۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۲۶۱۲۵۱

اخبار کوتاه حوزه علمیه استان بوشهر

خبرگزاری رسا ـ برگزاری جلسه شناسایی فضاهای تبلیغی برای طلاب سفیران هدایت برازجان، مراسم تجلیل از اساتید مدرسه علمیه مهدی موعود(عج) دیر و جلسه کارگاهی آشنایی با آسیب های فضای مجازی در مدرسه علمیه چهارده معصوم برازجان از مهم‌ترین اخبار حوزه علمیه استان بوشهر است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، جلسه شناسایی فضاهای تبلیغی برای طلاب سفیران هدایت برازجان با حضور حجت الاسلام حامد بردستانی معاون تبلیغ حوزه علمیه استان بوشهر برگزار شد.

 

در این جلسه که طلاب و اسایتد این مدرسه علمیه حضور داشتند حجت الاسلام بردستانی با پرداختن به اهمیت بحث تبلیغ و بیان این نکته که نیمی از روحانیون طرح هجرت استان سفیرانی هستند به بیان قانون ها و موارد تبلیغی پرداخت.

 

حجت‌الاسلام بردستانی در پایان جلسه به سوالات طلاب پاسخ گفت.

 

مراسم تجلیل از اساتید مدرسه علمیه مهدی موعود دیر

 

تجلیل از اساتید مدرسه علمیه مهدی موعود(عج) دیر با حضور امام جمعه حجت الاسلام حسینی امام جمعه این شهر برگزار شد.

 

حجت الاسلام حسینی در آیین با اشاره به بی نظیر بودن شخصیت آیت الله مطهری در فنون علم گفت: این استاد فرزانه هم با نسل جوان دانشگاهی ارتباط داشت و هم در حوزه های علمیه از جایگاه خاصی برخوردار بود که نشان از جامعیت شخصیت ایشان است.

 

به گزارش رسا در پایان این مراسم از اساتید این مدرسه تقدیر به عمل آمد.

 

جلسه کارگاهی آشنایی با آسیب های فضای مجازی درمدرسه علمیه چهارده معصوم برازجان

 

با حضور حجت الاسلام احمد پاک نهاد جلسه آشنایی با آسیب های فضای مجازی در محل مسجد مدرسه علمیه چهارده معصوم(ع) برازجان برگزار شد.

 

دراین جلسه که مدیریت و تعدادی از معاونان مدرسه نیز حضور داشتند حجت الاسلام پاک نهاد با اشاره به برخی از آثار استفاده از فضاهای مجازی بالاخص تلفن های همراه هوشمند گفت: استفاده از تلفن همراه اگر همراه با آگاهی های لازم باشد منعی ندارد اما بدلیل تنوع های گوناگونی که دراین مسیر وجود بسیار سخت است کسی دراین مسیر وارد شود و بتواند به صحت و عافیت ازچنین محیط هایی خارج شود.

 

وی افزود: برهمگان است در سالهای آغازین درس خویش بیشترین وقت خود را صرف مباحث علمی و معنوی کند و هر زمان که به دانش های اولیه و لازمه رسیدند با احتیاط کامل دراین امور ورود پیدا کنند.

 

برگزاری بیست و پنجمین جلسه اخلاق در مدرسه علمیه چهارده معصوم برازجان

 

باحضور حجت الاسلام استاد میرزاخانی بیست و پنجمین جلسه عمومی اخلاق در مسجدمدرسه علمیه چهارده معصوم(ع) برازجان برگزار شد.

 

دراین مراسم که جمعی از اساتید نیز حضور داشتند حجت الاسلام میرزاخانی به بیان برخی از ویژگیهای و خصلت های نیک برای طلاب پرداخت.

 

داشتن همت والا، وجود جاذبه درکشاندن مخاطبین به سمت خوبی ها، عمل به مستحبات، تواضع و فروتنی درمقابل والدین و اساتید و داشتن توسل در مسیر زندگی طلبگی از مهمترین مصادیقی بود که استاد اخلاق این مراسم بدانها اشاره کرد.

 

برگزاری جلسه درس اخلاق در مدرسه علمیه امام خمینی بوشهر

 

جلسه چهاردهم درس اخلاق آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در مدرسه علمیه امام خمینی (ره) بوشهر برگزار شد.

 

آیت الله صفایی بوشهری در این جلسه گفت: یکی از خطرات مهم پیشروی انسان، عذابکده آخرت است. عذاب آخرت محصول گناه و معصیت در دنیاست و قطعا این یک واقعیت است. واقعیتی که تمام انبیا به آن اعتراف داشته اند و خداوند هم نیز در کتب آسمانی خود به همه آن مسائل به انسان هشدار داده است./833/پ203/ب4

ارسال نظرات