۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۴
کد خبر: ۲۵۶۹۷۰
استاد حوزه علمیه مازندران:

تبعیت از ولایت مانع انحراف جامعه از مسیر الهی می شود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران گفت: شناختن امام و ولی در جامعه اسلامی و راهروی از ایشان مانع سقوط اخلاقی و دینی در انسان شده و ثمرات بسیاری برای فرد دارد.
ولايت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نور، حجت الاسلام محمودی، استاد حوزه علمیه مازندران امروز در گفتمان دینی جوان که با موضوع امام شناسی در آموزشگاه آل طاها شهرستان نور برگزار شد، افزود: شناخت ولی و امام در جامعه اسلامی شیعه از مهم ترین اولویت های دینی است.

 

وی با بیان این که امام شناسی از اهمیت والا و ویژه ای برخوردار است، گفت: توجه به این امر ارزنده به عنوان وظیفه همه افراد جامعه اسلامی است که باید در این راستا گام برداریم.

 

حجت الاسلام محمودی تصریح کرد: امام شناسی براساس فرموده پیامبر گرامی اسلام، تاکیدات ائمه معصومین(ع) و توصیه های قرآن کریم امری لازم و واجب است.

 

استاد حوزه علمیه با بیان این که انسان باید امام عصر خود را شناخته و اطاعت پذیری داشته باشد، افزود: کسی که به عنوان مسلمان امام خود را نشناسد یا خود را به ندانستن بزند به مرگ انسان های عصر جاهلیت مرده است.

 

وی ادامه داد: شناختن امام و ولی در جامعه اسلامی و راهروی از ایشان مانع سقوط اخلاقی و دینی در انسان شده و ثمرات بسیاری برای فرد دارد.

 

حجت الاسلام محمودی با تاکید بر این که امام شناسی باید به نحوی شایسته در انسان ها وجود داشته باشد، گفت: این عامل مهم بازدارنده باید مورد توجه و اهتمام عموم قرار گیرد.

 

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: با مطالعه و تحقیق سرنوشت مردمانی که امام خود را نشناختند و معرفت لازم و کافی را در این میان نداشتند می توان به اهمیت این موضوع به نحوی شایسته پی برد.

 

وی خاطرنشان کرد: قومی که تأسی و فرمانبرداری از امام خود نداشته باشد در گرداب خسران و بدبختی گرفتار می شود.

 

حجت الاسلام محمودی با تاکید بر این که انسان باید در تلاش باشد تا تعالیم دینی را در برنامه های زندگی خود اجرایی کند، گفت: حرکت در مسیر تعالیم دینی و بهره گیری از سیره نورانی اهل بیت معصومین(ع) زمینه ساز سعادت و تعالی انسان می شود./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات