۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۷
کد خبر: ۲۷۴۵۱۱

اخبار کوتاه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی

خبرگزاری رسا ـ گشایش نمایشگاه حجاب و عفاف در اسفراین، آغاز مسابقه فرهنگی «صدفی برای مروارید» و آغاز اجرای مسابقه قرآنی «ترنم وحی» عناوین برخی از اخبار کانون های فرهنگی هنری مساجد استان خراسان شمالی است.
کانون هاي مساجد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، همزمان با روز ملی عفاف و حجاب، نمایشگاه فرهنگی عفاف و حجاب با 40 اثر کاریکاتور به همت کانون فرهنگی هنری مشکات اسفراین در این  شهرستان گشایش یافت.

 

زهرا براتی، مدیرکانون فرهنگی هنری مشکات اسفراین با اعلام این خبر گفت: 40 اثر کاریکاتور از هنرمندان مختلف کشور با موضوع عفاف و حجاب در محل پارک ملت شهرستان اسفران در  معرض دید عموم علاقمندان قرار گرفته است.

 

وی آموزش بحث محرم و نامحرم برای کودکان و نوجوانان به زبان طنز، معرفی اهداف تخریبی  نظام سرمایه داری غرب در استفاده ابزاری از زن  و تجارت به این وسیله و نیز چالش ها و آسیب های موجود در نوع نگرش به زن و آرایش و زیبایی را از جمله اهداف برنامه های این نمایشگاه عنوان کرد.

 

وی همچنین افزود: تلاش شده با معرفی خطرات نوع نگاه غرب به زن و بهره برداری از بانوان به عنوان کالا در قالب این کاریکاتورها که با عنوان «لبخند تلخ» در معرض دید عموم قرار گرفته، گرایش دختران جوان و بانوان به سمت زیبایی های کاذب و ظاهری کم و توجه به فرهنگ عفاف و حجاب تقویت شود.

 

وی اعلام کرد: برای توجه بیشتر همراه با تصاویر به نمایش درآمده، سوالاتی نیز مطرح و به پاسخ های درست به قید قرعه جوایزی اهدا می شود.

 

وی اضافه کرد: این نمایشگاه تا پایان ماه مبارک رمضان برای بازدید عموم علاقمندان دایر است.

 

مسابقه  فرهنگی «صدفی برای مروارید» آغاز شد

مسابقه  فرهنگی صدفی برای مروارید به مناسبت روز ملی عفاف و حجاب به همت فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد استان در شهرستان اسفراین آغاز شد.

 

مسابقه فوق در قالب برنامه رقابتی کتابخوانی  ویژه عموم برگزار می شود و سؤالات آن نیز از کتاب «مسأله حجاب» آیت الله مطهری گردآوری و طرح شده است.

 

گفتنی است، مهلت برگزاری این مسابقه تا پایان تیرماه جاری بوده و علاقمندان می توانند با مراجعه به مسجد صاحب الزمان(عج) اسفراین و همچنین نمایشگاه فرهنگی عفاف و حجاب واقع در پارک ملت این شهرستان سؤالات را دریافت و در مسابقه شرکت کنند.

 

 

اجرای مسابقه قرآنی «ترنم وحی» در بجنورد

مسابقه قرآنی ترنم وحی همزمان با روزهای پایانی ماه مبارک رمضان و به همت کانون فرهنگی و هنری مسجد  پنج تن آل عبا شهر بجنورد آغاز شد.

 

اسفندیار مکرمی، مدیر کانون فرهنگی و هنری پنج تن آل عبا شهر بجنورد گفت: این مسابقه در قالب مسابقه کتابخوانی و برای نوجوانان و جوانان طراحی شده است.

 

وی اضافه کرد: سوالات مسابقه مذکور از کتاب «انوار السماء» طرح شده که با موضوع دانستنی ها  و مفاهیم آیات قرآنی تألیف شده است.

 

وی انس و الفت نوجوانان با قرآن و ارتقای آگاهی آنها نسبت به مفاهیم و آموزه های معجزه رسول مکرم اسلام(ص) را از اهداف برگزاری این مسابقه عنوان کرد.

