۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۵
کد خبر: ۲۶۸۶۰۷

تشریح برنامه‌های معاونت قرآن و عترت در ماه رمضان

خبرگزاری رسا ـ نشست خبری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با موضوع تشریح برنامه‌های این معاونت در ماه مبارک رمضان برگزار شد.
نمايشگاه قرآن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست خبری جشن رمضان، صبح یک‌شنبه 31 خرداد‌ماه، با حضور اصغر امیر‌نیا، مدیر‌کل تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت و اصحاب رسانه در محل معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.


امیر‌نیا با تشریح فعالیت‌های پیش‍رو این مرکز در ماه مبارک رمضان، گفت: در سال‌ گذشته نمایشگاه قرآن تنها در 12 استان برگزار شد، اما امسال تصمیم بر این شده است تا در 31 استان کشور نمایشگاه قرآن برگزار شود، ضمن این‌که در سال‌های قبل بسیاری از افراد نمی‌توانستند به دلیل بعد مسافت و محدودیت خود را به نمایشگاه تهران برسانند، اما امسال با برگزاری نمایشگاه قرآن در هر استان این مشکل رفع شده است.


وی افزود: با شناسایی ضرورت‌ها و برگزاری جلسات با مدیران ادارات کل و امضای تفاهم‌نامه‌هایی، تصمیم بر این شد تا امسال با هدف گسترش و انس مردم با قرآن و به‌ویژه ایجاد فضای شور و نشاط در جامعه و عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص نشر و گسترش فرهنگ قرآنی، نمایشگاه قرآن در 31 استان کشور برگزار شود.

مدیر‌کل تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت با اشاره به 9 برنامه کلی این معاونت در ماه رمضان، تصریح کرد: مهم ترین فعالیت ما در این ماه بر‌پایی نمایشگاه قرآن است، در این راستا نیز تلاش شده است تا نمایشگاه محلی برای نمایش و عرضه محصولات قرآنی شود، ضمن این‌که بستری فراهم شود تا در برخی از استان‌ها ناشران بومی همان استان بتوانند جدید‌ترین تالیفات خود را به نمایشگاه قرآن استان ارائه دهند.

امیر‌نیا برگزاری نمایشگاه عفاف و حجاب را از دیگر بخش‌های نمایشگاه قرآن ذکر و خاطر‌نشان کرد: بر اساس نگرانی‌های موجود در جامعه در خصوص مساله عفاف و حجاب و دست‌یابی بانوان به یک پوشش مناسب و در شأن جامعه، تصمیم بر این شد تا در حاشیه نمایشگاه قرآن، نمایشگاه عفاف و حجاب نیز برگزار شود، ضمن این‌که در همین نمایشگاه نشست‌های تخصصی با موضوع عفاف و حجاب نیز برگزار خواهد شد.

وی برگزاری محافل و مجالس انس با قرآن را از دیگر برنامه‌های امسال معاونت نام برد و تاکید کرد: این محافل در جهت شناسایی استعداد‌های بالقوه و برگزاری محافل تدبری و تفسیری قرآن کریم برگزار خواهد شد.

امیر‌نیا، برگزاری نشست‌های علمی را از دیگر برنامه‌های معاونت قرآن و عترت خواند و تصریح کرد: در این نشست‌ها با بهره‌گیری از وعاظ و سخنرانان برتر قرآنی، یک آسیب‌شناسی در حوزه قرآن کریم انجام خواهد شد.

مدیر‌کل تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت، استفاده از آواها و نغمات را از دیگر برنامه‌های پیش رو خواند و گفت: در راستای استفاده از هنر، در بخش فیلم، تئاتر، تواشیح، شعر و خاطره نویسی و آهنگ در طول ماه مبارک رمضان استفاده خواهیم برد.
 
وی برگزاری مسابقات و تجلیل از پیشکسوتان را از دیگر برنامه‌های ماه مبارک خواند و تاکید کرد: تلاش شده است تا از یک عضو در بخش خبرنگاران، قاریان، مربیان، ناشران، نویسندگان، مدیران و ائمه جماعات در طول ماه مبارک رمضان تقدیر و تشکر به عمل بیاید.

امیر‌نیا با ارئه آماری در خصوص فعالیت‌های پیش رو معاونت قرآن و عترت، گفت: 49 نمایشگاه، 555 محفل انس با قرآن، 680 اجرای تواشیح، 257 نشست علمی، 770 تئاتر، 165 نمایش فیلم، 198 شب شعر، 357 مراسم تجلیل، 2316 جایزه برای مسابقات قرآنی در ماه رمضان پیش بینی شده است.

 مدیر‌کل تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت در پایان در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری رسا در خصوص فعالیت‌های قرانی در شهر‌هایی که اهل سنت در آنجا زندگی می‌کنند، گفت: در این شهرها کار کارشناسی انجام شده است تا فعالیت‌های متناسب با فضای این شهرها برگزار شودف ضمن این‌که تعدادی قرآن بدون ترجمه برای این شهرها تهیه و ارسال شده است./856/پ202/ب4

ارسال نظرات