۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۲۶۰۶۵۰
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

فعالیت تبلیغی بزرگ ترین توفیق الهی برای روحانیان است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: فعالیت های تبلیغی، بزرگ ترین توفیق روحانیان مبلّغ محسوب می شود چرا که اساسی ترین وظیفه انبیا نیز تبلیغ بوده است.
حجت الاسلام خادمي - نشست روحانيان تبليغات اسلامي خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام عباسعلی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی امروز در نخستین نشست روحانیان و فعالان نهاد تبلیغات اسلامی استان در سال جدید، با اشاره به اهمیت امر تبلیغ و نشر معارف اسلامی، اظهار کرد: موضوع تبلیغ در دین مبین اسلام جایگاه بسیار والایی دارد و به تبع آن جایگاه مبلغان نیز در جامعه اسلامی رفیع است.

 

وی با بیان این که اهمیت تبلیغ آموزه های دینی به اندازه ای است که در قرآن کریم اساسی ترین وظیفه تمامی انبیاء الهی تبلیغ دین عنوان شده است، خاطرنشان کرد: مبلغان ادامه دهنده راه انبیاء و اولیاء الهی بوده و می بایست قدر این جایگاه ذی قیمت خود را بدانند.

 

حجت الاسلام خادمی تصریح کرد: اهمیت موضوع تبلیغ به اندازه ای است که افزون بر دین مبین اسلام، تمامی مکاتب و مذاهب موجود در جهان نیز برای معرفی و شناساندن اصول و مبانی خود به جامعه و نیز حفاظت و حراست از این اصول نیاز به تبلیغ دارند.

 

دبیر ستاد ساماندهی شؤون فرهنگی و مناسبت های مذهبی خراسان شمالی اضافه کرد: همچنین تمامی ادیان و مذاهب برای تقویت بنیه معنوی و آگاهی جامعه مخاطبان از آموزه های آن ها و جذب بیشتر مخاطبان به اهرم تبلیغ نیاز مبرمی دارند.

 

وی اظهار کرد: در این راستا دین مبین اسلام با توجه به دشمنان متعددی که مانع از تبلیغ و ترویج آن می شوند، برای تقویت و استحکام خود، ترویج و تبیین آموزه های اسلامی، آگاهی بخشی به مسلمانان، جلوگیری از انحرافات و بدعت ها، پاسخ گویی به سؤالات و شبهات و حضور در صحنه های جهانی و فراتر از جامعه اسلام نیاز ویژه ای به تبلیغ دارد.

 

حجت الاسلام خادمی با اشاره به این که روحانیان و علما در خط مقدم این جبهه قرار گرفته و هدایت و مدیریت این جریان را بر عهده دارند، تصریح کرد: تبلیغ و دعوت در دین مبین اسلام در واقع زنده کردن انسان ها و هدایت آن ها به سوی ارزش های الهی و معنوی است.

 

به گفته وی، انسان دارای روح قدسی است اما در دنیای امروز استفاده نادرست از امکانات و تکنولوژی مردم را به سمت امیال مادی و اهداف مورد نظر قدرت های استکباری سوق می دهد تا به زعم آن ها جهانی آرمانی و مادی ایجاد شود.

 

حجت الاسلام خادمی ادامه داد: تلاش برای تشکیل جهانی مادی و آرمانی از سوی قدرت های جهانی به دلیل آن که دارای روح و پیام الهی نیست بی اثر می ماند چرا که انسان ها روح قدسی داشته و برای سعادت مادی و معنوی آن ها و داشتن جهانی آرمانی، می بایست به تعالی روحی آن ها نیز فکر کرد.

 

وی با بیان این که دین مبین اسلام تنها دینی است که تعالی مادی و معنوی انسان ها و سعادتمندی در دنیا و آخرت را به صورت توأمان برای انسان ها به ارمغان آورده است، خاطرنشان کرد: دشمنان دین اسلام با درک این موضوع و به دلیل واهمه از به خطر افتادن اهداف و منافع مادی خود در برابر ترویج و گسترش این دین الهی کامل، مانع تراشی می کنند.

 

حجت الاسلام خادمی با اشاره به این که در چنین وضعیتی رسالت طلاب و روحانیان به عنوان پیش قراولان جبهه نبرد بین حق و باطل و میدان اسلام گستری بسیار ویژه و حیاتی است، افزود: روحانیان باید با درک رسالت خطیر و توفیق عظیم فعالیت های تبلیغی و ترویجی، برای بهبود و ارتقای بعد معنوی جامعه و مردم بیش از گذشته تلاش کنند.

 

وی با بیان این که نعمت هدایت، برترین نعمت الهی بوده که خدمت اعطای آن به انسان ها بر عهده روحانیان و علما گذاشته شده است، یاداور شد: پاداش تبلیغ و گسترش دین الهی اسلام، برترین پاداش ها بوده و به همین دلیل نیز روحانیان می بایست با عمل درست به رسالت خود، افزون بر هدایت انسان ها، تکلیف الهی خویش را نیز به خوبی به سرانجام برسانند./9314/پ202/ب5

 

ارسال نظرات