۲۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۲۷۵۴۱۴

محفل انس با قرآن کریم در جمهوری آذربایجان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ محفل انس با قرآن کریم و عترت در سالن «شهریار» رایزنی فرهنگی کشورمان در باکو برگزار شد.
قران

 

به گزارش خبرگزاری رسا، محفل پرشکوه انس با قرآن کریم بیست و سوم تیرماه مصادف با بیست و هفتمین روز ماه مبارک رمضان، با حضور نماینده ولی فقیه در جمهوری آذربایجان، سفیر، رایزن فرهنگی، کارکنان نمایندگی‌های کشورمان و  جمع کثیری از روزه‌داران آذری در سالن شهریار رایزنی فرهنگی کشورمان در باکو، پایتخت جمهوری آذربایجان برگزار شد.


این مراسم با تلاوت آیاتی چند از قرآن کریم از سوی علی زمان علی اف، از قاریان مشهور آذربایجان آغاز شد، سپس «الشن خزر»، یکی از شعرا و مداحان اهل بیت (ع) در مدح امیرالمومنین علی (ع) اشعاری به زبان آذری سرود.


در ادامه محفل انس با قرآن کریم، کمال علی اف، الوین محمداف و النور حسن اف، از دیگر قاریان جمهوری آذربایجان به تلاوت آیات مبارک قرآن کریم پرداختند.


در پایان نیز، حجت الاسلام اجاق نژاد، نماینده ولی فقیه در جمهوری آذربایجان در سخنانی  ضمن تشکر از رایزنی فرهنگی در برپایی مراسم نورانی محفل انس با قرآن کریم نسبت به اهمیت ماه مبارک رمضان و نقش سازنده این ماه در تربیت صحیح انسان‌ها نکاتی را ارائه نمود.


در ادامه نماینده ولی فقیه با ترجمه چند آیه از سوره واقعه به جایگاه قرآن کریم در هدایت بشر پرداخت.


گفتنی است در حاشیه این محفل نورانی نمایشگاه آثار قرآنی متشکل از تابلوهای نقاشی و خطاطی و نیز یک جلد قرآن کریم مربوط به 200 سال پیش برپا شد که مورد بازدید میهمانان و شرکت‌کنندگان در مراسم محفل انس با قرآن و عترت (ع) قرار گرفت./982/ب101/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات