ارسال نظرات