۲۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۷
کد خبر: ۲۷۵۲۷۴
در ماه مبارک رمضان؛

بیش از 400 محفل انس با قرآن کریم در مازندران برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: بیش از 400 محفل انس با قرآن در ماه مبارک رمضان در استان برگزار شد.
معاون فرهنگي اوقاف مازندران

حجت‌الاسلام مسعود قربانی، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، قرآن کریم را بهترین راه برای ارتباط با خداوند متعال دانست و گفت: این ارتباط اگرچه از طریق مناجات و رازگویی درونی و قلبی انجام می گیرد؛ اما دسترسی به کلمات خود خداوند، بسیار لذت بخش و اطمینان آور است.

 

وی با بیان این که کلام الهی درهای معرفت را به روی ما باز می کند، ادامه داد: قرآن کریم یک منبع اصیل و غنی بسیار محسوس برای کسب معارف الهی است.

 

حجت الاسلام قربانی با بیان این که نزدیک شدن به تقوای الهی بزرگ‌ترین و بهترین اثر روزه در آیات الهی است، گفت: طبق احادیث و روایات دینی روزه داری سبب دوری از وسوسه‌ها، تقرب به خداوند و رسیدن به صبر و شکیبایی می‌شود. 

 

وی با بیان این که خداوند متعال در ماه مبارک رمضان فرصتی به انسان داده تا با تفکر در اعمال و کردار گذشته خویش خود تجدید نظر کند و راه اصلاح را در پیش گیرد، ادامه داد: باید در این ضیافت الهی با دعا و نیایش زمینۀ صیقل  روح از گناه برای درک نورهای رحمت که بر دل انسان های موحد و مؤمن می تابد را فراهم کنیم.

 

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه مازندران با تأکید بر این که مفاهیم قرآنی باید در اعمال و رفتار روزانه ما نمایان شود، ادامه داد: علاوه بر این سبک زندگی قرآنی نیز باید برای جامعه ما به خوبی تبیین شود تا الگویی برای مردم کشورمان قرار گیرد.

 

حجت الاسلام قربانی در ادامه سخنان خود، عزت و افتخار امروز کشور را مدیون خون شهدا، قرآن و هدایت مقام معظم رهبری دانست و گفت: دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران هر روز در حال گسترش است.

 

وی با بیان این که مردم همیشه ولایت و رهبری را در همه صحنه‌های انقلاب همراهی می‌کنند، اظهار داشت: امروز اقتدار کشور در همه عرصه‌ها را مدیون رهنمودهای مقام معظم رهبری هستیم.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه مازندران، اوقاف را به‌عنوان یک دستگاه فرهنگی و قرآنی معرفی کرد و افزود: بیشتر برنامه‌های سازمان اوقاف حول محور قرآن کریم و اهل بیت(ع) برگزار می‌شود.

 

وی از برگزاری 400 محفل انس با قرآن کریم در آستان امامزادگان و بقاع متبرکه مجری طرح ضیافت الهی مازندران خبر داد و گفت: طرح ضیافت الهی در ابتدای ماه مبارک رمضان آغاز شد و پس از برپایی نماز عید فطر به‌کار خود پایان می‌دهد.

 

حجت الاسلام قربانی با تاکید بر این که همه باید در ترویج فرهنگ قرآنی تلاش کنند، تصریح کرد: حضور قرآن کریم در خانواده‌ها موجب نشاط و افزایش معنویت همه افراد خانواده می‌شود./950/ت302/ب1

ارسال نظرات