۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۲۶۰۳۹۳
آیت الله طه محمدی:

اعدام شیخ نمر آل سعود را بیش از گذشته رسوا می کند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به عواقب به شهادت رساندن شیخ نمر گفت: به شهادت رساندن شیخ نمر از سوی آل سعود آل سعود را بیش از گذشته رسوا می کند، آل سعود مدعی به اندازه ای ذلیل شده که می خواهد یک روحانی بدون جرم را به شهادت برساند.
آيت الله طه محمدي آيت الله طه محمدي

آیت الله غیاث الدین طه محمدی نماینده ولی فقیه در استان همدان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به ادعای رسانه های سعودی مبنی بر اعدام شیخ نمر در روزهای آینده نسبت به عواقب و پیامدهای این جنایت هشدار دارد و گفت: هر عاقلی می داند رذالت های آل سعود در یمن و نسبت به شیعیان نشان از بریدن و بیچارگی آنان دارد.


وی به تبیین شخصیت انقلابی و مبارز شیخ نمر پرداخت و افزود: اقداماتی همچون به شهادت رساندن شیخ نمر نشان دهنده شکست ذلت بار رژیم جنایتکار آل سعود از شیعیان مقاوم در یمن و عربستان است، آل سعود به اندازه ای ذلیل است که برای جنگ نیز از کشورهای دیگر نیرو اجیر می کند.


نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که اعدام شیخ نمر به عنوان عالمی رشید و مبارز نشان دهنده اوج ذلت و شکست آل سعود است، اظهار داشت: آل سعود در عراق، سوریه، لبنان و ایران شکست خوردند و می خواهد زهر خود را بر ملت مظلوم یمن و شیعیان عربستان بریزند که به یاری خداوند باز هم شکست می خورند.


وی ادامه داد: ملت مظلوم یمن به قدرت نه چندان خود کشورهای مسکتبری همانند آمریکا و رژیم صهیونیستی را به عقب کشانده است حتی امروزه می بینیم مرکز برخی از شهرها و استان های عربستان در اختیار نیروهای انقلابی و مقاوم یمن قرار دارد.


آیت الله طه محمدی با اشاره به عواقب به شهادت رساندن شیخ نمر ابراز داشت: به شهادت رساندن شیخ نمر از سوی آل سعود به نفع انقلاب و مقاومت شیعیان عربستان است، اعدام شیخ نمر آل سعود را بیش از گذشته رسوا می کند، آل سعود مدعی به اندازه ای ذلیل شده که می خواهد یک روحانی بدون جرم را به شهادت برساند.


گفتنی است، آیت الله نمر باقر النمر، روحانی شیعه و مخالف آل سعود نخستین بار در سال 2006 میلادی هنگام بازگشت از بحرین و به دلیل مشارکت در همایشی بین المللی درباره قرآن کریم از سوی نیروهای امنیتی سعودی بازداشت شد.



در اتهام شیخ چنین آمده بود که وی از حکومت عربستان خواسته به وضعیت قبرستان بقیع رسیدگی کرده، مذهب تشیع را به رسمیت شناخته و شیوه های آموزشی و درسی کنونی حاکم بر کشور را تغییر داده یا لغو کند.



آیت الله نمر در بیستم تیر ماه سال 1392 شمسی با حمله مسلحانه نیروهای امنیتی سعودی دستگیر و به مکان نامعلومی انتقال داده شد و یک سال بعد در پانزدهم اکتبر 2014 برابر با بیست و سوم مهر ماه سال 93 از سوی دادگاه ویژه جزایی عربستان به اعدام محکوم شد.



حکم اعدام آیت الله نمر، از سوی عبدالله بن عبدالعزیز، شاه سابق عربستان تا اطلاع ثانوی به تعویق افتاده بود اما اخیرا رسانه های عربستانی گزارش داده اند که حکم اعدام این روحانی، بیست و چهارم اردیبهشت ماه جاری، مصادف با بیست و پنجم رجب همزمان با سال مرگ نایف بن عبدالعزیز آل سعود، ولیعهد پیشین عربستان سعودی و از شاهزادگان متعصب و نزدیک به مفتیان وهابی، اجرا می شود./1323/ت302/ش

ارسال نظرات