۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۳
کد خبر: ۲۵۹۹۷۹
مسؤول امور فرهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی:

60 مبلغ تخصصی کودک و نوجوان به خارج از کشور اعزام می شوند

خبرگزاری رساـ مسؤول امور فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با بیان این که60 نفر مبلغ کودک و نوجوان به خارج از کشوراعزام می شوند، گفت: ماهامه دو نفر اعزامی هستند که بیشتر این اعزام ها به کشورهای عربی و خلیج فارس است.
حجت الاسلام فاطمي

حجت الاسلام عباسعلی فاطمی، مسؤول امور فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد گفت: با توجه به اهمیت فعالیت های تبلیغی در حوزه کودک و نوجوان کارگروه این فعالیت ها که از سه سال پیش مشغول به فعالیت شده است امسال به صورت رسمی در راستای گسترش فعالیت ها آغاز به کار کرد.

 

وی هدف از برگزاری برنامه های فرهنگی و آموزشی در حوزه کودک و نوجوان را هویت بخشی به این قشر و تقویت هویت دینی عنوان کرد و بیان داشت: هم افزایی و جذب مشارکت های سایر تشکل ها از دیگر اهداف تشکیل این کارگروه است.

 

مسؤول امور فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی درادامه با اشاره به فعالیت های بخش کودکان و نوجوانان در کانون های فرهنگی تبلیغی خاطرنشان کرد: این کانون ها، تشکلی دینی است که به صورت غیر انتفاعی با هدف تبلیغ و ترویج فرهنگ اسلام فعالیت می کنند.

 

وی با بیان این که کانون های فرهنگی تبلیغی در راستای به ثمررساندن آرمان های انقلاب اسلامی به عنوان بازوی مردمی سازمان عمل می کنند، بیان داشت: بارورنمودن اعتقادات مذهبی اقشار مردم، نشر و گسترش سیاست های فرهنگی کلان کشور از جمله فعالیت های آنان است.

 

مسؤول امور فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی افزود: ترویج رهنمودهای حضرت امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب، مبارزه با تهاجمات و شبیخون فرهنگی از جمله دیگر فعالیت های آنان است.

 

وی در ادامه از اعزام 60 نفر مبلغ کودک و نوجوان به خارج از کشور خبرداد و گفت: بیشتر این اعزام ها به کشورهای عربی و خلیج فارس است و ماهامه دو نفر اعزامی هستند .  

 

حجت‌الاسلام فاطمی درادامه با اشاره به دیگر برنامه ها با بیان این که در سال گذشته، 44 دوره آموزش خانواده در سطح استان برگزار شد، عنوان کرد: در هر دوره هشت جلسه‌ای، سر‌فصل‌هایی مانند مهارت‌های زوج‌ها، تربیت فرزند و مدیریت اقتصادی و.. . به مخاطبانی ارائه می‌شود که در پنج سال اول ازدواج به سر می‌برند زیرا با توجه به آمار ارائه شده، اغلب طلاق‌ها در پنج یا شش سال اول ازدواج رخ می‌دهد.

 

وی افزود: بر این اساس هزار و 760 نفر در این دورهها شرکت کردند که بسته‌های فرهنگی در اختیار آن‌ها قرار گرفت، همچنین با ارسال پیام‌های تربیتی و خانوادگی به مردان، ارتباطمان را با آن‌ها استمرار بخشیدیم.

 

وی با بیان این که طرح نور بصیرت در 23 مدرسه شبانه‌روزی سطح استان نیز برگزار شد، اظهار کرد: در مجموع، 575 نفر از دانش‌آموزان در این طرح شرکت کردند که علاوه بر آموزش کتاب کار نور بصیرت توسط روحانیون به آنها، نرم‌افزار نورالاحکام به آنها اهدا شد./934/ت302/ح

ارسال نظرات