۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۶
کد خبر: ۲۷۲۰۴۱
نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد مقدس(25)

نگاهی به غرفه حوزه علمیه خواهران مشهد در دهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد

خبرگزاری رسا ـ غرفه حوزه علمیه خواهران مشهد در دهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت با هدف معرفی شیعه و ارائه سبک زندگی علوی، دایر شده و پذیرای بازدید کنندگان است.
نگاهی به غرفه حوزه علمیه خواهران مشهد در دهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد نگاهی به غرفه حوزه علمیه خواهران مشهد در دهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد نگاهی به غرفه حوزه علمیه خواهران مشهد در دهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد نگاهی به غرفه حوزه علمیه خواهران مشهد در دهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد نگاهی به غرفه حوزه علمیه خواهران مشهد در دهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد نگاهی به غرفه حوزه علمیه خواهران مشهد در دهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد نگاهی به غرفه حوزه علمیه خواهران مشهد در دهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد نگاهی به غرفه حوزه علمیه خواهران مشهد در دهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد نگاهی به غرفه حوزه علمیه خواهران مشهد در دهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد نگاهی به غرفه حوزه علمیه خواهران مشهد در دهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد نگاهی به غرفه حوزه علمیه خواهران مشهد در دهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد نگاهی به غرفه حوزه علمیه خواهران مشهد در دهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد نگاهی به غرفه حوزه علمیه خواهران مشهد در دهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد نگاهی به غرفه حوزه علمیه خواهران مشهد در دهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد

خانم عطایی، مسؤول غرفه حوزه علمیه خواهران مشهد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، با اعلام این خبر گفت: غرفه حوزه علمیه خواهران مشهد، با همکاری 10 مدارسه علمیه شامل حضرت خدیجه(س)، حضرت نرجس(س)، حضرت رقیه(س)، پیروان حضرت زهرا(س)، بیت الزهرا(س)، حضرت زینب(س)، جامعه الرضویه، فاطمه الزهرای توس(س)، اسلام شناسی حضرت زهرا(س) و زهرای اطهر(س)، دایر شده است.

 

وی با اشاره به این که عنوان «امیر نور» برای این غرفه انتخاب شده است، تصریح کرد: غرفه حوزه علمیه خواهران مشهد، با هدف معرفی شیعه، ولایت و ارائه سبک علوی و همچنین معرفی مخالفان مذهب شیعه، با به تصویر کشیدن گروه های مخرب و شبکه های اینترنتی در دهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد، حضوری فعال دارد.

 

عطایی با بیان این که غرفه «امیر نور» در قالب چهار غرفه ارائه شده است، افزود: در غرفه ابتدایی که با عنوان «یک راه و یک نشان»، نام گذاری شده است، با علامت سؤال های تزیین شده در ذهن مخاطب ایجاد ابهام  می کند.

 

وی افزود: در غرفه «یک راه و یک نشان» پرسش هایی همچون، چرا تقوا اینقدر در قرآن و کلام حضرت علی(ع) مورد تأکید قرار گرفته است؟ آیا شیعیان افراطی و انگلیسی را می شناسید؟ امام چه حقی بر گردن ما دارد؟ امام و مقتدای ما کیست؟ مطرح شده که مخاطب پاسخ آن ها را در غرفه های بعدی، می یابد.

 

مسؤول غرفه حوزه علمیه خواهران مشهد اظهار کرد: غرفه دوم با عنوان سیره تربیتی علوی، طراحی شده است که پنجره ای را به سوی خانه ساده اهل بیت(ع) می گشاید و پیام رسان این نکته است که سیره تربیتی علوی، بهترین روش تربیتی است.

 

وی گفت: در غرفه سیره تربیتی علوی، مشاوره خانوادگی نیز توسط مدیران و اساتید حوزه علمیه خواهران ارائه می شود.

 

ولی فقیه، ادامه دهنده ولایت معصوم(ع) است
عطایی افزود: غرفه سوم، با نام «ولایت تا ولایت» با ترسیم خط امام خمینی(ره) و آیت الله خامنه ای، نشانگر این نکته است که ولی فقیه، ادامه دهنده ولایت معصوم(ع) است و انسان ها در زمان غیبت کبری با تأسی از ولی فقیه، گمراه نمی شوند؛ لذا باید پشت رهبر خود حرکت کنیم.

