۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۴
کد خبر: ۲۷۹۳۱۳

دیدار تولیت آستان قدس رضوی با آیت الله فیاض

خبرگزاری رسا ـ آیت الله واعظ طبسی، نماینده ولی فقیه در خراسان با آیت الله فیاض، از مراجع تقلید شیعیان عراق دیدار کرد.
ديدار آيت الله واعظ طبسي با آيت الله فياض

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، در پی حضور آیت الله واعظ طبسی در محل استقرار آیت الله فیاض در مشهد مقدس، این عالم افغانستانی مقیم نجف اشرف، ضمن تشرف به حرم مطهر حضرت رضا(ع)، در تالار اماکن متبرکه آستان قدس رضوی با آیت الله واعظ طبسی دیدار کرد.

 

آیت الله واعظ طبسی در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از حضور آیت الله فیاض در مشهد مقدس، مواضع و رویکرد های انقلابی این عالم برجسته مقیم عراق را ستود.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان هم چنین ابراز امیدواری کرد که عراقی ها با پشت سر گذاشتن مشکلات و توطئه ها، در مسیر بازسازی کشور خودشان قدم بردارند.

 

آیت الله محمداسحاق فیاض نیز با تاکید بر اینکه حضرت رضا(ع) نه تنها سلطان خراسان که سلطان جهان هستند، گفت: توسعه صحن ها و اماکن متبرکه رضوی در سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی بسیار چشم گیر بوده و جای تقدیر دارد.

 

این مرجع تقلید ساکن عراق همچنین با بیان اینکه چشم امید شیعیان جهان به جمهوری اسلامی ایران است، سعادت، پیشرفت و توسعه روز افزون ایران اسلامی را آرزو کرد.

 

لازم به ذکر است، آیت الله فیاض از مراجع تقلید شیعه در سال 1930 در قریه «صوبه» ولایت غزنی در مرکز افغانستان، واقع در جنوب کابل به دنیا آمده و هم اکنون ساکن نجف در کشور عراق است.

 

این عالم ربانی از شاگردان برجسته سید ابوالقاسم خویی بوده و از سه شنبه 6 مرداد به مشهد مقدس مشرف شده است.

 

این گزارش حاکی است هفته گذشته آیت الله واعظ طبسی نیز با حضور در محل اقامت این مرجع تقلید با وی دیدار و گفت و گو کرد./1308/د101/ب4

ارسال نظرات