۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۷
کد خبر: ۲۷۸۶۳۲
نماینده مردم تبریز:

خبرنگاران از بیان حق و رسالت خود کوتاه نیایند

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس با بیان این‌که خبرنگاران نباید از بیان حق و رسالت خود کوتاه بیایند، گفت: به نوعی خبرنگاران رسالت بیان حق و حقیقت را بر عهده دارند.
مسعود پزشکيان، نماينده مردم تبريز در مجلس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، مسعود پزشکیان، نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی امروز در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار که به همت خانه مطبوعات آذربایجان شرقی برگزار شد، اظهار داشت: اگر کسی که خبری را  به مردم می رساند حرف حق را بگوید و جز خدا از کسی نهراسد وضعیت بسیار خوب و روشنی در جامعه پیش می آید.


وی با تأکید بر این‌که خبرنگاران نباید از بیان حق و رسالت خود کوتاه بیایند و بر این اساس به نوعی خبرنگاران رسالت بیان حق و حقیقت را برعهده دارند، تصریح کرد: خبرنگاران جز حق چیز دیگری نگویند و ننویسند و این رسالتی است که پیامبران دارند و پیام و رسالت خود را بی کم و کاست ابلاغ می کنند و جز خدا از کسی نمی ترسند.


پزشکیان با بیان این‌که خبرنگاران توانایی تأثیرگذاری بر فضای مثبت و منفی را دارند و نقش خود را ایفا می کنند، گفت: خبرنگاران نباید به لحاظ معیشتی و در زندگی دچار مشکل باشند، چون از حق مردم و کشورشان دفاع می کنند بنا بر این تمرکز لازمه کار آنها است.


تلاش مجلس برای رفع مشکل بیمه خبرنگاران

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس با تأکید به رفع کامل مشکل بیمه تأمین اجتماعی خبرنگاران کشور، اظهار کرد: باید این مشکل به طور کامل برطرف شود و تمام خبرنگاران رسانه ها بیمه شوند، مجلس شورای اسلامی برای تحقق این هدف تلاش می کند.


وی ادامه داد: چرا باید یک خبرنگار و یا  یک عکاس که بیش از ده‌ها سال در این عرصه زحمت کشیده به ما بگوید؛ بیمه تامین اجتماعی ندارم. حل مشکلات مربوط به خبرنگاران نیازمند تصویب قانون های حمایتی در مجلس است، از این رو نهایت تلاش خود را برای رفع مشکلات موجود خبرنگاران به کار می گیریم.


پزشکیان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری جشنواره کاریکاتور مطبوعات کشور در تبریز، اظهار داشت: در مواردی که به راحتی نمی توان حق را گفت هنرهایی همچون کارتون و کاریکاتور به بهترین نحو ممکن می توانند جو موجود در جوامع همچون خفقان، بی عدالتی و ظلم را به تصویر بکشند.


گفتنی است، در این همایش که با حضور معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همراه بود، از تعدادی خبرنگار و پیشکسوت عرصه خبر استان و همچنین برگزیدگان نخستین جشنواره کارتون و کاریکاتور مطبوعات کشور تجلیل بعمل آمد. /935/پ202/ح

ارسال نظرات