۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۰
کد خبر: ۲۷۰۹۰۱
امام جمعه مرند:

مهم‌ترین دستاورد ماه رمضان تقویت اراده و رابطه انسان با خدا است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام نعمت‌زاده با تأکید بر این‌که روزه رابطه مستقیم با اخلاص دارد، گفت: مهم‌ترین دستاورد ماه مبارک رمضان تقویت اراده و رابطه انسان با خدا است و خداوند نیز سفره رحمت خود را برای افراد گسترده و آن‌ها را از نیرنگ‌های شیطان در امان نگه‌داشته است.
رمضان

حجت الاسلام علی نعمت‌زاده، امام جمعه مرند در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و تأکید بر بهره‌مندی از فیوضات معنوی این روزهای پرفضیلت اظهار داشت: خداوند روزه را براى آزمایش اخلاص مردم واجب فرموده تا اخلاص در اعمال تجلی یابد، یعنى کسى که روزه مى‏گیرد، با اخلاص در پیشگاه حضرت حق حاضر می شود.


وی با تأکید بر این‌که روزه رابطه مستقیم با اخلاص دارد، تصریح کرد: مهم‌ترین دستاورد ماه مبارک رمضان تقویت اراده و رابطه انسان با خداست، به عبارت دیگر در این ماه تمام کارها حتی نفس کشیدن و خوابیدن افراد عبادت است و خداوند سفره رحمت خود را برای افراد گسترده و آن‌ها را از نیرنگ‌های شیطان در امان نگه‌داشته است.


امام جمعه مرند ماه مبارک رمضان را بهترین فرصت برای تقویت اراده دانست و افزود: روزه گرفتن در گرمای تابستان انسان مؤمن و پرهیزکار را در مبارزه با هواهای نفسانی تربیت می کند، اخلاص در عمل و پاک کردن نیت از آلودگی از دیگر دستاوردهای روزه‌داری است که مهم ترین عامل قبولی اعمال نیز محسوب می شود.


وی با تأکید بر این‌که دعاهای ماه مبارک رمضان دریایی از آموزه‌های اخلاقی است، تصریح کرد: چه خوب است در کنار ادعیه وارده از فرصت مغتنم ماه مبارک رمضان برای تدبر و انس بیشتر با قرآن بهره جوئیم، چرا که قرائت، تدبر و عمل به آموزه های قرآنی سبب طهارت نفس انسان‌ می شود.


حجت الاسلام نعمت‌زاده تأکید کرد: روح انسان با قرائت قرآن جلا می یابد، چنانکه ائمه اطهار، عرفا و اولیای الهی از این روش برای رسیدن به معارف الهی بهره می‌برند. نقل شده امام خمینی(ره) هر 10 روز یک بار قرآن را ختم می کردند و در ماه رمضان هر سه روز یک بار که نشان از اهمیت قرائت قرآن از دیدکاه رهبر انقلاب دارد.


امام جمعه مرند یکی دیگر از برکات ماه رمضان را تمرین اقامه نماز اول وقت دانست و گفت: نماز با تمام آثاری که دارد اگر اول وقت ادا شود، موجب سرزندگی، بالندگی و تعالی انسان می شود، متأسفانه گاه مشاهده می شود که افراد در ماه مبارک رمضان اهتمام ویژه نسبت به این امر دارند، اما پس از پایان رمضان، دیگر رغبتی به نماز اول وقت نشان نمی دهند.


وی با تأکید بر این‌که نباید صرفا مسلمان ماه رمضان بود، گفت: اگر روزه‌داری، شب‌زنده داری و عمل به واجبات و مستحبات در ماه مبارک رمضان از روی خلوص نیت، خودسازی و تقرب به درگاه الهی باشد، قطعا چنین روحیه‌ای در دیگر ایام سال نیز همراه فرد مؤمن خواهد بود./853/ت302/ح

ارسال نظرات