۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۲۵۹۳۶۸

جذب و آموزش 70 مبلغ تخصصی کودک و نوجوان در خراسان رضوی

خبرگزاری رسا ـ مسؤول امور فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با بیان این که در حال حاضر 70 مبلغ کودک و نوجوان در خراسان رضوی مشغول به فعالیت هستند، گفت: از این تعداد 60 نفر مبلغ برادر و 10 نفر مبلغ خواهر هستند.
مبلغ

حجت الاسلام عباسعلی فاطمی، مسؤول امور فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، از تشکیل کارگروه کودک و نوجوان به صورت رسمی دراین نهاد خبرداد و گفت: امسال تشکیل کارگروه کودک و نوجوان در سازمان تبلیغات اسلامی یکی از عمده ترین فعالیت ها است.

 

وی با بیان این که جذب و شناسایی نیروهای جدید برای فعالیت در بخش کودک و نوجوان از مهم ترین اهداف تشکیل این کارگروه است، افزود: کارگروه کودک و نوجوان به صورت غیررسمی از سه سال پیش مشغول به فعالیت شده است که مربیان این کارگروه نیز دوره های مقدماتی و تکمیلی برنامه های دین و نشاط و زندگی را گذرانده اند.

 

حجت الاسلام  فاطمی اظهار کرد: در طی این سه سال دو هزار برنامه دین، نشاط، زندگی ویژه کودک و نوجوان در سطح استان برای دانش آموزان مدارس ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان برگزار شد.

 

مسؤول امور فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی بیان داشت: انتقال معارف دینی به صورت غیر مستقیم به دانش آموزان با هنرنمایی، ایجاد انس و الفت بین روحانیان و قشر کودک و نوجوان، هویت بخشی به قشر کودک و نوجوان و تقویت هویت دینی از اهداف برگزاری طرح دین، نشاط و زندگی است.

 

وی با بیان این که در حال حاضر 70 مبلغ کودک و نوجوان در خراسان رضوی مشغول به فعالیت هستند، تصریح کرد: از این تعداد 60 نفر مبلغ برادرو ده نفر مبلغ خواهر هستند.

 

حجت الاسلام  فاطمی با بیان این که 10 دوره آموزشی برای مربیان ویژه کودک و نوجوان برگزار شد، تصریح کرد: دوره های کلاس داری، کاغذ و قیچی، تهیه و ساخت مسابقات دیجیتال، اردوداری و قصه گوییی از سرفصل های این دوره های آموزشی است.

 

مسؤول امور فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی افزود: هدف از برگزاری این دوره های آموزشی ویژه مربیان کودک و نوجوان ارتقای کیفی فعالیت های آنان در مشهد و ده شهرستان خراسان رضوی است که قرار است به زودی این دوره های آموزشی برای ارتقای کمی مربیان در ده شهرستان دیگراستان هم اجرا شود.

 

حجت‌الاسلام فاطمی درباره دیگر برنامه ها در سال 93 درباره برپایی چهارمین سال جشنواره هسته‌های فرهنگی جوان، ابراز کرد: 109 هسته در 106 روستایی که شاخصه‌هایی از جمله بزرگی، جمعیت جوان و روحانی را دارا بودند، از تیرماه سال گذشته آغاز شد که در این هسته‌ها، 1525 پسر و 1200 دختر در هزار و 308 جلسه پرسش و پاسخ و گفتمان دینی مشارکت کردند.

 

وی به مراحل فعال شدن هسته‌های فرهنگی جوان اشاره  و اظهار کرد: هر روحانی، 25 نفر از جوانان روستا را شناسایی کرده و برای آن‌ها، هفته‌ای یک جلسه توجیهی برگزار می‌کرد؛ در ادامه این جوانان باید یک طرح فرهنگی بر مبنای معضلات روستا ارائه می‌دادند.

 

مسؤول امور فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی افزود: پس از بررسی طرح در کارگروه، این جوانان با مشارکت تشکل‌ها و ادارات مختلف، طرح‌های خود را با هدف جلوگیری از معضلات فرهنگی روستا اجرایی  می‌کردند./934/ت302/ب4

ارسال نظرات