۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۴:۱۵
کد خبر: ۲۷۴۰۶۱
آیت الله طه محمدی:

مناجات لذت بخشترین برنامه عبادی انسان در ماه رمضان است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان همدان با تأکید بر ضرورت استفاده هرچه بیشتر از ایام باقی مانده ماه مبارک رمضان گفت: همه برنامه های ماه مبارک رمضان ارزشمند است اما یکی از لذت بخشترین برنامه های این ماه مبارک انسان خاکی با رب الارباب عالم است.
آيت الله طه محمدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله غیاث الدین طه محمدی نماینده ولی فقیه در استان همدان سحرگاه امروز در برنامه ماه خدا که از شبکه یک سیما پخش شد، با تأکید بر ضرورت استفاده هرچه بیشتر از ایام باقی مانده ماه مبارک رمضان گفت: همه برنامه های ماه مبارک رمضان ارزشمند است اما یکی از لذت بخشترین برنامه های این ماه مبارک ارتباط انسان خاکی با رب الارباب عالم است.


وی افزود: مناجات در حقیقت امری محرمانه بوده و درگوشی سخن گفتن عاشق با معشوق است، ائمه طاهرین(ع) هر کدام مناجات هایی دارند؛ مناجات سوزناک امام علی(ع) در نخلستان ها، و مناجات امام حسین(ع) و امام سجاد(ع) قابل مشاهده است.


امام جمعه همدان با بیان این که امام علی(ع) در مناجات شعبانیه می فرمایند« رب هَبْ لی کَمالَ الاْنْقِطاعِ اِلَیْکَ » اظهار داشت: اگر کسی در ماه مبارک رمضان و پس از آن خود را از مناجات با حضرت دوست محروم کند در واقع هیچ لذتی در دنیا نچشیده است.


وی ادامه داد: امام حسین(ع) در دعای عرفه می فرمایند چشمی که نمی تواند جمال و جلال خداوند را ببیند کور است، حضرت می فرمایند خداوندا فقیر و بیچاره کسی است که سهمی از عشق و محبت خودت را به او نچشانده ای.


نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که کسانی که از عشق الهی چشیده اند باید فرصت مناجات را غنیمت بشمارند، ابراز داشت: در روایات آمده است که امام حسین(ع) در حال مناجات بود و خداوند متعال مناجات ایشان را لبیک گفته و فرمود نجوای تو را شنیدم.


وی عنوان کرد: امام سجاد(ع) مناجاتی دارند که در آن به خداوند عرضه می دارند ای نهایت آرزوی من تو می خواهی مرا در آتش جهنم بسوزانی پس امید من چه می شود، و میبینیم در روز عاشورا، سالار شهیدان در گودال قتلگاه غرق در محبوب خودش بود.


آیت الله طه محمدی خاطرنشان کرد: از لذت مناجات باید بهره مند شد؛ پیروزی در تمام صحنه ها را برای اسلام، امت اسلامی و رهبر عزیز انقلاب از خداوند متعال مسألت داریم./1323/پ202/ش

ارسال نظرات