۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۹
کد خبر: ۲۶۶۰۶۹
مدیر مدرسه علمیه حضرت خدیجه مشهد:

ذکر خداوند متعال، بهترین غذای روح انسان است

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) مشهد با اشاره به این که ذکر خداوند متعال، بهترین غذای روح انسان است، گفت: همان‌گونه که انسان با تغذیه مناسب در برابر بیماری ها و میکروب ها مقاوم می‌شود، با تمرکز و دقت و رعایت احکام نماز، روح انسان در برابر گناه ایمن می‌شود.
نماز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، خانم نیک، مدیر مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) مشهد، امروز در سلسله نشست های حلقه های معرفت که  با موضوع اخلاقی ـ‌ تربیتی در رواق درالاجابه حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت: برای ترغیب فررزندان به آموزه های دین به آن ها محبت کنید و برای آن ها شخصیت قائل شوید.

 

وی با اشاره به این که نماز معراج مؤمن است و انسان با نماز خواندن به سوی خداوند متعال می رود، ابراز کرد: نماز بالا برنده هر انسان پرهیزگاری است.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به آیه «اتْلُ مَا أُوحِیَ إِلَیْکَ مِنَ الْکِتَابِ وَأَقِمِ الصَّلَاةَ إِنَّ الصَّلَاةَ تَنْهَى عَنِ الْفَحْشَاء وَالْمُنکَرِ وَلَذِکْرُ اللَّهِ أَکْبَرُ وَاللَّهُ یَعْلَمُ مَا تَصْنَعُونَ»، گفت:نماز انسان را از زشتی ها و بدی ها نگه می دارد.

 

مدیر مدرسه علمیه حضرت خدیجه مشهد با بیان این که ذکر خدا، بهترین غذای روح انسان است، افزود: همان گونه که انسان با تغذیه مناسب در برابر بیماری ها و میکروب ها مقاوم می شود، با تمرکز و دقت و رعایت احکام نماز، روح ما در برابر گناهان ایمن می شود.

 

نیک با اشاره به آیه «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اذْکُرُوا اللَّهَ ذِکْرًا کَثِیرًا، اى کسانى که ایمان آورده‏اید، خدا را بسیار یاد کنید.»، اظهار کرد: یاد خدا هیچ گاه نباید ترک شود و همیشه باید به یاد خدا باشیم.

 

وی با خاطر نشان کردن این نکته که ذکر خداوند از همه عبادت ها با فضیلت تر است، ابراز کرد: برای تمام عبادات اندازه قرار داده شده است، اما برای ذکر خداوند اندازه ای قرار داده نشده است.

 

تضرع و گریه به درگاه خداوند، دل را شست و شو می دهد

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: بعضی عبادات در مکان ها و زمان های خاص انجام می‌گیرد، اما ویژگی برتر ذکر خداوند بر دیگر عبادات این است که محدود به زمان و مکان نیست و در هر زمان و مکانی می توان به یاد خداوند باشیم.

 

مدیر مدرسه علمیه حضرت خدیجه مشهد در پاسخ به این پرسش که گریه کردن در نماز چه حکمی دارد؟ افزود: گریه کردن اگر برای ترس از خدا و قیامت باشد نه تنها نماز را باطل نمی کند؛ بلکه اجر نماز نیز بالاتر می رود.

 

نیک به جایگاه و ارزش گریه و تضرع به درگاه خداوند اشاره و اظهار کرد: شکستن دل توفیقی از جانب خداوند است که یاری خداوند را می خواهد، اشک مانند آب رحمت است که دل انسان را شست و شو می دهد.

 

وی ابراز کرد: تمام اذکار خداوند ثواب و فضیلت دارد، اما اذکاری چون لا اله الا الله، صلوات، استغفار فضیلتی بالاتر از دیگر اذکار دارند. اگر حاجت و خواسته ای دارید زیاد استغفار کنید که استغفار سبب برآورده شدن حاجات می شود.

 

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: آمادگی برای نماز، تمرکز در نماز را زیاد می کند و مستحب است زمانی که مؤذن اذان می گوید، تمام واژه های اذان را تکرار کنید که سبب وسعت رزق و رفع فقر می شود./1309/پ202/ح

ارسال نظرات