 

مسؤول غرفه حوزه علمیه خواهران مشهد تصریح کرد: آخرین غرفه، غرفه «رسانه وسیاست»، گروه ها و شبکه های ماهواره ای که بر ضد شیعه فعالیت می کنند را به تصویر می کشد.

 

وی اضافه کرد: گروه های انحرافی که ما با نام خوارج امروز، آن ها را به تصویر کشیدیم، گروه هایی هستند که با هداف سیاسی بر ضد شیعه کار می کنند؛ گروه هایی که با سیاست علوی و پوشش علوی بر ضد علوی کار می کنند که روحانی انگلیسی، چون سید صادق شیرازی نمونه ای از آن است.

 

عطایی افزود: در غرفه «امیر نور»، بخشی را برای پاسخ گویی به سؤالات شرعی و اعتقادی بازدید کنندگان اختصاص دادیم که مدیران و اساتید حوزه علمیه خواهران و برادران، پاسخ گوی سؤالات مراجع کنندگان هستند.

 

وی ادامه داد: در بخش دیگر از غرفه حوزه علمیه خواهران مشهد، حدیث سفینه که پیامبر فرمودند: « مَثَلُ أهلِ بَیتی مَثَلُ سَفینَةِ نُوحٍ؛ مَن رَکِبَها نَجا و مَن تَخَلّفَ عَنها غَرِق » در قالب کشتی نوح و حدیث قدسی «لَولاک، لَما خلفت الافلاک؛ وَ لَولا علی، لَما خلقتک؛ و لولا فاطمة، لما خلقتکما» نیز به تصویر کشیده شده است. 

 

سبک زندگی علوی، برترین سبک زندگی است
وی در ادامه با اشاره به این که در غرفه «امیر نور» آیات و روایات مربوط به حضرت علی(ع) و ولایت در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته است، اظهار کرد: در غرفه حوزه علمیه خواهران مشهد، خانه ساده اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و کعبه که شاخصه بزرگی برای معرفی امیرمؤمنان امام علی(ع) است، را به نمایش گذاشتیم که هر دو نماد برتر بودن سبک زندگی علوی است.

 

مسؤول غرفه حوزه علمیه خواهران مشهد تصریح کرد: در غرفه «امیر نور»، خطبه متقین امیرمؤمنان علی(ع)، سبک زندگی علوی و همچنین سیره سیاسی حضرت علی(ع) در قالب کتابچه ای لمینتی بزرگ ارائه شده است که سؤالاتی نیز از این کتابچه طراحی شده و به پاسخ های صحیح نیز جوایزی اهدا می شود. 

 

وی با اشاره به این که کتابچه های لمینتی، منطبق با غرفه ها طراحی شده است، گفت: کتابچه سبک زندگی علوی، سیره کاربردی علوی را در عناوینی چون روزه، صله رحم، هدیه دادن، روزه داری با بهره گیری از احادیث اهل بیت عصمت و طهارت(ع) ترسیم کرده است.

 

عطایی افزود: کتابچه سیره سیاسی امیرمؤمنان حضرت علی(ع)، دشمن شناسی را از دیدگاه امام علی(ع) مطرح می کند و نامه 53 نهج البلاغه که امیر المؤمین(ع)، خطاب به مالک اشتر نوشته اند را در معرض دید علاقه مندان قرار می دهد.

 

مسؤول غرفه حوزه علمیه خواهران مشهد افزود: در بخش انتهایی غرفه حوزه علمیه خواهران مشهد، آیات، صفات و احادیثی همچون « لاَسیف الا ذُوالفَقار»، «اَنا مَدینه العِلم و عَلی بابُها» که مربوط به حضرت علی(ع) هستند، به وسیله خطاط نوشته و به عنوان یادگاری به بازدیدکنندگان اهدا می شود.

 

عطایی در پایان یادآور شد: غرفه حوزه علمیه خواهران مشهد، در سالن فردوسی نمایشگاه بین المللی مشهد، از ساعت 18 الی 22، پذیرای علاقه مندان است./1309/ت302/ب5

ارسال نظرات