 

مکرمی اضافه کرد: علاقه مندان تا پایان ماه مبارک رمضان فرصت دارند برای شرکت در این  مسابقه سؤالات را از محل دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان و نیز مسجد پنج تن آل عبا بجنورد  واقع در خیابان 17 شهریور شمالی، خیابان خیام جنب آسایشگاه سالمندان پردیس، تهیه کنند و پاسخ های صحیح  را تحویل دهند.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری پنج تن آل عبا شهر بجنورد در پایان افزود: 15 تن از کسانی که پاسخ های صحیح را ارسال کنند به قید قرعه انتخاب و همزمان با عید سعید فطر مورد تقدیر قرار می گیرند.

 

گفتنی است، کتاب انوار السماء تألیف اسفندیار مکرمی بوده که تاکنون سه مرتبه تجدید چاپ شده است.

 

نهمین دوره طرح پیوند «مسجد، مدرسه  و خانواده» در بجنورد اجرایی شد

طرح پیوند مسجد و مدرسه و خانواده همزمان با ایام اوقات فراغت و تعطیلات تابستانی مدارس  ویژه دانش آموزان مقاطع ابتدایی به همت کانون فرهنگی و هنری سلمان فارسی حسینیه  فاطمه الزهرا(س) منطقه ملکش بجنورد آغاز و اجرایی شد.

 

هاشم شیرازیان، مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی در آیین افتتاحیه این طرح، غنی سازی فعالیت های اوقات فراغت را مورد توجه قرار داد و گفت: تلاش ما تقویت باورهای اعتقادی دانش آموزان و نیز ارتقای سطح علمی آنها است.

 

وی اضافه کرد: در مراحل قبلی این طرح با عناوین و مضامین «مسجد محله ما» و نیز «علم و عبادت» اجرا شده و ضمن استقبال دانش آموزان و والدین از آن،  نتایج رضایت بخشی نیز داشته است.

 

شیرازیان برگزاری کلاس های تقویتی درسی، ورزشی، تربیتی و قرآنی، مهارت های هنری چون خوشنویسی، نقاشی، سرود و برگزاری اردوهای فرهنگی  و تربیتی را از جمله برنامه های این طرح نام برد.

 

وی اعلام کرد: هم اکنون این طرح با حضور 30 مربی  آغاز شده  و برای نخستین بار برای کسانی که در کلاس ها به صورت مستمر و منظم حضور پیدا کنند، گواهی حضور صادر خواهد شد.

 

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی همچنین در پایان افزود: منتخبان و فعالان در اختتامیه این طرح  مورد تقدیر قرار می گیرند.

 

محفل انس با قرآن کریم در کانون فرهنگی و هنری چهارده معصوم

مراسم نورانی و معنوی محفل انس با قرآن کریم در محل کانون فرهنگی و هنری چهارده معصوم(ع) مسجد جامع روستای قلعه خان شهرستان مانه سملقان برگزار شد.

 

مدیرمسؤول کانون فرهنگی و هنری چهارده معصوم(ع) روستای قلعه خان از برگزاری سی و چهارمین مراسم نورانی محفل انس با قرآن کریم با حضور قاریان و حافظان استان خراسان شمالی در محل مسجد جامع این روستا خبر داد.

 

اسفندیار مکرمی با اشاره به حضور قاریان و حافظان از شهرستان های بجنورد و مانه وسملقان در این مراسم، افزود: این مراسم معنوی با حضور تعداد زیادی از مشتاقان قرآنی برگزار می شود.

 

وی اظهار کرد: اجرای تلاوت قرآن کریم، مولودی خوانی، اجرای گروه سرود و اهدای جوایز به حاضران در مراسم به قید قرعه به همراه سفره ضیافت افطاری و تجلیل از قاریان قرآن کریم از دیگر برنامه های این مراسم معنوی بود./9314/پ203/ب4

ارسال نظرات