۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۴
کد خبر: ۲۶۴۵۴۵
سی.ان.ان:

برخی نیروهای داعش در وزارت خارجه آمریکا آموزش دیده اند

خبرگزاری رسا ـ یکی از شبکه های آمریکایی آموزش برخی نیروهای داعش در وزارت امور خارجه آمریکا را فاش کرد.
داعش

 

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شبکه خبری سی.ان.ان گزارش داد: به گفته مقامات آمریکایی،برخی افراد گروه تروریستی داعش در برنامه های آموزشی تاکتیک های مقابله با تروریسم که توسط وزارت خارجه آمریکا و درخاک این کشور برگزار می شده است، آموزش دیده اند.

 

 در تازه ترین ویدیویی که از این شبکه خبری آمریکایی بر روی اینترنت قرارگرفته، سرهنگ 'گلمراد خلیموف' Col. Gulmurod Khalimov فرمانده سابق پلیس تاجیکستان که در شکل و شمایل داعش دیده می شود؛ می گوید سه مرتبه در برنامه های (آموزش نظامی) که در خاک آمریکا برگزار شده شرکت کرده که دست کم یکی از آنها در 'لوییزینا' آمریکا بوده است.

 

سی.ان.ان افزود: وزارت خارجه آمریکا این ادعا را تایید کرده است.

 

'پوجا ژونژنوالا' Pooja Jhunjhunwala یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا دراین زمینه به سی.ان.ان گفت: خلیموف بین سال های 2003-2014میلادی در پنج دوره آموزش مقابله با تروریسم در آمریکا و تاجیکستان شرکت کرده است.

 

وی افزود: این دوره ها تحت عنوان برنامه 'امنیت دیپلماتیک/ همکاری مقابله با ضدتروریسم' که وزارت خارجه آمریکا متولی آنها بود، برگزار می شد.

 

سی.ان.ان اضافه کرد: بنا به گفته مقامات آمریکایی، خلیموف دوره هایی همچون پاسخ به بحران، مدیریت تاکتیکی وقایع ویژه، رهبری تاکتیکی و اموری از این دست را آموزش دیده است.

 

' دراین گزارش 10 دقیقه ای، خلیموف گفته آنچه که وی در جریان این دوره ها دیده موجب شده تا برعلیه آموزش دهندگان چرخش موضع کند.

 

وی دراین ویدیو خطاب به آمریکایی ها با لحنی هشدارآمیز و به زبان روسی گفته است: من سه بار در آمریکا بودم و شاهد بودم که چگونه سربازان را برای کشتن مسلمانان آموزش می دادند. شما (آمریکایی ها) به سربازانتان آموزش داده اید برای تمام کردن کار اسلام و مسلمانان، چگونه دست به محاصره و حمله بزنند.'

 

' وی سپس با نگاه مستقیم به دوربین و مخاطب قرار دادن طرف آمریکایی می گوید: خدا بخواهد شهرهای شما را خواهیم گرفت و شما را از بین خواهیم برد.'

 

سی.ان.ان می افزاید: برنامه آموزش های نظامی آمریکا که خلیموف در آن شرکت داشته است، به تاکتیک هایی که توسط واحدهای نظامی و پلیس آمریکا در مقابله با ترویسم به کار می رود، می پرداخته و این نگرانی بین کارشناسان بوجود آمده که گروه های تروریستی همچون داعش از چنین آموزه هایی که می تواند بعضا علیه آنها بکار گرفته شود، اطلاع دارند.

 

'مایکل برین' Michael Breen افسر اطلاعاتی پیشین ارتش آمریکا دراین باره به سی.ان.ان گفت: این یک توانایی خطرناک است. اینکه یک مقام ارشد مقابله کننده با تروریسم خودش به یک تروریست تبدیل شود، هرگز چیز جالبی نیست.

 

این مقام اطلاعاتی سابق آمریکا گفت که چنین فردی اکنون راه های مقابله و خنثی کردن تکنیک های نظامی که دراین زمینه آموزش دیده را به خوبی می داند./982/د102/ک

منبع: ایرنا

 

ارسال نظرات