۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۳:۱۹
کد خبر: ۲۷۱۴۷۰
نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد(12)؛

همایش علم و دین در سال 2017 در مشهد برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: برگزاری همایش علم و دین در سال2017 و راه اندازی پورتال آموزش الکترونیکی قرآن کریم در سطح بین الملل از جمله پیشنهادهای سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برای مشهد2017 است.
برگزاري همايش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، نشست تخصصی «بررسی ظرفیت ها، فرصت ها و ایده پردازی قرآن کریم در افق 2017 » با حضور حجت الاسلام حمید محمدی، قائم مقام شورای عالی قرآن کشور و دبیر شورای فرهنگ توسعه قرآن کشور، امینی، نماینده سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و سعید سرابی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی شب گذشته دهم تیر در حاشیه نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد برگزار شد.

 

ضیایی، نماینده حوزه علمیه خراسان در این نشست با بیان این که برای مشهد 2017 باید هدف گذاری کرد، افزود: در این راستا در حال حاضر هدف گذاری ها مشخص نیست و بایستی برنامه ریزی های مدون در این راستا صورت بگیرد.

 

وی با بیان این که در حال حاضر ما سه مکتب حفظی شاخص در کشور داریم، تصریح کرد: این مکاتب ریشه اش از مشهد است و دو مکتب قرائت و آموزش قرآن ما هم باید برند بشوند.

 

امینی، نماینده سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی هم در این نشست گفت: بنیاد بین المللی قرآن کریم برای انجام فعالیت های متنوع در عرصه قرآن در کشور به ثبت رسیده است که بخش تخصصی آموزشی در اختیار مشهد قرار دارد.

 

وی در ادامه از ثبت مؤسسه فرهنگی هنری در مشهد خبرداد و گفت: فعالیت های این مؤسسه در حوزه نرم افزاری است چرا که تا به امروز فعالیت های اندیشکده ای در عرصه قرآنی انجام نشده و همه فعالیت ها در عرصه اجرا بوده است.

 

امینی از برگزاری همایش علم و دین در سال 2017 خبرداد و خاطرنشان کرد: پورتال آموزش الکترونیکی قرآن کریم در سطح بین الملل از جمله دیگر پیشنهادهای سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برای مشهد 2017 است.

 

بر اساس این گزارش؛ دهمین نمایشگاه بین المللی مشهد مقدس با مشارکت 30 دستگاه اجرایی و با حضور 27 کشور خارجی در بخش بین الملل است که 16 کشور آفریقایی و 11 کشور آسیایی است. 

 

 گفتنی است، نمایشگاه بین المللی قرآن وعترت از ششم تا 16تیرماه در محل نمایشگاه بین المللی مشهد مقدس در حال برگزاری است./934/پ203/ب5

ارسال نظرات