۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۱
کد خبر: ۲۸۱۲۱۶

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

خبرگزاری رسا ـ ساخت پنج مسجد روستایی در خراسان شمالی از سوی بنیاد برکت، برگزاری مسابقه کتابخوانی ثامن‌الائمه(ع) و معرفی نفرات برتر مسابقات قرآنی ارتش خراسان شمالی از جمله عناوین اخبار کوتاه فرهنگی این استان هستند.
اخبار كوتاه خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، عملیات ساخت پنج مسجد در روستاهای محروم خراسان شمالی از سوی بنیاد برکت امسال آغاز خواهد شد.

 

بابایی، مجری طرح های بنیاد برکت در استان با بیان این مطلب گفت: دو مسجد در روستای کوشکی ترکمن از توابع شهرستان مانه و سملقان و روستای گیفان از توابع شهرستان بجنورد و سه مسجد دیگر نیز در شهرستان راز و جرگلان در روستاهای سوخسو هاشم، سوخسو انقلاب و روستای تنگه راز ساخته می شود.

 

وی افزود: جلساتی با اعضای هیأت امنا و معتمدین روستا برای تحویل زمین برگزار شده که با تحویل زمین در این روستاها، این مساجد از طرف بنیاد برکت ساخته و به روستاییان تحویل داده خواهد شد.

 

برپایی مسابقه کتابخوانی ثامن الائمه، حضرت امام رضا(ع)

علی رحیمی، مدیر کل کتابخانه های عمومی خراسان شمالی با بیان اینکه شبکه کتابخوانان حرفه ای با ظرفیت های مشاوره و معرفی و نقد و نظر در مورد کتاب امکان برگزاری مسابقات کتابخوانی را نیز فراهم نموده است تا علاقه مندان ضمن مطالعه کتب مفید به صورت آنلاین در مسابقات کتابخوانی نیز شرکت کنند و از جوایز آن بهره مند شوند، افزود: به مناسبت دهه کرامت مسابقه بزرگ کتابخوانی از کتاب ثامن الائمه، حضرت امام رضا(ع) با هدف آشنایی با شخصیت و آموزه های این امام همام در سطح استان برگزار می شود.

 

وی اظهار کرد: شبکه کتابخوانان حرفه ای محفل مجازی مناسبی برای کتاب دوستان و کتابخوانان فراهم آورده تا علاقه‌مندان بتوانند در این فضا بطور مستمر از فعالیت های کتاب محور بهره مند شوند.

 

رحیمی ادامه داد: این مسابقه از تاریخ 20مرداد تا تاریخ 5 شهریورماه برگزار می شود و علاقه مندان برای شرکت در این مسابقه می توانند به سایت شبکه کتابخوانان حرفه ای کشور «booki.ir» مراجعه و در این مسابقه شرکت کنند.

 

مدیر کل کتابخانه های عمومی خراسان شمالی همچنین افزود: گروه مطالعاتی اندیشه اسلامی در دهه کرامت فعالیت خود را آغاز کرده و در اولین جلسات از آموزه های امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) بهره مند خواهد شد.

 

نفرات برتر مسابقه قرآنی کارکنان پایور ارتش خراسان شمالی مشخص شدند

مسؤول روابط عمومی تیپ 130 پیاده شهید عبدالله دلجویان ارتش در خراسان شمالی گفت: نفرات برتر سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم کارکنان پایور و وظیفه این تیپ و بیمارستان ارتش انتخاب شدند.

 

سروان حسن محمدی اظهار کرد: همزمان با ولادت با سعادت حضرت فاطمه معصومه(س) و آغاز دهه کرامت این دوره از مسابقات در رشته های قرائت تحقیق و ترتیل، حفظ ،اذان و تفسیر جزء 18 در دو مقطع کارکنان پاور و وظیفه برگزار شد.

 

وی افزود: در این دوره از مسابقات قرآنی که با حضور 80 تن از کارکنان قاری و حافظ این تیپ در رشته های قرائت، حفظ ، مفاهیم و تفسیر و اذان برگزار شد، در مقطع کارکنان پایور رشته ترتیل ستوان دوم میلاد رضایی به مقام نخست دست یافت و استواریکم رضا مؤیدی دوم شد.

 

سروان محمدی گفت: در رشته تحقیق نیز ستوان یکم محمد رضا ایزی و سروان علی اکبر حسین پور به ترتیب اول و دوم شدند.

 

وی اظهار کرد: در رشته اذان نیز ستوانیکم محمد بخشی به مقام نخست دست یافت و در رشته مفاهیم و نکات تفسیری استوار محمد رضا اشکذری، ستواندوم ابوالقاسم کهنسال و استوار ساسانی مقام اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.

 

سروان محمدی افزود: در حفظ 10 جزء پایوران استوار صادق کیوانلو به مقام نخست دست یافت.

 

وی گفت: در مقطع کارکنان وظیفه رشته تحقیق گروهبان یکم وظیفه حسین مردانی، حفظ 10 جزء سرباز وظیفه محمد گوکلان، حفظ 5 جزء سرباز وظیفه اسماعیل دهش و در اذان نیز سرجوخه احسان دلربا به مقام نخست دست یافتند.

 

وی افزود: نفرات برتر این دوره از مسابقات مهرماه به مسابقات منطقه ای که در مشهد مقدس برگزار می شود، اعزام خواهند شد.

 

کمبود فضا و تبدیل دارالقرآن‌های خراسان‌ شمالی به مدرسه

معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش استان خراسان‌ شمالی گفت: هم‌اکنون برخی از دارالقرآن‌های موجود در سطح استان به سبب کمبود فضای فیزیکی تبدیل به مدرسه شده‌اند.

 

سیدی‌زاده اظهار کرد: هم‌اکنون فقط دارالقرآن‌های شهرستان‌های اسفراین و شیروان مستقل هستند و مابقی این مراکز تبدیل به مدرسه شده‌اند.

 

وی ادامه داد: باید در مراکز دارالقرآن دانش‌آموزان مقاطع تحصیلی مختلف در ساعات غیر درسی با استفاده از مدرسین مجرب به صورت تخصصی قرآن را فراگیرند اما در حال حاضر به دلیل کمبود فضای فیزیکی در سطح استان، از مراکز دارالقرآن به عنوان مدرسه استفاده می‌شود.

 

سیدی زاده با بیان این که هم‌اکنون در استان 9 مرکز به‌عنوان دارالقرآن در حال فعالیت هستند، افزود: امسال تعداد مدارس قرآنی استان افزایش پیدا نکرده است و در سطح شهرستان‌های بزرگ استان فقط 24 مدرسه قرآنی وجود دارد./9314/پ203/ح

ارسال نظرات