۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۰۴:۰۸
کد خبر: ۲۷۰۳۸۴
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

راه رسیدن به جامعه اسلامی آشنایی با فرهنگ قرآن و عمل به آن است

خبرگزاری رسا ـ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به این که در عصر حاضر برای مقابله با ناهنجاری‎ها، مشکلات، دشواری‎ها و رهایی از گرفتاری‎ها بیش از هر زمان دیگر نیاز به تمسک قرآن و اهل بیت(ع) داریم، گفت: برای رسیدن به یک جامعه اسلامی و عاری از هرگونه زشتی به آشنایی به فرهنگ و عمل به قرآن نیاز داریم.
وزير ارشاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد،آیین افتتاحیه دهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد، با حضور علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و علیرضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی، سید صولت مرتضوی شهردار مشهد وحجت الاسلام پژمانفر، نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسؤولان کشوری و استانی در محل نمایشگاه بین المللی مشهد برگزار شد.

 

 علی جنتی در این مراسم اظهار داشت: توسعه فعالیتهای قرآنی به صورت جدی جزء لاینفک برنامههای دولت جمهوری اسلامی است و امیدواریم بتوانیم از همه ظرفیتهای قرآن در راه تحقق آرمان رهبر معظم انقلاب یعنی دستیابی به 10 میلیون حافظ قرآن در کشور استفاده کرده و موفق شویم.

 

وی با تأکید بر این که خوشبختانه پس از انقلاب اسلامی نقش قرآن در جامعه اسلامی افزایش یافته است، گفت: امروز تلاوت و عمل به قرآن در جامعه  ما رواج پیدا کرده است که همه این ها به برکت خود قرآن به وجود آمده است.

 

وی با بیان اینکه تلاوت و قرائت ظاهری قرآن را امری مقدس است اما مهمتر از اینها تدبر در آیات است، افزود: آنچه در سرنوشت انسان تأثیر دارد، عمل به قرآن است از همین رو باید قرآن در زندگی انسان نمود عینی داشته باشد.

 

جنتی با بیان این که ماه رمضان ماه الهی و نزول قرآن است، اظهار کرد: این گنجینه انسانساز بر قلب پیامبر(ص) نازل شده، بر این اساس قرآن برای تعقل، تدبر و تفکر برای بندگان نازل شده است.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یکی از وظایف انسان را قرائت، حفظ و انس با قرآن برشمرد و گفت: آنچه دو برابر قرآن مهم به شمار می‌رود تدبر در قرآن و در نهایت آشنایی و عمل به این کتاب آسمانی است.

 

وی با بیان این که قرآن فرهنگ بیداری را برای انسانها به همراه میآورد، ابراز کرد: قرآن کتابی است که انسان را از تاریکیها نجات داده و به سوی نور هدایت میکند؛ انسان با توسل به قرآن از مشکلات رهایی مییابد.

 

وی قرآن را شفای روح و نفس انسان برشمرد و گفت: برگزاری نمایشگاههای قرآن تنها بخش کوچکی از عظمت این کتاب آسمانی را نشان میدهد زیرا قرآن کتابی است که برای همه دوران ها و سنین درس زندگی دارد و همه میتوانند از این اقیانوس بیکران رحمت الهی استفاده کنند.

 

جنتی با اشاره به اینکه در عصر حاضر برای مقابله با ناهنجاریها، مشکلات، دشواریها و رهایی از گرفتاریها بیش از هر زمان دیگر نیاز به تمسک قرآن و اهل بیت(ع) داریم، ادامه داد: برای رسیدن به یک جامعه اسلامی و عاری از هرگونه زشتی به آشنایی به فرهنگ و عمل به قرآن نیاز داریم.

 

وی برگزاری نشستهای تخصصی، رونمایی از محصولات قرآنی در سالهای اخیر و ساخت نرمافزارهای فضای قرآنی را فرصتی مناسب برای ترویج قرآن بر شمرد و یادآور شد: برگزاری مسابقات قرآنی و تربیت حافظان قرآنی میتواند در ایجاد جامعه قرآنی و به دور از گناه و زشتی موثر باشد.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به نقش نمایشگاه در ترویج فرهنگ و تمدن قرآنی گفت: امیدواریم چنین مراسمی موجب نفوذ بیشتر قرآن در زندگی مردم شود.

 

وی با ابراز امیدواری از این که با استفاده از همه ظرفیتهای قرآن در راه تحقق آرمان رهبر معظم انقلاب یعنی دستیابی به تربیت 10 میلیون حافظ قرآن در کشور گام برداشته و موفق شویم، افزود: تربیت حافظ و نوآموزان و فعالان قرآنی و فراهم کردن بستر رشد در عرصه قرآن از جمله مواردی است که در رأس برنامههای وزارت ارشاد قرار دارد.

 

وی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب بر سبک زندگی ایرانی، اسلامی بیان کرد: باید استعانت از قرآن در تمام زمینههای اجتماعی باشد، از جمله موضوعاتی که در تفسیر قرآن نوشته می‌شود و در یک معنا باید بر همه فعالیتهای فرهنگی و هنری ما فرهنگ قرآنی حاکم باشد.

 

جنتی ترویج سبک زندگی اسلامی ، اخلاقی و معاشرت اسلامی را امری مهم برشمرد و گفت: برپایی نمایشگاه قرآن در ماه مبارک رمضان در پایتخت و بسیاری از شهرستانها به عنوان یک سنت و آیین درآمده و جای خوشحالی است که نمایشگاه قرآن مشهد بعد از نمایشگاه تهران در رتبه دوم قرار دارد.

 

وی حضور عظیم و باشکوه مردم در محفل قرآنی را نشاندهنده علاقه مردم شهیدپرور شهر مشهد نسبت به اهل بیت(ع) دانست و گفت: به تلاش همه مسؤولان و دستاندرکاران دهمین نمایشگاه با شعار قرآن و امت اسلامی، همدلی و همزبانی کار خود را آغاز کرده است./934/پ201/ش

ارسال نظرات