۰۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۳
کد خبر: ۲۶۹۷۹۸
امام جمعه هریس:

رمضان بهترین فرصتِ بهره‌گیری از آموزه های قرآن برای شناخت طریق سعادت است

خبرگزاری رسا ـ مشاور استاندار آذربایجان‌شرقی در امور روحانیت با اظهار تأسف از این‌که قرآن در جوامع اسلامی مهجور مانده است، گفت: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای بهره‌گیری از آموزه های قرآن برای شناخت طریق سعادت است.
حجت‌الاسلام  قهرمان احمدي، مشاور استاندار آذربايجان‌شرقي در امور روحانيت

حجت الاسلام قهرمان احمدی، مشاور استاندار آذربایجان‌شرقی در امور روحانیت در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، اظهار داشت: رمضان ماه ضیافت الهی است و بندگان مومن خدا باید در این ماه از لحظه به لحظه فرصت مهمانی خدا در تمام امور زندگی بهره مند شوند.


وی توسل به آیات نورانی قرآن کریم و تدبر در مفاهیم این کتاب آسمانی را لازمه آشنایی با طریق بندگی و عبودیت دانست و خاطرنشان کرد: متأسفانه قرآن در جوامع اسلامی مهجور مانده است؛ ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای بهره‌گیری از آموزه های قرآن برای شناخت طریق سعادت است.


امام جمعه هریس با اشاره به این‌که بسیاری از آسیب های اجتماعی و معضلات اخلاقی ریشه در فقر فرهنگ دینی و دوری از آموزه های اصیل اسلامی و قرآنی دارد، گفت: بهترین راه برای تکریم قرآن کاربردی و عملیاتی کردن آموزه های آن است و راهکارهای حل معضلات  و مشکلات اجتماعی را باید در محتوای قرآن جست‌وجو کرد.


حجت الاسلام احمدی با بیان این‌که بهترین راه حل مشکلات جامعه تأسی به قرآن و اسلام ناب محمدی است، افزود: رمضان از القاب خدا و ماه برکت است، خداوند خیر و برکت را در ثانیه به ثانیه ماه رمضان جاری کرده است، بنابر این چه خوب است با قرائت و عمل به آیات قرآنی در راستای جلب رضایت الهی گام برداریم.


وی افزود: اگر اعمال، رفتار و سبک زندگی انسان بر اساس آموزه های قرآن باشد، خلیفه الله می شود، تعالیم قرآن کریم انسان را در مسیر درست قرار می‌دهد اگر غیر از این موضوع باشد انسان به گمراهی و فنا محکوم می‌شود، بنابراین بایستی در ماه مبارک رمضان با تمسک به قرآن، سیره پیامبر و امامان معصوم حرکت کنیم.


مشاور استاندار آذربایجان‌شرقی در امور روحانیت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که ماه رمضان بهترین فرصت برای توبه است، خاطرنشان کرد: توبه به معنای بازگشت و فرصتی برای بازگشت فردی است که وسوسه شیطان موجب نافرمانی از خداوند شده است، توبه فرصتی برای بازگشت و انقلاب درونی و یکی از درهای الهی است که نظر الهی شامل بنده اش می شود.


وی همچنین با تشریح فلسفه روزه‌داری در ماه مبارک رمضان اظهار داشت: این‌که خداوند در ماه رمضان برخی از حلال‌ها را برای انسان ممنوع  می‌کند، به معنای آن است که همه چیز در دست خدا است، همان خدایی که امساک از خوردن و آشامیدن در ماه رمضان را واجب کرده، این ماه با رحمت واسعه خود میزبان بندگانش است.


امام جمعه هریس با اشاره به این‌که غفران و رحمت الهی در ماه رمضان بی منتها است، گفت: پیامبر گرامی اسلام می فرمایند « ای مردم، همانا در این ماه درهای بهشت باز است؛ پس از خدا بخواهید که آن‌ها را بر روی شما نبندد و درهای جهنم در این ماه بسته است پس از خدا بخواهید که آن‌ها را بر روی شما باز نکند»./853/ت302/ح

ارسال نظرات